دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

خبرنگاران تسنیم با حضور در برخی مناطق تهران، از وضعیت این مناطق خبر دادند.

شب گذشته 30 شهریور ماه هیچ فردی در تهران بر اثر شکلیک گلوله یا با سلاح سرد در جریان اغتشاشات فوت نکرده است.

رئیس قوه قضائیه طی تماس‌های جداگانه‌ای با دادستان کل کشور و مراجع قضائی خطاب به آنها دستور داد؛ در راستای حفظ امنیت و آرامش شهروندان و صیانت از زندگی آنها در سراسر کشور برخورد بازدارنده طبق قانون صورت گیرد.

اگر مطالبه واقعی معترضان به فوت مهسا امینی، جان باختن یک انسان بی‌گناه بوده، حالا در قالب تجمعات روزهای اخیر که به میدانی برای ایجاد اغتشاش، آشوب و ایجاد ناامنی در سطح شهر تبدیل شده، شاهد جان باختن چندین انسان بی‌گناه توسط جریانات مسلح معاند هستیم.

تمامی میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران در روز یکشنبه 3 مهرماه تعطیل هستند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه روز گذشته را اعلام کرد.

علی کریمی که در فضای مجازی مردم را به آشوب و اغتشاش دعوت می‌کند، از چند ماه گذشته در خارج از کشور زندگی می‌کند.

دبیر ستاد حقوق بشر در دیدار با سفیر سوئیس گفت: طی یک سال گذشته آمریکا دو شهروند ایرانی را به بهانه واهی دور زدن تحریم، دستگیر کرده که هر دو در شرایط نامساعدی به سر می‌برند.

سخنگوی وزارت بهداشت از تخریب 61 آمبولانس سازمان اورژانس کشور در جریان تجمعات اخیر خبر داد.

34 هزار معلم در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شده‌اند؛ این افراد باید از مهر ماه معلمی را آغاز کنند با توجه به این مدت محدود، آیا فرصت کافی برای گزینش و بررسی آنها وجود داشته و آیا "کیفیت" در این فرایند گزینش، قربانی استخدام فوری معلم نشده؟!

خانواده‌ها از اجباری پنهان که آنها را به سمت مدارس غیردولتی سوق می‌دهد، سخن می‌گویند.

کلاس اولی‌ها امروز با برگزاری جشن شکوفه‌ها عازم مدرسه شدند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متأسفانه نقش کشورهای دیگر در پرداخت نکردن حق‌آبه ایران از هیرمند مشهود است و دست‌های پشت پرده‌ای مانع از پرداخت حق‌آبه می‌شوند.

آنچه نیازمند زمان است، تعیین علت فوت متوفی است که آن هم پس از مشخص شدن نتایج آزمایشات نمونه های برداشته شده و تجمیع آن با نتایج معاینه و کالبدگشایی پیکر و سوابق پزشکی به انجام خواهد رسید و در قالب گزارش رسمی سازمان پزشکی قانونی ارائه خواهد شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه می‌گوید: انتقاد به عملکرد بخشی از پلیس به معنای نفی پلیس نیست. باید پذیرفت که پلیس در بخش اطلاع رسانی ماجرای درگذشت خانم امینی دقیق عمل نکرد. او معتقد است تعمیم ماجرا از عملکرد گشت ارشاد و بخشی از پلیس به کل پلیس بی‌انصافی است.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در دیدار با علمای قم موضوع تحصیل دانش‌آموزان اتباع را مطرح کرد.