سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

دادستان کل کشور با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرد: غالباً سرقت‌های توأم با خشونت و بکارگیری سلاح، مشمول ماده 279 قانون مجازات اسلامی (محاربه) خواهد بود؛ لذا ضروری است تأمین کیفری از نوع قرار بازداشت موقت صادر شود.

معاون وزیر و رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در بازدید از پارک فناوری پردیس از گنجاندن محتوای برخی از برنامه‌ها و فعالیت‌های پارک در کتب درسی دانش‌آموزان استقبال کرد.

آیین آغاز ساخت 5 هزار واحد مسکونی در شهر تهران (قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تهران) در قالب "شنبه‌های امید و افتخار" آغاز شد.

دادستان تهران با بیان اینکه امروز امحای کالاهای سلامت‌محوری که در اثر مرور زمان تاریخ مصرفشان گذشته است انجام می‌شود، گفت: علیه مدیران متخلف پرونده قضائی تشکیل خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در پیامی به مناسبت حضور رهبر انقلاب در شهرستان فردوس در 13 شهریور سال 1347 که مبدأ حرکت‌های جهادی و انقلابی بود، گفت: 13 شهریور سال 1347 نقطه عزیمتی برای شکل‌گیری یک تفکر توأم با عمل است.

بهورزان، کارکنان خط مقدم جبهه بهداشت و سلامت هستند که با فعالیت خود در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای چشمگیری مانند کاهش مرگ و میر کودکان و مادران باردار و افزایش پوشش واکسیناسیون برای عرصه سلامت کشور به ارمغان آورده‌اند.

75 درصد رتبه‌های برتر کنکور از مدارس دولتی هستند؛ این موضوع صحیح است اما تمام واقعیت نیست.

مدیرکل دفتر فنی و مهندسی و علوم پایه جهاد دانشگاهی گفت: بومی‌سازی سیستم رانش واگن‌های مترو و ساخت قطار 7 واگن، کاتالیست‌ها، تکنولوژی "شکاف هیدرولیکی"، "افزایش فشار چاه به روش مصنوعی"‌، تولید الیاف شیشه و... ازجمله دستاوردهای علمی جهاد دانشگاهی است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه چرخه مسکن در دولت قبل زنگ زده و در گِل فرو رفته بود، گفت: حرکت جدیدی در حوزه مسکن صورت گرفته است و ان‌شاءالله با سرعت به جلو خواهد رفت.

با دستور دادستان تهران 5 سارق خشن و زورگیر تهران که با استفاده از چاقو، کیف یک شهروند موتورسوار را به سرقت بردند، دستگیر شدند.

در پی صدور دستور ویژه رئیس عدلیه مبنی بر تشکیل ستاد ویژه مقابله با سرقت‌های خشن و زورگیری، "مرکز وکلای قوه قضائیه" بر ایفای نقش در این خصوص اعلام آمادگی کرد.

بر اساس آمارهای رسمی در مدت هفت ماهی که از سال 2022 میلادی می‌گذرد، پلیس آمریکا بیش از 700 نفر را کشته است.

وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت روز بهورز نوشت: بهورزان به دلیل بومی بودن و برخورداری از ظرفیت اعتمادآفرینی و پذیرش از سوی مردم، مؤثرترین نقش را در اصلاح سبک زندگی و ارتقای سواد سلامت جامعه ایفا کرده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به افتتاح 2500 پروژه بهداشتی در سال جاری، گفت‌: ساخت و تجهیز هر تخت بیمارستانی 3 میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن‌های آنفولانزای چهارظرفیتی تولید داخل از امروز (شنبه 12 شهریور) خبر داد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بر اساس آمار از سال 1371 تا 1400 از 33.5 درصد تا 60 درصد از هزینه سبد خانواده‌ها به مسئله هزینه مسکن اختصاص پیدا کرده است، گفت: این در حالی است که در سال 1401 هزینه مسکن افزایش یافته است.