چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مدیرکل مالی صندوق بازنشستگی کشوری از واریز هفتمین نوبت وام ضروری 15 میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به هشدار زرد هواشناسی از بارش‌های رگباری در مناطق شمالی و ارتفاعات شرقی استان خبر داد و گفت: مردم در عبور از حاشیه مسیل‌ها احتیاط کنند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از ورود دومین محموله داروی بیماران SMA به کشور خبر داد و گفت: داروی خوراکی ریسدیپلام (Risdiplam) به عنوان تنها داروی خوراکی بیماران SMA تامین شد.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد از حضور بیش از 500 نفر گردشگر خارجی در آیین‌های مذهبی و معنوی ماه محرم در این استان همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه همراهان مصدوم یک حادثه تصادف با نیروی اورژانس درگیر شدند، گفت: این درگیری باعث شکسته شدن بینی و پارگی ابرو و لب همکار فوریت‌های پزشکی ما شد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که گرمایش جهانی جنسیت نوزاد لاک‌پشت را تغییر داده و تعداد لاک‌پشت‌های نر را به صفر رسانده است!

مهلت ثبت‌نام از زائران اربعین حسینی در سامانه "سماح" که تا پیش از این روز 17 مرداد ماه اعلام شده بود، تمدید شد.

رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: مسابقات ورزشی در سطح استان با حضور 120 هزار ورزشکار برگزار شد و اکنون در مرحله کشوری این برنامه هستیم که این بخش از 22 مرداد آغاز می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به رشد 20 درصدی اهدای خون تهرانی‌ها در تاسوعا و عاشورای حسینی امسال گفت: 4 هزار و 54 نفر موفق به اهدای خون شدند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه میزان مراجعات کرونایی به مراکز درمانی روند کاهشی دارد، گفت: زائران اربعین حتما واکسیناسیون خود را به‌ویژه اگر 6 ماه از آخرین تزریق واکسن‌شان گذشته، تکمیل کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نسبت به قطع یا خشکاندن درختان در نواحی مختلف شهر واکنش نشان داد.

تعداد بیماران بستری شده با تست مثبت کرونا در 29 استان کشور افزایش بارزی داشته است و در هفته دوم مرداد، تعداد موارد فوتی 67 درصد بیشتر شده است.

معاون رئیس جمعور در امور زنان و خانواده گفت: تحویل 50 هزار خودرو به خانواده‌هایی که فرزند دوم‌شان به دنیا آمد، از جمله موارد اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بود که اخیراً انجام شد.

مشاور و رئیس حوزه ریاست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: سیلاب اخیر به ما گوشزد کرد که محور اصلی در مهار سیلاب باید موضوعات آبخیزداری و آبخوان‌داری باشد و سدسازی در اولویت بعدی و تکمیل‌کننده آن؛ اما در حال حاضر این مورد در کشور ما برعکس است.

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران از مقدمات اجرای 35 پروژه مسکونی و 5 پروژه خدماتی در محله "نفرآباد" در منطقه 20 خبر داد.