چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اخیراً باستان‌شناسان بقایای مقبره یک مقام نظامی مصر باستان که حدود 500 سال قبل از میلاد می‌زیست را در 12 کیلومتری جنوب شرقی اهرام جیزه کشف کردند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

وزیر امورخارجه با اشاره به صدور قطعنامه جدید توسط آمریکا گفت: تأکید می‌کنم که ما در پاسخ به این اقدام آمریکا، نسبت به گازدهی به صدها سانتریفیوژ نسل جدید از شب، اقدام کردیم؛ آمریکایی‌ها تصور نکنند با این اقدامات می‌توانند در میز مذاکره امتیاز بگیرند.

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر حقوق بشر را با معیار غربی‌ها و کسانی که نسبت به مبدأ آفرینش انسان سخن دیگری دارند و کرامت انسان را در چیز دیگری می‌بینند، حقوق بشر فرق می‌کند‌.

صبح امروز سومین طرح کاشف پلیس آگاهی پایتخت با حضور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اجرا شد؛ سردار رحیمی از دستگیری یک "تبهکار خطرناک" در این طرح خبر داد و گفت: 76 باند سارق منزل، زورگیر و موبایل‌قاپ شناسایی و منهدم شدند.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با اشاره به افزایش 57 درصدی مصرف قلیان در زنان طی یک دهه گذشته گفت: دود سیگار حاوی 4000 ماده زیان‌آور و دود قلیان دارای 7500 ماده سمی است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: توسعه سرمایه گذاری صندوق در حوزه اقتصاد دیجیتال مدنظر است همچنین محاسبه ارزش مالکانه دارایی های صندوق ذخیره فرهنگیان در حال اجراست و 80 درصد کار انجام شده است.

هماهنگی جهت حضور گردشگران خارجی و داخلی در آیین‌های مذهبی و سوگواری ماه محرم به منظور مقابله با ایران‌هراسی به عنوان مصوبه اصلی میز گردشگری معنوی در دستور کار ادارات کل میراث فرهنگی استان‌های سراسر کشور قرار گرفت.

اسامی 8 پایگاه بهداشت جهت تزریق دُز چهارم واکسن کووید19 در منطقه 9 اعلام شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در سیلاب‌های اخیر بیش از 1500 واحد مسکونی مددجویان تخریب شده است، گفت: به‌زودی مستمری ویژه‌ای به حساب این خانواده‌ها واریز می‌شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: بیش از 20 پروژه بزرگ فرامنطقه‌ای جدای از پروژه‌های توسعه محلی مناطق در حال فعالیت است که متاسفانه مردم از آن اطلاعی ندارند؛ پیشنهاد می‌کنم بالای سر تمام این کارگاه‌ها، تابلوهای روزشمار برای افتتاح نصب شود

سازمان سنجش اسامی رتبه‌های برتر آزمون سراسری 1401 در پنج زیرگروه آزمایشی را اعلام کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو از ورود نخستین محموله داروی بیماران SMA به کشور خبر داد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از جریمه 117 میلیارد تومانی برای مالک ساختمانی در خیابان ولی‌عصر که 13 اصله درخت مقابل ملک خود در این خیابان را خشکانده بود، خبر داد.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش و آموزش کشور از اعلام نتایج رشته‌های چند برابر ظرفیت و نتایج نهایی آزمون سراسری خبر داد و گفت: نتایج نهایی کنکور اوایل شهریور اعلام می‌شود و زمان آغاز انتخاب رشته داوطلبان از 17 مرداد است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، امکان اعلام تغییر نشانی و به صورت مجازی و در کمتر از 5 دقیقه برای هموطنان در سامانه ثبت‌احوال فراهم شد.