چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاون شهردار تهران گفت: به دنبال تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس و نامه اخیر معاونت علمی، عنوان "دفتر شرکت‌های دانش‌بنیان" به لیست مشاغل مجاز به استفاده از واحدهای مسکونی برای استقرار، در بند 24 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، اضافه شد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی مجموعه تاریخی شیخ احمد جام گفت: کتیبه‌ها و عناصر تزئینی مجموعه تاریخی شیخ احمد جام با فناوری‌های دیجیتالی فتوگرامتری، مستندنگاری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: مرمتی که اینگونه داربست بر پیکره بنای تاریخی ایجاد شود را قبول ندارم. وزن چندتنی وارد شده به پیکره گنبد به واسطه داربست مناسب نیست، بنابراین بر باز شدن داربست گنبد مسجد امام (ره) اصرار داشتم.

با گذشت 16 ماه از تولد " مایسا" نخستین فیل آسیایی در باغ وحش ارم، وضعیت این بچه فیل به همراه پدر و مادرش مطلوب است و هم‌اکنون در جایگاه جدید در باغ‌وحش ارم نگهداری می‌شود.

فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از طرح تشدید برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران به‌ویژه مخدوشی پلاک در سطح معابر شهر تهران گفت و از انتقال این موتورسیکلت‌ها با کفی به پارکینگ و معرفی به مراجع قضایی خبر داد.

فعالیت مدرسه تابستانی پایان مرداد به اتمام می‌رسد و ارزشیابی دانش‌آموزان نیمه اول شهریور انجام خواهد شد همچنین نمرات می‌تواند جایگزین نمرات قبلی شود.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که 58 درصد از بیماری‌های عفونی با تغییرات آب و هوایی تشدید می‌شوند.

آخرین تصاویر منتشر شده از "پیروز" نشان می‌دهد که توله یوز ایرانی وارد محیط طبیعی شده است.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: با اعزام دو کاروان زائرین، مرز خسروی بصورت رسمی از 23 مرداد بازگشایی می‌شود.

اخیراً شبکه اینترنشنال در یک گزارش ویژه ادعاهایی درباره یک پرونده قضائی در ساوجبلاغ مطرح کرد در حالیکه دستگاه قضا، سال قبل به این پرونده رسیدگی کرده است.

تعداد شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی در کشور کاهش یافته و 12 شهرستان در وضعیت آبی قرار گرفتند.

پدیده سالمند شدن جمعیت ایران با سرعت زیادی در حال اتفاق افتادن است و میزان بروز حوادث طبیعی و جاده‌ای نیز بالاست که این عوامل نیاز به خدمات توانبخشی را بیشتر می‌کند، اما به ازای هر یک میلیون نفر ایرانی کمتر از یک تخت توانبخشی داریم.

رئیس مرکز سنجش و آموزش کشور گفت: مشکلی بابت تامین زیرساخت‌های برگزاری کنکور دو بار در سال نداریم و آموزش و پرورش مانند سایر دستگاه‌ها موظف به همراهی در این آزمون است.

رئیس جامعه هتلداران اصفهان عدم برگشت سرمایه در امر هتل‌سازی، عدم مشارکت بانک‌ها در زمینه هتل‌سازی، کسادی بازار گردشگری خارجی، مشکلات معافیت‌های مالیاتی و گران بودن هزینه‌های جاری هتل‌ها را از علل عدم ترغیب ورود سرمایه‌گذاران به حوزه هتل‌سازی دانست.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از آتش سوزی هولناک در ساختمان مسکونی در شهرک ولیعصر (عج) خبر داد.

وزیر ارشاد با بیان اینکه مراسم ویژه روز خبرنگار روز یکشنبه هفته آینده در تالار وحدت تهران برگزار می شود، گفت: برای اهالی رسانه تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده که بخشی از آن اعلام شده است.