یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور جزئیات برگزاری نخستین همایش ارتقای شفافیت و نقش آن در سلامت اداری و مبارزه با فساد را تشریح و گفت: اگر گلوگاه‌های فساد مسدود شود جلوی مفاسد عظیم گرفته می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت 30 هزار میلیارد ریال از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی طرف قرارداد این سازمان در هفته جاری خبر داد.

پدر "آرنیکا قائم‌مقامی" نحوه فوت دخترش را تشریح کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور بخشنامه به واحدهای قضائی استان تهران برای تشکیل شعب شورای حل اختلاف ویژه تصادفات منتهی به صدمات بدنی غیرعمدی خبر داد.

لایحه تعیین بهای خدمات بازدید از باغ پرندگان برای گروه‌های خاص در سال 1401 در جلسه شورای شهر تهران مورد بررسی و با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

در یکی از آیین‌نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان آمده وزارت راه و شهرسازی (سازمان ملی زمین و مسکن) موظف است در چارچوب قوانین و مقررات نسبت به اختصاص اراضی شناسایی شده توسط وزارت جهت توسعه زیرساخت‌های فیزیکی پارک‌های علم و فناوری اقدام کند.

معاون درمان وزارت بهداشت ضمن اشاره به راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج از کاهش هزینه‌های دارو و بازتوانی بیماران مبتلا به سرطان خبر داد‌.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره آخرین وضعیت اجرای طرح بورس معلمی با هدف جذب 30 هزار دانشجوی برتر دانشگاه‌ها توضیح داد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: کسانی که برای حضور مردم در اغتشاشات زمینه‌سازی، تشویق و ترغیب می‌کنند، مطمئن باشند که مرجع قضائی با قاطعیت با آنها برخورد می‌کند و باید درصدد جبران خسارات و صدمات و ظلمی که به مردم وارد کرده‌اند بربیایند.

تا ساعاتی دیگر خورشیدگرفتگی جزئی در ایران رخ خواهد داد؛ در تهران، خورشیدگرفتگی در ساعت 13:41 شروع می‌شود؛ خورشیدگرفتگی در مناطق شمال شرقی ایران نسبت به دیگر مناطق کشور طولانی‌تر است و بخش بزرگتری از قرص خورشید پوشیده می‌شود.

یک کارشناس محیط زیست معتقد است که فعالیت معادن نباید تنها منوط به مجوز ارزیابی اولیه باشد، بلکه باید سازوکاری تعریف شود تا یک کارشناس محیط زیست در معادن فعالیت داشته باشد و بر روند فعالیت معادن و خسارتی که به محیط زیست وارد می‌کنند، نظارت کند.

سیر یکی از گیاهانی که باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عرقی می‌شود؛ در این مطلب به خواص سیر برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی پرداخته‌ایم.

قرنیه چشمان پارسا اکبریان، دانش‌آموزی که چند روز قبل به دلیل ایست قلبی جان باخت به دو بیمار اهدا شد.

سخنگوی قوه قضائیه اتهامات شهروندان فرانسوی که از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده اند را اجتماع و تبانی به قصد مقابله با امنیت کشور و جاسوسی عنوان کرد و گفت: در حادثه زندان اوین، 8 نفر فوت شدند و برای 25 نفر پرونده تشکیل شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران از ساماندهی دستفروشان پارک دانشجو در مجاورت پارک شهر از هفته آینده خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حوادث اخیر باید با دانش‌آموزان به صورت متقن و مستدل و بر اساس آیین و ادله محکم گفتمان داشت و پاسخگوی سؤالات آنها باشیم.