سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس کل دادگستری استان تهران به دادسرای تهران برای رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به پرونده شهادت یک مأمور پلیس در حین دستگیری سارق مسلح دستور داد و تأکید کرد: مخلان امنیت عمومی و آرامش شهروندان با سیلی قانون مواجه خواهند شد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به شروع عرضه املاک شهرداری در بورس کالا گفت: مزیت مهم در این زمینه شفافیت است ضمن اینکه هیچ حیاط خلوتی در انتقال املاک نخواهد بود.

دبیرخانه ستاد اربعین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و سایر فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری را برای ارائه ایده‌های تسهیل خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی دعوت می‌کند.

شهردار منطقه 11 تهران گفت: در دعوی شهرداری و ورثه‌ای که 26 سال پیش ملکی را به این سازمان واگذار کرده بودند، اداره حقوقی شهرداری منطقه با دفاع مستدل و مستند در مراجع قضایی، موفق به جلوگیری از تضییع بیش از 400 میلیارد ریال حقوق عمومی شد.

قوه قضائیه در سه ماه گذشته در برخورد با سارقان مسلح و مجرمان جرائم خشن اقداماتی مانند اعدام سارق زورگیر شرق تهران و اجرای حکم سارقین طلافروشی کرج به جرم محاربه و محکومیت به اعدام قاتل نگهبانان شرکت کشتیرانی شهریار را انجام داده است.

فوق‌تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا با اشاره به خطر ابتلا به دیابت در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، علائم این سندرم را تشریح کرد.

کشتارگاه صنعتی طیور شرکت "پرنده پرداز" که مدتی قبل مورد بازدید رئیس کل دادگستری استان تهران قرار گرفته بود، با حمایت‌های قضائی از ورشکستگی خارج و به مالکان آن تحویل داده شد.

در حالی که ناسا دومین تلاش خود را برای پرتاب موشک جدید سیستم پرتاب فضایی (SLS) از زمین و ارسال کپسول آزمایشی بدون خدمه خود به سمت ماه از سر گرفت پرتاب این موشک برای دومین بار در یک هفته اخیر به خاطر نشت هیدروژن، متوقف شد.

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور از ورود این سازمان به منظور نظارت بر نحوه فروش بلیت سفر اربعین خبر داد و گفت: سازمان بازرسی با برقراری گشت‌های مشترک با تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، اقدامات دستگاه‌های ذی‌ربط را رصد می‌کند.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت زیست محیطی آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر پخش سیلاب به درستی در کشور ما انجام شود، هم فرونشست کاهش پیدا می‌کند، هم سفرهای آب زیرزمینی پر می‌شوند و هم اینکه خسارات سیلاب به حداقل می‌رسد.

نتایج انتخابات سی‌ودومین دوره هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در حالی اعلام شد که هیچ یکی از 11 کاندیدای زن این دور از انتحابات کانون نتوانستند به ترکیب هیئت مدیره راه یابند!

رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به گزارشی پیرامون موضوع مهاجرت با عنوان "مهاجرت مجازی" واکنش نشان داده است.

مرز تمرچین برای نخستین بار به عنوان یکی از مرزهای اعزام زائران اربعین حسینی انتخاب شده و به همین دلیل باید دید این مرز بر اساس چه معیارهایی و با کدامین مزیت‌هایی به این انتخاب رسیده است؟

همزمان با آغار پیش‌فروش بلیت‌های اربعین از روز شنبه هفته جاری، بسیاری از متقاضیان از نخستین ساعات ابتدایی بامداد، با مراجعه به سایت فروش بلیت و حتی با حضور در محل پایگاه فروش، موفق به تهیه بلیت نشدند!

سه نفر در استان "توکومان" در شمال غربی آرژانتین از دوشنبه گذشته بر اثر ابتلا به ذات‌الریه شدید جان خود را از دست داده‌اند.

با حضور وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور، از درگاه خدمات الکترونیک این سازمان (سهیم) رونمایی شد.