یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس جمعیت هلال‌احمر از واردات آنتی بیوتیک مورد نیاز به کشور به وزن 49 تن از امشب خبر داد.

همزمان با دهمین شنبه امید و افتخار، نخستین مرکز مدیریت یکپارچه پسماند شهری در منطقه کوهک به بهره‌برداری خواهد رسید که با افتتاح این مجموعه 750 تن زباله در مناطق 5، 21 و 22 مدیریت می‌شود و حضور زباله‌گردان در سطح شهر کاهش می‌یابد.

نائب رئیس انجمن داروسازان از اجرای طرح "دارو رسان" در تهران برای بیماران خاص خبر داد و گفت: این طرح صرفاً برای گروه‌های خاصی از بیماران طراحی شده تا به جای مراجعه شهروندان به داروخانه‌های متعدد، دارو از طریق پست به درب منزل آنها ارسال شود.

یکی از نیروی یگان ویژه پلیس در یکی از خیابان‌های کرج برای سهولت تردد خودروها و جلوگیری از آسیب رسیدن به لاستیک خودروها، در اقدامی درخور تحسین در حال جارو زدن سطح خیابان است.

سخنگوی قوه قضائیه با حضور در منزل شهید مدافع امنیت سلمان امیر احمدی ضمن تسلیت مجدد شهادت او با خانواده وی ابراز همدردی و تاکید کرد: قوه قضائیه تمام همت و تلاش خود را در این عرصه به کار گرفته تا خون به ناحق ریخته شده شهدا پایمال نشود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به این سؤال پاسخ داد که چرا شهروندان باید در ازای پارک خودروی خود در حاشیه یک خیابان و بدون دریافت هیچ خدمتی، مبلغی در حدود 20 هزار تومان برای حدود 8 ساعت پارک خودرو پرداخت کنند؟!

مدیر امور زنان و خانواده وزارت کشور با اشاره به سیاست‌های گذشته حمایت از زنان سرپرست خانواده گفت: متاسفانه کل بحث حمایت سرپرستان خانواده محدود به حمایت مالی و وام بوده است درحالی که قصد داریم توانمندسازی در ابعاد اجتماعی و اقتصادی صورت گیرد.

برندگان مسابقات "موت کورت حقوق جزای خانواده" مشخص شدند؛ "موت کورت" دادگاه تمرینی یا شبیه‌سازی دادگاه، نوعی فعالیت است که در آن دانشجویان حقوق سعی می‌کنند فرایند یک دادگاه را از طریق نوشتن لایحه و دفاعیه، شبیه‌سازی کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری نوبت اول کنکور سراسری بر اساس مصوبه شورای عالی فرهنگی در اواخر دی ماه خبر داد و گفت: آزمون سراسری دی ماه فقط برای دروس تخصصی برگزار می‌شود.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون 274 پرونده به‌عنوان شهدای مدافع سلامت توسط کمیته ملی تعیین مصادیق شهید خدمت تأیید شده است.

یک متخصص طب سنتی با تشریح برخی تدابیر طب سنتی برای پیشگیری از ابتلا به "آنفلوآنزا" گفت: بادکش‌درمانی برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا و تقویت ریه در افراد مبتلا به این بیماری بسیار مفید است.

ستاد حقوق بشر از سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز و شهادت و مجروح شدن ده‌ها انسان بی‌گناه انتقاد کرد.

ایلان ماسک پس از اخراج مدیرعامل توئیتر در توئیتی نوشت: "پرنده از قفس آزاد شد!"

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هدف‌گذاری ما این است که تا آخر سال مالی امسال، 2 هزار پروژه بهداشتی را در کشور به اتمام برسانیم.

سیاهدانه خواص زیادی برای سلامت موها و تقویت آنها دارد؛ در این مطلب ضمن پرداختن به خواص روغن سیاهدانه روی سلامت و کاهش ریزش مو، راهکارهایی را برای درمان ریزش مو با روغن سیاهدانه ارائه کرده‌ایم.

رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگران سلامت با اشاره به ظرفیت جذب 10 هزار میلیارد دلاری ایران از 57 کشور اسلامی در گردشگری سلامت گفت: متأسفانه به علت جولان دلال‌ها و نبود سازوکارهای نظارتی در این صنعت، شاهد از دست رفتن بازارهای هدف و جذب آنان به ترکیه هستیم.