سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

هفتمین دوره انتخاب سرآمدان علمی ایران به همت معاونت علمی برگزار شد و منتخبان معرفی شدند. در این 7 دوره 306 سرآمد علمی مشارکت کرده و دانشگاه شریف با 25 سرآمد علمی در رتبه نخست، دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: "شهید امیر کیوان‌لو" برای برقراری امنیت و دفاع از ناموس مردم جانش را فدا کرد.

مراسم تشییع پیکر "شهید امیر کیوان‌لو" که توسط یک سارق به شهادت رسیده بود، در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گفت: حدود 20 درصد از پرونده‌های تخلیه ملک که در شوراهای حل اختلاف تشکیل می‌شود منجر به صدور حکم تخلیه شده است.

معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: منطقه سراوان از سال 1362 به محل تلنبار پسماند تبدیل شده و در نتیجه حل این مشکلِ 40 ساله زمان‌بر است اما به دنبال این هستیم که مشکل را در کم‌ترین زمان ممکن حل کنیم و عزم ما برای این کار جدی است.

تعداد موارد ابتلا به کرونا در هفته نخست شهریور نسبت به هفته آخر مردادماه به نصف رسیده است و تعداد بیمارانی که با تست مثبت کرونا بستری می‌شوند؛ در 30 استان کشور روند کاهشی داشته است.

با توجه به وجود برخی از محدودیت‌ها و نبود ظرفیت کافی جهت اسکان هواداران جام‌جهانی 2022 که به میزبانی کشور قطر برگزار خواهد شد، ده‌ها هزار از تماشاگران این رویداد "دبی" را جهت اقامت خود جایگزین قطر می‌کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: از ابتدای ماه صفر تا 12 شهریورماه 384 هزار و 424 زائر و عاشقان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از مرز عبور کرده‌اند.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: از زائران اتباع خارجی می خواهیم جهت زیارت عتبات‌عالیات فقط به مرز شلمچه مراجعه کنند و از مراجعه به دیگر مرزهای کشور خودداری کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از ترخیص بار مواکب اربعین حسینی (ع) با اولویت کالاهای فاسد شدنی خبر داد.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: با پیگیری‌های لازم131 توقفگاه با ظرفیت اسکان و خدمات‌دهی مناسب در استان های پشتیبان و استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه ویژه زائران اربعین حسینی (ع) پیش بینی شده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تاکید براصلاح روش‌های جذب معلم، از اجرای طرح «بورسیه معلم» به منظور جایگزینی با طرح اساسنامه ماده 28 این دانشگاه خبر داد.

یک دختر 16 ساله پس از انجام جراحی زیبایی بینی در یک کلینیک در محله سعادت‌آباد، به دلایل نامشخصی فوت کرد.

مأمور کلانتری 106 نامجو توسط یک قاتل 21 ساله که سابقه سرقت دارد به شهادت رسید.

متخصص روانپزشکی با بیان اینکه خواب کودکان حدود 10 ساعت است؛ به ارائه توصیه‌هایی برای رفع مشکلات و اختلالات خواب کودکان پرداخت.

استاندار تهران گفت‌: طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات در تهران تصویب شد.