چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تصویب رقم 30 میلیارد تومانی مشارکت در قالب رویداد عطر سیب از سوی شورا گفت: بر این اساس به هر هیئت مبلغ 6 میلیون تومان که مبلغ ناچیزی است کمک می‌شود.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور از اعلام نتایج آزمون سراسری تا پایان امشب خبر داد.

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: هم‌اکنون با همت مهندسان، کارگران و استادکاران ایرانی، 3 پروژه بزرگ که جزو پیچیده‌ترین طرح‌های عمرانی جهان اسلام محسوب می‌شوند، در حرم مطهر سالار شهیدان در کربلای معلی در حال اجراست.

"شیرین ابوعاقله"، خبرنگار شهیده فلسطینی و "مندلا ماندلا"، نماینده مجلس آفریقای جنوبی و فعال ضدآپارتاید رژیم صهیونیستی، برندگان هفتمین جایزه بین‌المللی حقوق بشر اسلامی معرفی شدند. آیت‌الله جوادی‌آملی و شهید صیاد خدایی نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه و زاوه، از کشف بقایای اثری تاریخی حین خاک‌برداری توسط بخش خصوصی در شهرستان زاوه خبر داد.

بر اساس محاسبات دانشمندان چرخش 24 ساعته کره زمین در تاریخ 1 آگوست، 1.59 میلی ثانیه زودتر اتفاق افتاد که این مورد کوتاه‌ترین روز در تاریخ کره زمین را رقم زد.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نوع حضور شهردار تهران در منطقه امامزاده داوود (ع) در پی وقوع سیل در این محدوده گفت: متاسفانه رسانه‌ها با تیترهایی همچون شوآف شهردار تهران، مسئله خدمت‌رسانی شهرداری تهران را زیر سوال بردند!

پیش‌ثبت‌نام مدارس شاهد برای دوره متوسطه دوم از فردا (چهارشنبه) از طریق سامانه پادا آغاز می‌شود؛ همچنین در این مطلب به درباره گلایه برخی مدیران مدارس از سامانه سیدا پاسخ داده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص خبری مبنی بر اختصاص اتوبوس ویژه بانوان گفت: در حال حاضر این موضوع نه در شورا و نه در جای دیگری مطرح نشده و تصمیمی نیز در این زمینه گرفته نشده است.

معاون امور عتبات در سازمان حج و زیارت گفت: نخستین کاروان‌های ارزان‌قیمت تحت نظارت سازمان حج و زیارت به مدت یک هفته به عراق اعزام شدند.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه شیر آغوز سرشار از ترکیبات تقویت‌کننده سیستم ایمنی است، گفت: تغذیه با شیر مادر در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی، مننژیت، آسم، دیابت و ام‌اس موثر است.

یکی از مؤلفین کتاب‌های درسی با اشاره به اینکه متأسفانه نظارت‌ها بر کیفیت آموزش در کشور کم است، گفت: برای متناسب‌سازی کتاب‌های درسی با تحولات و رشد زبانی و ادبی، باید محتوای آنها را بازنگری و بهینه کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: پیش بینی می شود در ماه های محرم و صفر امسال 20 میلیون پرس غذای گرم توزیع شود.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: عابران پیاده در تهران، مراقب افتادن اجسام از ساختمان‌های بلندمرتبه و شکسته شدن درختان باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام استان تهران از راه‌اندازی 500 آشپزخانه طبخ غذا جهت توزیع غذای گرم به نیازمندان در محرم امسال خبر داد.

در پی ورود سازمان بازرسی کل کشور به موضوع مطالبات برخی از داروخانه‌ها از تأمین اجتماعی، بدهی میلیاردی به یک داروخانه در تهران پرداخت شد.