چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به معاونان مربوطه و بازرسان کل استان‌هایی که درگیر سیلاب شدند، دستور داد با قید فوریت تکالیف دستگاه‌ها را با توجه به هشدارها و پیش‌بینی‌های دستگاه‌های متولی و احتمال وقوع سیل بررسی کنند.

بنیاد مستضعفان از پرداخت 143 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به مادران باردار و شیرده مناطق محروم در سال 1401 خبر داد.

مسئول سازمان بسیج رسانه گفت: جهاد تبیین یکی از دستور کارهای اصلی سازمان بسیج رسانه به شمار می‌رود؛ در این راستا از تمامی ظرفیت‌های استفاده خواهد شد.

مدیر‌کل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی بر لزوم آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی استان تهران برای مقابله باسیلاب احتمالی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تأکید کرد.

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران از احداث پارکینگ با ظرفیت 3 هزار خودرو با انتقال خطوط راه‌آهن از مناطق 17 و 18 تهران به زیر‌زمین که در مسیر تونلی به طول 9 کیلومتر توسط راه‌آهن خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی از تشکیل کمیته مبارزه با قاچاق برای نخستین بار در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: در بررسی‌ها مشخص شد که بیش از 90 درصد احکام در شعبات دیوان عدالت اداری اجرا می‌شود اما برخی از احکام، اجرایی نمی‌شوند فلذا موارد باید در شعب بررسی شوند تا این تأخیر در اجرا نیز حل و فصل شود.

در پی انتشار عکس‌هایی از تابلوی به‌فروش رفته پرتره "مظفرالدین شاه قاجار" در حراجی کریستیز بریتانیا و جای خالی این تابلو روی دیوارهای کاخ گلستان در تهران، سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد و بررسی در این خصوص آغاز شده است.

به مناسبت هفته ملی مهارت و کارآفرینی، نخستین مرکز کارآفرینی اجتماعی کلان‌شهر تهران در منطقه 15 افتتاح شد.

عضو انجمن پارکینسون ایران با بیان این که آلودگی هوا و تغییرات در سبک زندگی نقش عمده‌ای در شیوع بیماری پارکینسون داشته‌اند، گفت: این بیماری درمان قطعی ندارد.

فیلم منتشرشده از مهار و دفع سیل توسط کانال‌های تعبیه شده با قدمت هزاران ساله در تخت‌جمشید، این روزها به یکی از پربیننده‌ترین ویدیوها در فضای مجازی بدل شده است. کانال‌های دفع آب که چند سالی است احیا شده، عملکرد مؤثری در دفع آب‌های سطحی تخت‌جمشید دارد.

ظهر امروز متهم به اسیدپاشی برای تحقیقات ابتدایی به شعبه یازدهم دادسرای امور جرائم جنایی منتقل شد و بررسی‌های بازپرس جنایی مشخص کرد متهم پس از مصرف شیشه با پدر و مادر خود در خانه درگیر شده و با توجه به توهمی که داشته اقدام به اسیدپاشی کرده است!

اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در جلسه با مدیر عامل برج میلاد به بررسی وضعت خدمت رسانی این مجموعه پرداختند و عملکرد برج میلاد در سال جدید مطلوب و قابل قبول عنوان کردند.

مرد جوانی که برادر خود را پس از مشاجره لفظی از بالکن به خیابان پرتاب کرده بود، توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شد.

مقامات کشور هلند با وضع قوانین سختگیرانه علاوه بر کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد، سگ‌گردانی و نگهداری از این حیوان را نیز به شدت ضابطه‌مند کرده‌اند و برای ریختن مدفوع سگ‌ها در اماکن عمومی، جریمه‌های سنگین مالی در نظر گرفته‌اند.

روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه ناوگان اتوبوسرانی تهران متعلق به تمام شهروندان است، اعلام کرد: اتوبوسی به نام اتوبوس اختصاصی بانوان یا اتوبوس اختصاصی آقایان در تهران نداریم.