سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

با دستور رئیس قوه قضائیه، دستگاه قضائی با یک تخلف درون‌قوه‌ای برخورد و برای بازپرس پرونده ضرب و شتم خبرنگار "صبح نو" کیفرخواست صادر کرد.

استاندار ایلام با بیان اینکه در شب گذشته حدود 186 هزار نفر از هموطنان کشورمان قصد تشرف به عتبات از مرز مهران را داشتند، گفت: هم‌اینک چیزی در حدود 47 هزار زائر از مرز خارج و نزدیک به 20 هزار نفر نیز از سمت مقابل وارد کشور شدند.

با حضور هنرمندان نامی حوزه موسیقی و تئاتر نمایش‌نامه‌های شاخص حوزه زنان آسیب‌دیده با هدف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد خوانش می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان گفت: 16 مدرسه، دو سالن ورزشی، زائر‌سرای سپاه و حسینیه نیز با همکاری اعضای ستاد اربعین و با ظرفیت 2 هزار نفر به صورت رایگان برای اسکان و اقامت زائران گرامی آماده‌سازی شده است.

یک کارشناس محیط زیست گفت: رهاسازی آب از سدها در این شرایط بسیار مهم و مُسکن فوری است که باعث می‌شود پایداری دریاچه از بین نرود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه تا قبل از انقلاب فضای داخلی و پیرامونی شهر تهران 4200 هکتار بود، گفت: در حال حاضر این میزان به 59 هزار هکتار رسیده و ان‌شاءالله تا پایان سال به بالای 60 هزار هکتار خواهد رسید.

رئیس شورای شهر تهران در مراسم افتتاحیه فاز اول بوستان فرامنطقه‌ای ایرانیان بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام از دوره گذشته مدیریت شهری تأکید کرد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: امتیاز نهایی معلمان در رتبه‌بندی براساس امتیازات خودارزیابی، مدارک و مستندات بارگذاری شده در سامانه و بررسی ارزیابان است‌.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از بهره‌برداری 1500 هکتار از فضای سبز در 11 نقطه از شهر تهران تا پایان سال جاری خبر داد.

پرستار "پیروز" از افزایش وزن پیروز و گذشتن از وزن 5 کیلوگرم خبر داد.

ضعیف نگه داشتن مدارس دولتی عادی باعث رشد برخی مدارس غیردولتی شده؛ فعالیت مدارس غیردولتی، سمپاد، شاهد و نمونه دولتی بر اساس تفکیک دانش‌آموزان است؛ برخی تفکیک بر اساس پول، برخی مانند مدارس شاهد، تفکیک براساس روابط و برخی تفکیک بر اساس استعداد است!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تشریح دستاوردهای دانشگاه در سال گذشته، جزئیات جدیدی از تأسیس و مدیریت دانشگاه سبطین در عراق را تشریح کرد.

پلیس محلی چین یک باند تبهکار که به دزدیدن گربه‌ها و قاچاق گوشت آن‌ها مشغول بودند را دستگیر کرد.

رئیس ستاد اربعین از پایداری اعمال محدودیت ستاد اربعین حسینی مبنی بر اینکه تنها کسانی که در مرزها حضور دارند اجازه خروج از کشور داده می‌شود خبر داد و گفت: ساعات کاری مرز خسروی همچنان ساعت 18 است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: شرایط آب‌وهوایی در مرز تمرچین از نظر خنک بودن هوا نسبت به سایر مرزها بهتر است و بیش از 1700 دستگاه خودرو برای حمل‌ونقل زائران در عراق از این مرز به اربیل و از آنجا به کرکوک پیش‌بینی شده است.

تلاش‌ها برای نجات جان یک محکوم به اعدام که با توجه به درخواست اولیای دم، به قصاص محکوم شده، آغاز شده است.