یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مدیرکل نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت محور سازمان غذا و دارو گفت‌: سالانه 7000 تا 9000 نفر در کشور بر اثر بروز انواع مسمومیت‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

مشاور اجرایی و معاون امور استان‌های سازمان محیط زیست درباره تجمع امروز کارکنان سازمان محیط زیست توضیحاتی ارائه کرد.

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مقرر کرد؛ فوق‌العاده مناطق عملیاتی به کارکنانی که پس از دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی اشتغال یافته‌اند نیز تعلق گیرد.

مجری طرح "رصدخانه ملی ایران" معتقد است با وجود اینکه تلسکوپ 3.4 متری در ابتدای مسیر تنظیمات است اما مقایسه آن با تصویر همان کهکشان با تلسکوپ 2.5 متری اسلون که بخش اعظم آسمان را مساحی کرده است، نشان‌دهنده توان تلسکوپ ملی در ثبت تصاویر باکیفیت است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از انتقال مشاغل مزاحم از سطح شهر به شهرک‌های صنعتی خبر داد.

وزارت میراث فرهنگی با انتشار اطلاعیه‌ای به معرفی شرکت و دفاتر رسمی خدمات مسافرتی و گردشگری که دارای شرایط برگزاری تور به مقصد کشور قطر هستند، پرداخت.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با برگزاری "تورهای علمی" برای نخبگان، جامعه دانشگاهی و نخبگان با توانمندی‌های داخلی در حوزه‌هایی که علم و فناوری به محصول و تکنولوژی تبدیل شده است، آشنا می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های توزیع داروی بیماران اس ام ای، درباره نحوه تجویز و پرداخت هزینه های این دارو توضیح داد.

وزیر تندرستی تاجیکستان گفت: ایران در زمینه علوم پزشکی در جهان از بهترین‌هاست.

رئیس قوه قضائیه گفت: نظام سلطه به سردمداری آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و برخی دولت های غربی به صورت روزانه مشغول اقدامات ضد حقوق بشری علیه ملت ایران است.

مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی کلینیک گیاه‌پزشکی واحد بجنورد به عنوان نخستین کلینیک درجه یک دانشگاهی در این حوزه خبر داد.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه تا دو روز آینده آنتی‌بیوتیک تأمین می‌شود، گفت: میانگین تجویز دارو در هر نسخه در ایران 4 قلم است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

نماینده دادستان در آخرین جلسه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی "حرکه النضال" تقاضای اعمال اشد مجازات برای متهم را از ریاست دادگاه خواستار شد.

وزیر امور خارجه با اشاره به تحریم چند نهاد و مقام انگلیسی از جمله "ایران‌اینترنشنال" و "بی‌بی‌سی فارسی" از سوی وزارت امور خارجه گفت: چند نهاد و فرد از اتحادیه اروپا در لیست تحریمی جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرند.

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور جزئیات برگزاری نخستین همایش ارتقای شفافیت و نقش آن در سلامت اداری و مبارزه با فساد را تشریح و گفت: اگر گلوگاه‌های فساد مسدود شود جلوی مفاسد عظیم گرفته می‌شود.