چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک برخلاف "قانون سهیل صدور مجوزهای کسب و کار" گفته: قطعاً آزمون سردفتری را برگزار می‌کنیم اما به این شکل که هر کس حد نصاب نمره را آورد سردفتر شود این امکان‌پذیر نیست و باید سایر مؤلفه‌ها را در بحث سردفتران جدید اعمال کنیم!

با افزایش شمار بیماران بستری مبتلا به کرونا تعداد شهرهای قرمز نیز افزایش یافته است اما فقط 25 درصد مردم در اماکن عمومی کشور از ماسک استفاده می‌کنند.

همزمان با فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، میادین میوه و تره‌بار و مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران تعطیل خواهند بود.

مدارس استعدادهای درخشان و مدارس خاص غیرانتفاعی با پوشش 3 درصدی آموزش در کل کشور، سهم 95 درصدی از رتبه‌های برتر کنکور امسال را از آن خود کرده‌اند! آنچه نسبت به گذشته تغییری نداشته، تراژدی تلخ تضعیف روز به روز مدارس دولتی و پیشتازی مدارس غیردولتی است.

پژوهشگران فیزیک دانشگاه صنعتی شریف موفق شدند یک فورانگر گاما را شناسایی کنند که از نزدیکی یک سیاه‌چاله با جرم یک میلیون برابر جرم خورشید عبور کرده است.

یک قفرد یوزپلنگ ایرانی در محور میامی استان سمنان بر اثر تصادف جاده‌ای تلف شد.

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار تدریجی دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1401 از عصر جمعه 14 مرداد ماه خبر داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه علی رغم مدعیان زیادی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی وجود دارد اما در زمان بودجه ریزی کمترین بودجه به حوزه فرهنگی و اجتماعی تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از افزایش دو ساعته زمان بهره برداری از خطوط درون شهری با توجه به استقبال شهروندان از خدمات رسانی مترو در دهه اول محرم خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به ویژگی‌رگبارهای تابستانی و امکان وقوع سیلاب در برخی از مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی گفت: به مردم هشدار می‌دهیم از رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه روز گذشته را اعلام کرد.

در حالی سازمان ثبت احوال فرایند ثبت‌نام کارت ملی هوشمند را به دفاتر پیشخوان واگذار کرده است که برخی دفاتر نسبت به ثبت‌نام طفره رفته و همین امر منجر به سرگردانی متقاضیان در دفاتر شده است.

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گفت: برای مقابله با کمبود انرژی و آلودگی هوا باید توجه بیشتری به تولید انرژی خورشیدی و تولید انرژی از پسماند داشته باشیم.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح شناسایی و حمایت از اقشار ضعیف جامعه تحت راهبری شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی خبر داد.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز به کار سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری سال 1401 به مرور در هر یک از گروه‌های آزمایشی خبر داد.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی گفت: طرح مشکلات به همراه ارائه راه حل در رسانه‌ها، تبیین درست موضوعات، جلب مشارکت مردم و مسئولان، نظارت به موقع و مسئولانه و امیدآفرینی، نیاز امروز کشور است.