دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان گفت: طی این سال‌ها هر چه در حوزه تولید علم و ثبت اختراع و دانش موفق بودیم، متأسفانه در زمینه تجاری‌سازی عقب هستیم. قانون "جهش تولید دانش‌بنیان" هم یکی از ابزارهایی است که به توسعه تجاری‌سازی در این حوزه کمک می‌کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه 10.5 درصد جامعه را سالمندان تشکیل می‌دهند؛ گفت: با تحقق طرح پزشک خانواده، شاهد ساماندهی مشکلات جسمی و روانی سالمندان خواهیم بود.

هیچ شهری در وضعیت قرمز قرار ندارد و 232 شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه امسال آمار جان‌باختگان ناشی از تصادفات جاده‌ای در مراسم اربعین حسینی کاهش پیدا کرد، گفت: سال 1398، 40 نفر جان‌باختند که این آمار امسال به 30 نفر کاهش پیدا کرده است.

یک کارشناس فرهنگی گفت: کشور ما یک درصد از کل خاک جهان را به خود اختصاص داده است و بر همین اساس باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و عمل کنیم که یک درصد از مجموع گردشگران دنیا یعنی در حدود 180 میلیون گردشگر را به ایران جذب کنیم.

وزارت آموزش و پرورش ضمن محکومیت ایجاد زمینه‌های ناامنی و القاء رفتارهای دین ستیزانه در روند تعلیم و تربیت تأکید کرد: فرهنگیان با هوشیاری کامل اجازه ندهند از زمان و فرصت یادگیری فرزندان این مرز و بوم کاسته شود.

مدیرکل موزه‌ها از بازدید 89 هزار و 410 نفر از موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مناسبت هفته گردشگری در روز جمعه 8 مهر 1401 خبر داد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: پس از چندین سال به غیر از سال 1397 و در برهه‌ای از زمان، شاهد رونق صدور پروانه ساخت بوده‌ایم و مابقی سال‌ها نیز با رکود همراه شد، این در حالی است که در سال 1401 متراژ صدور پروانه دوباره بیشتر شده است.

شهردار تهران با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری تهران جهت احداث مسکن گفت: در حال حاضر یک میلیون مسکن در تهران کم داریم.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک از راه‌اندازی نخستین مرکز آلزایمر در کشور توسط آسایشگاه کهریزک خبر داد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ما الگوهای موفقی در توسعه تکنولوژی در کشور داریم و ستاد توسعه فناوری‌های نانو نیز یکی از این الگوهای موفق است.

شهردار پایتخت در حکمی "عبدالمطهر محمدخانی" را برای یک سال دیگر در سمت خود به عنوان سخنگو و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ابقا کرد.

پویش "علمی جهادی" دبیرستان البرز با هدف پوشش تحصیلی دانش‌آموزان پایه دهم و دوازدهم 1200 مدرسه شبانه‌روزی سراسر کشور آغاز شد.

رونق گردشگری ظرفیتی ناب و مغفول مانده برای ایجاد اشتغال پایدار، درآمدزایی و توسعه در روستاهای استان کردستان است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: در ردیف‌های پیشنهادی سازمان حفاظت محیط زیست برای بودجه 1401، موضوع پرداخت ضرر و زیانی که از جانب حیات وحش به کشاورزان وارد می‌شود، دیده نشده بود.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: ما بیش از 1200 محصول مبتنی بر نانو در 18 حوزه صنعتی در بازار داریم و جزو معدود کشورهایی هستیم که این تعداد محصول مبتنی بر نانو در آن کشور تولید می‌شود و امروز محصولات ما به 45 کشور صادر می‌شود.