یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

در آستانه اجلاس اقلیمی "cop27" تعهدات فعلی کشورها در راستای کاهش گازهای گلخانه ای را ناکافی دانست و اعلام کرد که تنها تعداد محدودی از کشورها به تعهدات خود در "cop26" عمل کردند.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه از اخذ مجوزهای تأییدیه قطار ملی تا 2 ماه آینده خبر داد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: قرارگاه عملیاتی برای اجرای فرامین و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری ایجاد کرده‌ایم و هدف ما این است که فرامین رهبر انقلاب در رابطه با قوه قضائیه به موقع و کامل اجرا شود.

مدیر رصد و بهره‌برداری علمی رصدخانه ملی ایران گفت: تلسکوپ رصدخانه ملی می‌تواند 7 میلیارد سال نوری دورتر را ببیند و اگر ما نوری که به آن می‌رسد را عمیق‌تر کنیم، بیشتر از این هم می‌توانیم پیش برویم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده دارو تمایل دارند که صبر کنند و محصولات خود را بعد از افزایش قیمت دارو به فروش برسانند، گفت: داروها به دلیل عدم نظارت وزارت بهداشت بر انبارها کمیاب شدند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ضمن توصیه‌هایی به معلمان و مدیران مدارس برای پیشگیری از آنفولانزا گفت: رعایت بهداشت فردی مهمترین اصل است.

مدیر طرح رصدخانه ملی ایران با بیان اینکه به مردم اطمینان می‌دهم این تلسکوپ آینده روشنی دارد، گفت: تلسکوپ‌ها معمولاً تصاویر نخستین نورشان را منتشر نمی‌کنند چرا که تازه آغاز کار تلسکوپ است؛ اما تصویر پخش شده، نخستین نور ما در این رصدخانه بود.

مدیرکل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران از تخصیص وام 4 درصدی به خانواده شهدای شهرداری تهران خبر داد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نیازمند 1700 مرکز مراقبت در منزل در سطح کشور هستیم.

با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید حجت کاظمی به سرپرستی صندوق بازنشستگی فولاد منصوب شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور از امدادرسانی به 185 نفر از متاثرین آب‌گرفتگی در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی خبر داد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: پناهندگان و اتباع نیاز به آموزش برای بازماندگان از تحصیل دارند و به دنبال عقد تفاهم‌نامه با مؤسسات خیریه جهت پوشش حداکثری اتباع نیازمند به آموزش هستیم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران از آغاز ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن در پایتخت خبر داد و گفت: در گذشته تعداد ساختمان‌های ناایمن 129 ساختمان بود که هم‌اکنون این تعداد به 119 عدد رسیده است.

هوای امروز شهر تهران در شرایط "قابل قبول" است اما شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای "ناسالم برای گروه‌های حساس" را در ادامه روز پیش‌بینی می‌کند.

یک عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: باید مشخص شود که اگر قرار بود این 5 هزار معدن امروز مجوز بگیرند، بازهم با موافقت سازمان حفاظت محیط زیست همراه می‌شد یا خیر؟

شهردار تهران گفت: ساختمان‌هایی در بخش آتش‌نشانی دچار اختلال هستند و در برخی از موارد تا 11 مورد تذکر و اخطار نیز گرفته‌اند.