چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از سرویس‌دهی ویژه این ناوگان به شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع پیکر شهدای مدافع حرم در میدان امام حسین (ع) خبر داد.

در آستانه روز خبرنگار، کتاب کرونا روایت (گزارش‌های ماندگار کرونا با قلم خبرنگاران) رونمایی شد؛ خبرنگار تسنیم، رتبه اول جشنواره "کرونا روایت" را کسب کرد.

کشور فرانسه از تاریخ 1 آگوست سال جاری هرگونه ارائه مدرکی شامل نتیجه منفی آزمایش کرونا، سابقه ابتلا به کرونا یا واکسینه بودن که به جهت کنترل ویروس کرونا برای مسافران وضع شده بود، لغو کرد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: سید مهدی میرسلیم به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور به تحمل 5 سال حبس محکوم شده است؛ بر اساس مقررات محکومیت وی بدون تعارف اجرا شد؛ وی در این ایام از مرخصی استفاده کرده و چند روزی غیبت داشته و الان در زندان است

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران از امضای تفاهم‌نامه ساخت 9 هزار واحد مسکونی در راستای اجرای مصوبات قرارگاه تأمین مسکن در پایتخت خبر داد و گفت: بر این اساس تاکنون مقدمات ساخت 50 هزار واحد مسکونی در تهران فراهم شده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در خصوص قصور دستگاه مربوطه درباره پیشگیری از سیل و تلفات آن در استهبان، پرونده مقدماتی تشکیل شده و اگر ترک فعل یا تقصیری که اقدام مجرمانه است وجود داشته باشد، بررسی و در شعبه قضائی مربوطه پیگیری می‌شود.

برخلاف این تصور که جاری شدن سیل در بسیاری از استان‌های کشور تأثیر زیادی بر آبگیری سدها و تالاب‌ها داشته است، شواهد نشان می‌دهد که مخزن سدها به شکل ناچیزی پر شده و آبگیری تالاب‌ها نیز جزئی بوده که همان مقدار نیز به دلیل گرمای شدید تبخیر شده است.

رئیس پژوهشکده علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: سالانه شاهد مرگ 4200 نفر در کشور بر اثر پوکی استخوان و عوارض ناشی از آن هستیم.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی‌، ارتباطات و رسانه گت: استفاده ناکافی، سنتی و نادرست از ظرفیت‌های رسانه‌های داخلی، تهدید بزرگ برای امنیت ملی است.

چهاردهمین رویداد "پیوند" با حضور شتاب‌دهنده‌ها و 5 استارت‌آپ فعال دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

تلسکوپ فضایی "جیمز وب" با استفاده از دوربین‌های فروسرخ نزدیک و میانی خود، کهکشان Cartwheel یا "چرخ گاری" را با جزئیات پیچیده جدیدی ثبت کرد. کهکشان "چرخ گاری" در فاصله 500 میلیون سال نوری از زمین قرار دارد.

رئیس پلیس گذرنامه گفت: ایران پیشنهادی در خصوص گذر موقت و برگه گذر ویژه اربعین به طرف عراقی داده‌اند که در صورت پذیرش آن از سوی عراق این امیدواری وجود خواهد داشت تا سفری آسان و ارزان برای زائران اربعین حسینی فراهم شود.

رئیس کانون بازنشستگی استان تهران از تعیین تکلیف افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تا روز شنبه خبر داد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: شمار هموطنان جان‌باخته در سیلاب‌های اخیر براساس آخرین آمار به 90 تن رسید.

رئیس سازمان بهزیستی از آغاز طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 ساله در مناطق محروم خبر داد.