دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجرای پروژه پایش ناوگان حمل‌و‌نقل بین‌المللی و ترانزیت به کمک فناوری‌های مختلف، منافع زیادی از جمله پایش سراسری ناوگان، دریافت عوارض پیمایش ناوگان، پایش فعالیت‌ها و تخلفات ناوگان، جلوگیری از قاچاق و واردات محموله‌های ممنوعه و... را در بردارد.

صنعت بذر یکی از تجارت‌های جهانی سودآور در دنیا است و بر اساس آمارهای موجود ایران هم سالانه عددی حدود 700 هزارتن بذر گواهی شده تولید می‌کند و در این زمینه معاونت علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب 18 پروژه ملی به صورت جدی مشارکت کرده‌اند.

پرستار پیروز در رابطه با آخرین شرایط جسمی، تغذیه و فعالیت‌های پیروز توضیحاتی را ارائه کرد.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: افرادی که در جریان آشوب‌های اخیر با سلاح‌های سرد و گرم، مرتکب این جنایت‌ها شدند "محارب واقعی" هستند.

اسحاق رادمنش، نیروی 25 ساله اورژانس بجنورد، یکی از کارشناسان اورژانس است که در جریان اغتشاشات اخیر، هنگام اعزام برای درمان یک بیمار، مورد حمله آشوبگران قرار گرفت و در بیمارستان بستری شد و مورد عمل جراحی قرار گرفت.

استمرار خدمت و بهره‌مندی کامل از مزایای رتبه‌بندی معلمان صرفاً برای کارکنان آموزشی البته با در نظر گرفتن شاخص‌هایی امکان‌پذیر است.

رئیس قوه قضائیه گفت: همه کسانی که با حمایت این نظام مشهور شدند، اما با دشمن هم‌صدا شدند و دشمن به وسیله آنها جوانان را تحریک و اغتشاش ایجاد کرد بدانند که خسارت‌های مادی و معنوی به برای مردم و کشور را باید پرداخت کنند.

رئیس قوه قضائیه گفت: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ما هرچه سریع‌تر عناصر اصلی و پشت‌پرده اغتشاشات اخیر و کسانی که به صورت پنهانی با خارج و بیگانگان در ارتباط بودند را شناسایی و به دستگاه قضائی معرفی کنند. مسببین اغتشاشات به سزای عمل خود خواهند رسید.

کاوشگر "دارت" ناسا در نخستین آزمایش دفاعی زمین با یک سیارک برخورد می‌کند و هدف از این آزمایش ناسا این است که متوجه شویم که در صورت تهدید انسان‌ها به سرنوشت دایناسورها، می‌توان سنگ‌های فضایی را منحرف کرد یا خیر؟!

تعدادی از گیاهان خانگی که نگهداری آن‌ها در سراسر جهان رایج است، سبب ایجاد مسمومیت و حتی مرگ کودکان و حیوانات خانگی می‌شوند.

نرخ بالای سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید با اعتراض خانواده‌ها مواجه شده است، وزیر آموزش و پرورش از اصلاح قیمت‌ها و بازگشت مبالغ اضافه به خانواده‌ها می‌گوید اما آیا این موضوع محقق شده است؟!

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به پیگیری مجلس از گزارش نهایی علت فوت مهسا امینی گفت: نتیجه گزارش پزشکی قانونی به محض اطلاع، اعلام می‌شود اما شواهد موجود تاکنون ضرب و شتم مهسا امینی را تأیید نکرده است.

در سال جدید، 75 هزار معلم تازه نفس به مجموعه آموزش و پرورش اضافه شدند همچنین پیشنهاد شده است که ساعت تدریس بازنشستگان یک‌سوم در نظر گرفته نشود و کامل باشد که در مرحله اجراست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیشترین میزان نابودی باغات و شهرفروشی در زمان مدیریت کرباسچی در شهراداری و طی سالهای 75 بوده است، گفت: باید اقدامات عاجل برای "بافت فرسوده تهران" صورت گیرد.

سخنگوی قوه قضائیه با حضور در بیمارستان ولی‌عصر (عج) فراجا، از نیروهای فراجا که در ناآرامی‌های اخیر آسیب‌دیده بودند، عیادت کرد.

آژانس فضایی چین فیلمی از راهپیمایی فضایی فضانوردان این کشور در ایستگاه فضایی چین و بر فراز کره زمین منتشر کرده است.