سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در خصوص ترفند جدید کلاهبرداران در ایام اربعین حسینی هشدار داد.

با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری، نخستین سامانه نمک‌زدایی بدون پساب در محل چاه اکتشافی شماره 3 استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد. در فاز اول، روزانه 1000 مترمکعب آب شرب در اختیار مردم سیستان قرار می‌گیرد.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: قرار است به صورت ویژه نقش و حضور مردم را در حوزه مدرسه‌داری علاوه بر مدرسه‌سازی داشته باشیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت سیزدهم محیط زیستی‌ترین دولت بودن را از جنبه شعار خارج کرده و این موضوع را در عمل نشان داد.

رئیس کمیته ساماندهی و هماهنگی پایانه مرزی ستاد برگزاری اربعین حسینی (ع) پیش‌بینی تمهیدات لازم جهت خدمات‌رسانی به زائرین مراسم پیاده‌روی اربعین در مرزهای ایران و شهرهای کشور را تشریح کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بخش دولتی بروکراسی فراوانی دارد ضمن آنکه ما قوانینی در کشور داریم که به صورت ساختاری این قوانین با نوآوری تعارض جدی دارند. بالاخره کشوری که متکی به اقتصاد نفتی بوده است بروکراسی قوی در آن وجود دارد.

2 ورودی جدید به ورودی ایستگاه‌های خط 6 مترو تهران اضافه خواهد شد؛ ورودی های دوم ایستگاه‌های شهید رضایی و شهید اشرفی اصفهانی، به طور همزمان افتتاح و جهت تسهیل دسترسی به خط 6 در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ارائه توصیه‌هایی برای حفظ سلامتی در سفر اربعین، به زائران توصیه کرد قبل از سفر، دوره واکسیناسیون کرونا را تکمیل کنند.

مدیرعامل نوسازی شهر تهران در ارتباط با جانمایی احداث 5 هزار واحد در مناطق تهران توضیح داد.

دبیر ستاد اربعین کشور از خدمات‌رسانی 1800 موکب ایرانی به زائران اربعین حسینی در عراق خبر داد.

مدرسه تابستانی وایپو با موضوع مالکیت معنوی، امروز برای نخستین بار در ایران با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مدیر برنامه آکادمی وایپو، افتتاح شد.

سخنگوی پلیس گفت: برگ تردد ویژه اربعین (گذر موقت اربعین) حداکثر ظرف 72 ساعت و از طریق اداره پست به آدرس متقاضیان و مشتاقان حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) تحویل داده می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 3 نفر که در قتل رئیس اسبق پزشکی قانونی، معاونت و مشارکت داشتند، خبر داد.

یک کارشناس گردشگری گفت: با توجه به سوابق رسانه‌ای وزیر میراث فرهنگی انتظار می‌رفت که این وزارتخانه نقشی مؤثرتر در حوزه ترویج، تبلیغ و توسعه ارتباطات ایفا کند، اما همچنان شاهد هستیم که گردشگری تنها در حد یک شعار صرف در عرصه صنعت و اقتصاد کشور است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره ضرورت وجود جداسازی یا تلفیق دانش‌آموزان تیزهوش در مدارس توضیح داد.