سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

75 درصد رتبه‌های برتر کنکور از مدارس دولتی هستند؛ این موضوع صحیح است اما تمام واقعیت نیست.

مدیرکل دفتر فنی و مهندسی و علوم پایه جهاد دانشگاهی گفت: بومی‌سازی سیستم رانش واگن‌های مترو و ساخت قطار 7 واگن، کاتالیست‌ها، تکنولوژی "شکاف هیدرولیکی"، "افزایش فشار چاه به روش مصنوعی"‌، تولید الیاف شیشه و... ازجمله دستاوردهای علمی جهاد دانشگاهی است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه چرخه مسکن در دولت قبل زنگ زده و در گِل فرو رفته بود، گفت: حرکت جدیدی در حوزه مسکن صورت گرفته است و ان‌شاءالله با سرعت به جلو خواهد رفت.

با دستور دادستان تهران 5 سارق خشن و زورگیر تهران که با استفاده از چاقو، کیف یک شهروند موتورسوار را به سرقت بردند، دستگیر شدند.

در پی صدور دستور ویژه رئیس عدلیه مبنی بر تشکیل ستاد ویژه مقابله با سرقت‌های خشن و زورگیری، "مرکز وکلای قوه قضائیه" بر ایفای نقش در این خصوص اعلام آمادگی کرد.

بر اساس آمارهای رسمی در مدت هفت ماهی که از سال 2022 میلادی می‌گذرد، پلیس آمریکا بیش از 700 نفر را کشته است.

وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت روز بهورز نوشت: بهورزان به دلیل بومی بودن و برخورداری از ظرفیت اعتمادآفرینی و پذیرش از سوی مردم، مؤثرترین نقش را در اصلاح سبک زندگی و ارتقای سواد سلامت جامعه ایفا کرده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به افتتاح 2500 پروژه بهداشتی در سال جاری، گفت‌: ساخت و تجهیز هر تخت بیمارستانی 3 میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن‌های آنفولانزای چهارظرفیتی تولید داخل از امروز (شنبه 12 شهریور) خبر داد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بر اساس آمار از سال 1371 تا 1400 از 33.5 درصد تا 60 درصد از هزینه سبد خانواده‌ها به مسئله هزینه مسکن اختصاص پیدا کرده است، گفت: این در حالی است که در سال 1401 هزینه مسکن افزایش یافته است.

با کاهش تعداد بیماران بستری شده با تست مثبت کرونا، 56 شهر از وضعیت قرمز خارج شدند.

سال 1401 با تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان نقطه عطفی برای کسب‌وکارهای دانش‌محور شد تا فعالیت آنها با شتاب و در مسیر تسهیل شده‌تری ادامه یابد؛ از جمله مأموریت‌های ابلاغ شده به وزارتخانه صمت، گذر از مونتاژکاری به ساخت در بنگاه‌های صنعتی است.

در جدیدترین اطلاعیه وزارت بهداشت شاهد کاهش تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از 64 به 8 شهر و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از 163 به 116 شهر هستیم.

عضو هیئت مدیر مجمع خیرین کشور در خصوص آخرین اقدامات و طرح‌ها از جمله "نذر تخصص و بانک زمان "، احداث مسکن برای خانواده‌های چند معلول، زائرسرای معلولان و... توضیح داد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه روز گذشته را اعلام کرد.

یک استاد دانشگاه در جنوب تهران با انگیزه نامعلوم در خانه‌اش به قتل رسید.