شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

بازرس کل امور ورزش، جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور از استقرار هیئت بازرسی در باشگاه استقلال خبر داد و گفت: بررسی قراردهای بازیکنان، عوامل تیم و حامیان مالی از جمله محورهای بازرسی است.

فرمانده‌کل انتظامی کشور با تأکید بر اینکه اتفاقات اخیر جنگ ترکیبی بود، گفت: دشمن با تمام توان وارد شد و هرچه داشت به میدان آورد برای اینکه ما یک ایران قوی و مستقل نداشته باشیم ولی شکست خورد.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به ابتلای حدود 7 میلیون نفر از ایرانیان به دیابت گفت: یک‌چهارم دیابتی‌های ایران از ابتلای خود به این بیماری مطلع نیستند.

هوای امروز پایتخت در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس وابسته به سفارتخانه‌ها در ایران مختص کارگزاران آن کشور است، گفت: تحصیل دانش آموزان ایرانی در مدارس وابسته به سفارتخانه‌ها غیرقانونی است.

دانش‌آموزان در دوره نوجوانی به دلیل فشار برای داشتن استقلال، فشارهای تحصیلی، مسئولیت‌های محول شده و... ممکن است دچار چالش‌هایی شوند؛ از این رو روش‌های کنترل هیجانات مهم است.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به تأمین داروی اوسلتامیویر برای بیماران آنفلوانزا، از رفع مشکلات تولید اسپری تنفسی "سالبوتامول" خبر داد.

رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره ورود اسناد لانه جاسوسی به کتاب‌های درسی توضیحاتی ارائه کرد.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از تمدید طرح تقسیط تخلفات رانندگی خودروهای توقیفی خبرداد.

پس از برگزاری دادگاه تعدادی از متهمان اغتشاشات در استان تهران، احکام بدوی این پرونده‌ها از سوی دادگاه انقلاب صادر شد.

معاون علمی، فناوری رئیس‌جمهور گفت: آینده کشور به شرکت‌های دانش‌بنیان وابسته است و این مجموعه‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند سرمایه‌های ارزشمند خود را در کدام بانک و کجا سرمایه‌گذاری کنند. بنابراین حمایت بانک‌ها از دانش‌بنیان‌ها آینده کشور را رقم می‌زند.

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس اظهار کرد: در قانون جهش تولید دانش‌بنیان و در یکی از بندهای آن مصوب کردیم که یک 3 هزار میلیارد تومان دیگر، سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی افزایش پیدا کند.

مرد میانسال که با ضربات مهلک چاقو همسرش را به قتل رسانده بود، دستگیر شد.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: در قالب قانون بودجه 1401 نزدیک به 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با مدیریت بانک مرکزی از طریق شبکه بانکی قرار است در اختیار شرکت‌ها قرار بگیرد.

معاون نظارت بانک مرکزی اظهارکرد: از حدود اردیبهشت سال جاری 6 بانک برای دادن اعتبار و تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان مشخص شدند و به بانک‌ها نیز ابلاغ شد که شامل بانک‌های ملت، رسالت، صادرات، توسعه صادرات، صنعت و معدن و بانک ملی است.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران از تصویب طرح اصلاح ساختار مناطق و نواحی شهرداری تهران خبر داد.