چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از مرگ یک نفر در اثر وقوع حریق در کارگاه ذوب قیر و در داخل "حوضچه قیر داغ" این کارگاه در اسلامشهر خبر داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه رقابت در کنکور و ورود به دانشگاه‌های برتر نیازمند امکانات حداقلی است که در مدارس دولتی این امکانات وجود ندارد، به این سؤال پاسخ داد که چرا "دانش‌آموزان مدارس دولتی عادی" از جمع برترین‌های کنکور حذف شده‌اند؟!

شرکت های دانش‌بنیان و خلاق کشورمان توانستند سامانه حصارهای الکتریکی ضد سرقت هوشمند را طراحی و تولید کنند؛ این فناوری می‌تواند نقشی مهم در توسعه امنیت شهروندان داشته باشد و بار سنگین کار پلیسی و هزینه امنیت را کاهش دهد.

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی توضیحاتی درباره خبرنگارانی که تاکنون مشمول دریافت "اینترنت هدیه روز خبرنگار" نشده‌اند، ارائه کرد.

آلمان برای نگهداری از سگ‌ها در خانه و سگ‌گردانی، قوانین بسیار سختگیرانه‌ای وضع کرده از جمله اینکه اگر سگ خود را به پیاده‌روی می‌برید باید کیسه‌های مدفوع سگ را با خود حمل کنید و مدفوع سگ خود را داخل آن بیندازید در غیر این صورت تا 250 یورو جریمه میشوید

باستان‌شناسان یک مومیایی مرموز که به وسیله یک طناب کاملاً بسته شده و دست‌هایش، صورتش را نیز پوشانده است، در مقبره‌ای زیرزمینی در کشور پرو کشف کردند! کارشناسان قدمت این اثر مکشوفه را چیزی در حدود 800 تا 1200 سال تخمین زده‌اند.

یکی از عوامل اثرگذار بر میل به مهاجرت، رسانه‌های اجتماعی هستند که "پروپاگاندا" یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر آن است؛ تکنیک‌های متعددی توسط پروپاگاندیست‌ها برای تغییر نگرش و عملکرد افراد استفاده می‌شود که برخی در حوزه مهاجرت محسوس‌تر هستند.

سازمان زیباسازی شهر تهران از رونمایی سردیس استاد فقید، هوشنگ ابتهاج که ساخت آن از دو ماه پیش آغاز شده تا قبل از مراسم چهلمین روز درگذشت ایشان خبر داد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی از اهدای یک هزار و 616 تبلت برای دسترسی کودکان دارای معلولیت تحت پوشش توسط صندوق حمایت از کودکان ملل متحد خبر داد.

دبیر مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران از پیگیری‌ها گزارش‌ها و مشکلات مطالبات شهرداری از دولت توسط مجمع خبر داد و گفت: قانون مدیریت جامع از مهمترین دستورالعمل‌های کمیسیون است که با همکاری رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی شهرداری تهران در حال پیگیری است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در نشست هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی، وزرای عضو هیات امنای تامین اجتماعی با اصلاح مستمری سایر سطوح بازنشستگان موافقت کردند.

محیط‌بانانِ دارای پرونده به دلیل استفاده از سلاح در هنگام مأموریت علاوه بر وجود قوانین حمایتی، باید از خدمات حقوقی بهره‌مند شوند و کانون‌های وکلای دادگستری می‌توانند در این خصوص رسالت مدنی خود را انجام دهند.

مرد جوانی که با 2 همدست خود اقدام به آدم ربایی در محله خزانه کرده بود، دستگیر شد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری فروشنده مواد مخدری که با بی‌سیم دستی با مشتری یان خود در ارتباط بود، خبر داد.

مرد جوانی که در یک درگیری مرتکب قتل یک مرد ضایعات جمع‌کن شده بود، با گذشت اولیای دم از قصاص از مرگ نجات پیدا کرد.