شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

دبیر ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی اظهار کرد: دستاورد جدید درمان بیماری "سرطان خون" با ژن‌درمانی در ایران نزدیک به 7 سال زمان برده است و بیماران سرطان خونی که پیوند در آنها جواب نداده است به احتمال 70 درصد با روش ژن‌درمانی بهبود می‌یابند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

سومین نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع زن و خانواده به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

مرکز رسانه قوه قضائیه با بیان اینکه اخبار غیردقیق از وضعیت جسمی "حسین رونقی" منتشر شده اعلام کرد: حال وی خوب است و هیچ احیای قلبی صورت نگرفته است و رونقی به‌زودی مرخص خواهد شد.

طی بخشنامه‌ای از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور، اعتبار آن دسته از کارت‌های هوشمند ملی که اعتبار آن‌ها تا آخر سال 1403 و قبل از آن است تا پایان سال 1405 تمدید شد.

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: یلدا آقافضلی به علت عوارض ناشی از مصرف مواد روان‌گردان از نوع شیشه فوت کرده است و فرضیه خودکشی در دادسرای جنایی رد شده است.

مدیرعامل انجمن دیابت ایران گفت: داشتن اضافه وزن، بی‌تحرکی و استرس فراوان باعث ابتلای فرد به دیابت نوع دو می‌شود و می‌توان گفت که این نوع دیابت تا حدود 80 درصد قابل پیشگیری است.

وزارت آموزش و پرورش شرایط جابه جایی و انتقال دائم نیروی انسانی مازاد سایر دستگاه‌های اجرایی به این وزارتخانه را ابلاغ کرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، از احداث پایگاه‌های مدیریت بحران با همکاری دولت و شهرداری تهران خبر داد.

با بررسی آمارهای موجود، مشخص شده است که 20 درصد از کابران روسی سرویس آژانس توریستی، ایران را به عنوان محبوب‌ترین مقصد خود جهت انجام سفر در بازه زمانی 30 دسامبر 2022 تا 8 ژانویه 2023 انتخاب کرده‌اند.

رئیس قوه قضائیه به مسئولین قضائی و سازمان بازرسی کل کشور دستور داد تا به دولت در راستای تسهیل و تسریع دسترسی مردم به اقلام دارویی یاری برساند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه شایسته نیست که در کشور املاک قولنامه‌ای وجود داشته باشد، گفت: وجود املاک قولنامه‌ای باعث ایجاد مفسده در جامعه می‌شود.

محققان ایرانی موفق شدند نخستین بار در کشور با استفاده از روش "ژن درمانی" سرطان خون را در یک بیمار درمان کنند.

مدیرعامل کارخانجات داروپخش با اعلام خبر راه‌اندازی خطوط جدید تولید سرم، گفت: در سال 1402 با راه‌اندازی خطوط جدیدتر، تعداد 3 میلیون عدد سرم به ظرفیت تولید سرم در کشور اضافه خواهد شد.

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: مدیران دستگاه‌های دولتی و غیردولتی که از اجرای "قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" استنکاف کنند به مجازات‌های تعزیری درجه چهار و پنج حبس از پنج تا 15 سال، محکوم می‌شوند.

یک کارشناس محیط زیست گفت: یکی از کلیدی‌ترین راهکارهای کاهش آلودگی هوا توسعه انرژی‌های پاک تجدیدپذیر و استفاده از آن‌ها به جای سوخت‌های فسیلی است.