دوشنبه 7 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

وب‌گاه دنیای اقتصاد

هر محصول تولیدی در شرکت‌های خودروساز به‌طور متوسط هزار و 750 یورو ارزبری دارد که با در نظر گرفتن تولید یک‌میلیون و 400هزار دستگاه خودروی سواری در کشور طی سال جاری نزدیک به 2میلیارد و 500میلیون یورو ارز در خودروسازی کشور مصرف خواهد شد. این در شرایطی است که برای واردات خودرو سقف یک میلیارد دلاری در نظر گرفته شده است.

وب‌گاه عصر ایران

اگر اجازه می‌دادند این خودرو را با قیمت تمام شده واقعی عرضه کنیم این امر باعث افزایش تولید، عرضه و کاهش قیمت این خودرو در بازار شده و نه خودروساز و نه مشتری ضرر نمی‌کردند.

وب‌گاه تابناک

مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) گفت: قیمت دستوری موجب شده تا ایران‌خودرو برای تولید هر دستگاه خودرو 206 تیپ دو دست کم 45 میلیون تومان زیان متحمل شود، این در حالی است که اگر اجازه می‌دادند این خودرو را با قیمت تمام شده واقعی عرضه کنیم این امر باعث افزایش تولید، عرضه و کاهش قیمت این خودرو در بازار شده و نه خودروساز و نه مشتری ضرر نمی‌کردند.

خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل ساپکو گفت: ساده ترین خودرویی که می توان با استانداردهای صنعت خودرو وارد کشور کرد دست کم 8 هزار دلار قیمت دارد و با محاسبات هزینه های حمل، گمرک، خدمات پس از فروش، شماره گذاری، بیمه و مالیات بیش از 3 میلیون تومان قیمت دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک کارشناس صنعت خودرو گفت: اجرایی شدن برجام در دولت پیشین سبب مونتاژکار شدن صنعت خودروسازی کشور و حرکت رو به عقب آن شد.

خبرگزاری دانا

دبیر انجمن هماهنگی صنعت خودرو با اشاره به فرصت بسیار خوب پیش آمده برای حضور خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی در بازار روسیه، پیشنهاد کرد: یک پلتفرم مشترک خودرویی بین ایران، روسیه و چین تعریف و طراحی شود.

خبرگزاری مهر

وزیر صمت با بیان اینکه هم اکنون تولید خودرو کمتر از ظرفیت است، گفت: ما خودروی اقتصادی و محصول جدیدی نداریم که متناسب با تقاضا و قدرت خرید عموم مردم باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

گسترش‌نیوز نوشت: در این خبر به بررسی قیمت انواع ماست در بازار پرداختیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

در این گزارش به بررسی قیمت انواع شارژر همراه در بازار پرداختیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

شفقنا نوشت: قرار بود تا طبق یک رویه همیشگی، در مارس 2021 نسل بعدی خودروهای فولکس واگن گلف، فولکس واگن تی راک، فولکس واگن پاسات و فولکس واگن تیگوان معرفی شوند. با این حال اخبار منتشر شده پیرامون نسل نهم فولکس واگن گلف از آینده نامعلوم این خودرو هاچ بک خبر می‌دهند

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بنابر صورت های مالی ارائه شده به بورس توسط ایران‌خودرو، سایپا و پارس خودرو، آنها در سال گذشته در مجموع بیش از 10 هزار و 700 میلیارد تومان صرف حقوق و دستمزد پرسنل خود (کارگری و کارمندی) کرده‌اند که این رقم حدود 5/ 6درصد از کل درآمد فروش آنها را تشکیل می‌دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ایران خودرویی ها تولید 75 هزار دستگاه تارا را برای امسال برنامه ریزی کردند اما تا پایان چهارمین ماه از سال 1401 حدود 83 درصد از هدف گذاری خود عقب هستند.

وب‌گاه منیبان

سازمان امور مالیاتی مسئول پرداخت مالیات بر اولین نقل و انتقال خودروهای صفر کیلومتر را شرکت های تولیدکننده اعلام کرد.