سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اداره کل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری طی اطاعیه‌ای در خصوص اصلاح اقساط بازپرداخت وام ضروری 12 میلیون تومانی در فیش حقوقی مردادماه 1401 بازنشستگان و موظفین این صندوق، توضیح داد.

رئیس دانشکده علوم ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی از مجموعه نشست‌های علمی "دوشنبه‌های سوهانک" و از نقش اصلی "رسانه و دانشگاه" در روایت اول و بازسازی انقلابی گفت.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تأکید بر لزوم انجام مطالعه برای ارزیابی اثربخشی داروی بیماران SMA گفت: پس از نتایج این مطالعه و تایید اثربخشی آن، داروها به صورت پایدار تامین خواهد شد.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: حبس بازدارندگی کافی در جرایم مواد مخدر را ندارد و مؤثرترین کار برای مبارزه با مواد مخدر، ضربه مالی و زمین‌گیر کردن قاچاقچیان است.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران وجود زباله‌گردها و کتفی‌ها را از عارضه‌های شهر تهران دانست و گفت: سیاست‌گذاری اشتباه و عملکرد ضعیف حوزه خدمات شهری در سال‌های گذشته سبب شد تا عارضه کتفی‌ها در شهر گسترش یابد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به استقرار 200 دستگاه آمبولانس در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه و بیش از پنج فروند بالگرد در مناطق مرزی، تمهیدات این سازمان برای ارائه خدمات به بیماران و مصدومین احتمالی در ایام اربعین را تشریح کرد.

معاونت اجتماعی و فرهنگی پلیس اطلاعات تهران بزرگ، آدرس 5 مرکز فعال گذرنامه‌ای که در پایتخت به زائران حسینی خدمات می‌دهند را ارائه کرد.

مرکز رسانه قوه قضائیه از صدور حکم اعدام اعضای یک باند قاچاق زنان و دختران جوان خبر داد.

ناظران و فعالان حقوق بشر در نشست بررسی وضعیت حقوق بشر آمریکا توسط کمیته ناظر بر کنوانسیون رفع تمامی اشکال تبعیض نژادی، از نقض گسترده حقوق سیاهپوستان از سوی دولت آمریکا انتقاد کردند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جمع بازرسان امور نفت این سازمان شناسایی دقیق بسترهای فساد، انجام آسیب شناسایی‌های لازم، ورود به موقع و پرهیز از سیاسی کاری و کوتاه کردن دست صاحبان نفوذ از حوزه نفت، گاز و پتروشیمی را مورد تأکید قرار داد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از استمرار خدمت فرهنگیان برای جبران کمبود معلم در تهران گفت.

مدیران مدارس از راه دور ویژه دانش‌آموزان خارج از کشور، مشکلات خود در 7 حوزه را مطرح کردند.

با توجه به در پیش رو بودن ایام اربعین حسینی و بالا بودن دمای هوا در کشور عراق، زائران باید نکاتی را برای حفظ سلامتی خود و در امان ماندن از گرمازدگی رعایت کنند.

همکاری بیشتر سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان تعزیرات حکومتی برای ایجاد آرامش در سفر زیارتی اربعین مورد تأکید رؤسای این دو سازمان قرار گرفت.

مدیر امور بانوان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود یکصد موکب ویژه خانم‌ها در اربعین امسال خدمات‌رسانی خواهند کرد گفت: توصیه اکید ما به بانوان، تشرف خانوادگی است.

شهردار منطقه 21 گفت: با توجه به اینکه ما با کمبود اتوبوس و نبود خط مترو در این منطقه روبرو هستیم، از راه‌اندازی ایستگاه ریل‌باس در 6 ماهه آینده در این منطقه خبر داد.