یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

هوای امروز شهر تهران در شرایط "قابل قبول" است اما شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای "ناسالم برای گروه‌های حساس" را در ادامه روز پیش‌بینی می‌کند.

یک عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: باید مشخص شود که اگر قرار بود این 5 هزار معدن امروز مجوز بگیرند، بازهم با موافقت سازمان حفاظت محیط زیست همراه می‌شد یا خیر؟

شهردار تهران گفت: ساختمان‌هایی در بخش آتش‌نشانی دچار اختلال هستند و در برخی از موارد تا 11 مورد تذکر و اخطار نیز گرفته‌اند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه روزانه 30 هزار بیمار تنفسی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند؛ گفت: بیش از 50 درصد بیماران تنفسی مراجعه‌کننده به مراکز درمانی به آنفلوانزا مبتلا هستند.

نسل نوجوان مطالبه‌گر است و باید پاسخ سؤال خود را دریافت کند؛ در این شرایط اگر نوجوانان مطالبه و پرسشی دارند باید پاسخ داده شود و اتفاقاً یکی از وظایف آموزش و پرورش همین مسئله مهم و کلیدی است که با خلأ جدی در این حوزه مواجهیم.

معاون بازرگانی سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از عرضه مرغ گرم با قیمت 60 هزار و 600 تومان در میادین میوه و تره‌بار خبر داد.

وزیر کشور گفت: یکی از مشکلات شهر تهران با توجه به کاهش نزولات آسمانی، ذخیره پشت 5 سدی است که آب تهران را تامین می‌کند که وضعیت در این بخش خوب نیست و باید مراقبت کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی حکمی دکتر محمود بیگلر، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران را به عنوان سرپرست سازمان غذا و دارو منصوب کرد.

کدام کشورها بیشترین سود را از برگزاری جام‌جهانی فوتبال 2022 که از تاریخ 30 آبان تا 27 آذرماه سال جاری در کشور قطر برگزار می‌شود، کسب می‌کنند؟

مطابق با بررسی‌های انجام شده از سایت "قطر ایرویز"، پرواز یک طرفه از مبدأ تهران به مقصد دوحه در 25 نوامبر، مصادف با دیدار تیم ملی ایران با ولز، با قیمت حدود 2 میلیون و 300 هزار تومان عرضه می‌شود.

تلسکوپ "رصدخانه ملی ایران" نخستین سازه عظیم و در عین حال دقیق ساخت ایران است که فناوری‌های مختلفی از حوزه‌های "اُپتیک"، "مکانیک" و "کنترل نرم‌افزار و سخت‌افزار" در آن به کار رفته است.

رئیس مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) گفت: در آخرین نسخه "فهرست دانشگاه استنفورد"، با محاسبه استنادات فقط در سال 2021، تعداد 1870 پژوهشگر جزو دو درصد پراستناد در 22 حوزه موضوعی اصلی و 176 حوزه فرعی قرار گرفتند.

مدیرکل نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت محور سازمان غذا و دارو گفت‌: سالانه 7000 تا 9000 نفر در کشور بر اثر بروز انواع مسمومیت‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

مشاور اجرایی و معاون امور استان‌های سازمان محیط زیست درباره تجمع امروز کارکنان سازمان محیط زیست توضیحاتی ارائه کرد.

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مقرر کرد؛ فوق‌العاده مناطق عملیاتی به کارکنانی که پس از دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی اشتغال یافته‌اند نیز تعلق گیرد.

مجری طرح "رصدخانه ملی ایران" معتقد است با وجود اینکه تلسکوپ 3.4 متری در ابتدای مسیر تنظیمات است اما مقایسه آن با تصویر همان کهکشان با تلسکوپ 2.5 متری اسلون که بخش اعظم آسمان را مساحی کرده است، نشان‌دهنده توان تلسکوپ ملی در ثبت تصاویر باکیفیت است.