چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

یک کارشناس حیات وحش گفت: ادعای حامیان سگ‌ها مبنی بر اینکه حضور سگ‌های ولگرد مانع از ورود حیوانات وحشی به محیط زندگی انسان می‌شود کذب است چرا که این سگ‌ها می‌توانند دلیلی برای جذب حیوانات وحشی به محل زندگی انسانها و طعمه لذیذ حیوانی مانند پلنگ باشند.

یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در کارخانه نوآوری آزادی، موفق به راه‌اندازی یک پلتفرم آنلاین ارائه خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی شده است. این پلتفرم یکی از مشکلات مهم این حوزه که تعیین و کاهش هزینه‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی برای تجار است را حل می‌کند.

افزایش محبوبیت بلندترین درخت جهان به دلیل معرفی متعدد آن از سوی اینفلوئنسرها یا بلاگرهای سفر در فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی موجب تخریب زیستگاه اطراف آن شده است.

طبق نظر اکثریت نسبی اعضای هیئت عمومی دیوان عالی کشور، برداشت از کارت بانکی مسروقه و استفاده از رمز آن، با موضوع ماده 741 قانون مجازات اسلامی (جرائم رایانه‌ای) مطابقت ندارد و مشمول عنوان مجرمانه سرقت است.

اخیراً "شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم" نشستی را با حضور رئیس قوه قضاییه و مسئولان ارشد 3 قوه برگزار کرد و دستور کار ویژه خود را "مهار جرم سرقت" اعلام کرد؛ "سال 1388 فقط 200 هزار سرقت به ثبت رسید اما در سال گذشته، 1.4 میلیون سرقت ثبت شده است!

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، حل موضوعاتی چون اشتغال نخبگی، مسکن، هویت‌سازی ملی و جلوگیری از سیاه‌نمایی رسانه ای، سبب افت چشمگیر مهاجرت نخبگانی خواهد شد.

یک مطالعه جدید نشان داده است که "طب سوزنی" می‌تواند ابزار مفیدی برای جلوگیری از دیابت نوع 2 باشد.

یک شرکت دانش‌بنیان عضو پارک فناوری پردیس، تفاهم‌نامه‌ای مشترک با شرکت "مد‌تکنو‌سنتر" کشور بلاروس امضا کرد و متعهد به صادرات بیش از 3 میلیون دلار محصولات تجهیزات پزشکی ایران به کشور بلاروس شد.

2 گروگانگیر محله آجودانیه که اعضای یک خانواده را گروگان گرفته بودند، با عملیات ضربتی نوپو دستگیر شدند.

چهره مرد جوانی که با خوراندن آبمیوه مسموم به رانندگان عبوری، اقدام به سرقت و آدم‌ربایی می‌کرد، با دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جرائم‌جنایی منتشر شد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان در مورد نحوه محاسبه پرداخت دیه متوفیان حادثه متروپل گفت: طبق روال کارشناسی، هر کدام از متهمان فوت شده و سایر متهمان حاضر در دادگاه به میزان سهمی که در وقوع حادثه داشتند، مسئول پرداخت دیه متوفیان و مجروحان هستند.

تحقیقات درخصوص پرونده آدم‌ربایی راننده جوان در جنوب تهران توسط بازپرس جنایی و کارآگاهان پلیس آغاز شد.

2 زن و یک مرد به اتهام قتل ناموسی در بزرگراه بعثت توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شدند.

معاون گردشگری کشور با اشاره به اهمیت موضوع سامان‌دهی تعطیلات توسط اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر بر هم‌افزایی ظرفیت دستگاه‌ها در راستای توزیع زمانی و مکانی سفر تأکید کرد.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران از دستگیری یکی از اراذل و اوباش سابقه دار پایتخت خبرداد گفت: متهم متواری در یک تونل زیر‌زمینی در حوالی اتوبان "یاسینی" دستگیر شد!

رئیس پلیس بین‌الملل از دستگیری چهارمین متهم کلاهبرداری 400 میلیون دلاری خبر داد.