چهارشنبه 11 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

رئیس کمیته امداد از واریز یک ماه مستمری فوق‌العاده به حساب مددجویان زلزله‌زده در استان آذربایجان غربی خبر داد.

اداره کل محیط زیست مازندران درباره وضعیت وخیم برخی حیوانات باغ‌وحش طاهرده ساری اعلام کرد: در بازدید از این باغ‌وحش، یک قلاده شیر نر که به صورت غیرطبیعی لاغر و ضعیف شده بود، مشاهده شد که توصیه لازم به مالک باغ وحش جهت انجام معاینه صورت گرفت!

ماموران زنی که در یگان ویژه مشغول به کار هستند در کنار تمرینات عمومی و روزمره، تمرینات ویژه و سختی را هم انجام می‌دهند تا در صورت نیاز آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: زیرساخت‌های لازم در ارتباط با بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای رایگان شدن مترو در روزهایی خاص و البته با تاکید شهردار تهران فراهم است.

رئیس قوه قضائیه گفت: در تلاش هستیم در ایام جشن و سرور پیش‌رو بستری را برای عناصری که در جریان اتفاقات اخیر لغزش کردند و اکنون نادم هستند فراهم آوریم تا بتوانند به آغوش جامعه بازگردند.

به تازگی تصاویر و فیلم‌هایی از وضعیت اسفناک حیوانات در باغ وحشی در ساری منتشر شده است؛ حیونات این باغ وحش که شامل گونه‌هایی از جمله شیر، خرس و...، هستند، از سوء تغذیه رنج برده و درحال احتضار هستند.

تعطیلات پیاپی مدارس باعث از دست رفتن ماهیت و کارکرد مدرسه و به بیانی دیگر موجب "مرگ مدرسه" می‌شود و در واقع، تعطیلات این چنینی موجب قتل غیرعمدی مدرسه است.

شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، صنایع، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و نخبگان و علاقمندان به حوزه فناوری‌های پیشرفته خودرویی شناسایی و جذب می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس بررسی‌های جهانی برخی کشورها مانند مکزیک و چین آلودگی شدیدتر و با شاخص 300 دارند اما مدارس تعطیل نمی‌شود اما در ایران مدارس با بارش برف و آلودگی با شاخص 150 تعطیل می شوند.

قائم‌مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران در ارتباط با موضوعات مختلف از جمله ایمنی قطارهای مترو تامین قطعات یدکی و همچنین پرداخت حقوق به راهورهای مترو توضیح داد.

محققان دانشگاه تهران با ارائه روشی علمی توانستند فاضلاب کارخانجات الکل‌سازی را تصفیه و برای پرورش آبزیان غذا تولید کنند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از پایان یافتن طراحی سامانه ارجاع هوشمند پرونده‌های قضائی به کارشناسان رسمی خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: اجباری برای برگزاری کلاس جبرانی در روزهای پنجشنبه یا نوبت عصر مدارس وجود ندارد و این موضوع در اختیار شورای آموزشی مدارس است تا در صورت ضرورت از این ظرفیت استفاده کنند.

یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی که در زمینه تولید داخلی تجهیزات عایقی مرتبط با حوزه صنعت برق فعالیت می‌کند پوشش‌های RTV را برای نخستین بار در کشور تولید کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت از ارجاع طرح استیضاح بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت با 59 امضا به کمسیون متبوعش خبر داد.