چهارشنبه 11 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: سال آینده نخستین برش از اجرای این برنامه را شاهد خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بانوان ایرانی کمتر به سلامت خود و غربالگری سرطان‌ها توجه می‌کنند در حالی که دوسوم سرطان‌های زنانه با مراجعه به‌موقع قابل درمان است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به احکام برنامه چهارم توسعه گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده و در نخستین سال از برنامه چهارم توسعه، یک هزار دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شوند ضمن اینکه 600 دستگاه اتوبوس نیز نوسازی خواهند شد.

سخنگوی قوه قضائیه درباره واکنش عصبی و مداخله جویانه انگلیس به اعدام جاسوس نشان‌دار این کشور گفت: این واکنش نشانه دیگری از سلسله اقدامات خبیثانه این کشور علیه مردم ایران حداقل در دو سده اخیر است.

سازمان سنجش اعلام کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته در ساعات برگزاری کنکور، محدودیت اینترنت موبایل در محل حوزه‌های آزمون اجرا می‌شود.

رئیس پلیس راه کشور از مسدود شدن جاده هراز تا پایان هفته خبر داد و جزئیات این مسدودسازی را تشریح کرد.

یک استارت‌آپ مستقر در استرالیا در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک کارخانه 300 میلیون دلاری است که می‌تواند باتری‌های لیتیوم یونی بسازد. باتری‌های ساخت این شرکت از کبالت یا نیکل استفاده نخواهند کرد و انرژی 100 سال آینده را تأمین خواهد کرد!

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ وظایف پلیس در اجرای قانون "هوای پاک" را تشریح کرد.

سازمان وظیفه عمومی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمام مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ بهمن ماه سال 1401 را دریافت کرده‌اند، باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مراجعه و کارهای لازم به منظور اعزام به خدمت سربازی را انجام دهند.

معاون علمی رئیس‌جمهور از تشکیل یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مجموعه هلدینگ خلیج فارس خبر داد که قرار است با سرمایه 2 هزار میلیارد تومانی آغاز به کار کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 411 پروژه مجدداً در بودجه 1402 قرار گرفته‌اند؛ ما تک تک این پروژه‌ها را بررسی خواهیم کرد و از میان آن‌ها غربالگری می‌کنیم؛ هر پروژه‌ای که مخالفت سیاست‌های محیط زیست دولت باشد از لایحه بودجه حذف خواهد شد.

دانشمندان اعلام کردند که برای نخستین بار از یک پرتو لیزر برای هدایت رعد و برق استفاده کرده‌اند. رعد و برق بین 40 تا 120 بار در ثانیه در سراسر جهان برخورد می‌کند و بیش از 4000 نفر را به کام مرگ می‌کشد و سالانه میلیاردها دلار نیز خسارت وارد می‌کند.

کارشناس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ وضعیت ترافیکی معابر پایتخت را تشریح کرد.

طرح جبران یادگیری، پنج‌شنبه‌ها به‌صورت آزمایشی در تعدادی از مدارس اجرا خواهد شد و اگر نتایج مطلوب بود به سایر مدارس هم تعمیم داده می‌شود.

هوای امروز پایتخت در شرایط "ناسالم برای همه گروه‌ها" قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان البرز از صدور وثیقه برای الهام مدرسی خبر داد.