دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اطلاعات دریافتی حاکی است، بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی که سهمیه ارز را تحویل گرفته ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود.

افرادی که در آخرین مرحله واریز یارانه، هیچ یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند در زمره دهک 10 جامعه بوده‌اند و از فرایند دریافت یارانه حذف شده‌اند.

رییس کل اسبق بانک مرکزی با اشاره به اینکه برخی تحولات بازار ارز خارج از اختیار بانک مرکزی است، گفت: در بازار ارز، سیاستگذار ارزی تنها بازیگر اصلی آن نیست و جریانات بیرونی متعددی می‌تواند بر نرخ ارز موثر باشند.

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، به دنبال کاهشی‌شدن قیمت ارز، قیمت خودرو در بازار کاهشی شده است.

براساس مصوبه جدید دولت و در راستای افزایش قدرت خرید گروه‌های مختلف مردم از جمله کارمندان دولت و بخش خصوصی، به‌زودی طرح پیش‌خرید لوازم مصرفی از طریق سیستم اعتبارسنجی تا سقف 100میلیون تومان اجرا خواهد شد.

در ششمین حراج سکه طلا در مرکز مبادله که از ساعت 12 امروز برگزار می‌شود سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه عرضه می‌شود.

محدوده قدرت نمایی نرخ تورم در سال 1403 چیست؟ 35 درصد یا 45 درصد؟ این سئوالی است که این روزها بسیاری از کارشناسان در معرض پاسخ دهی به ان قرار می‌گیرند.

قیمت بزرگ‌ترین رمز ارز جهان یعنی بیت کوین در روز دوشنبه به بالاترین رقم خود رسید و از 71000 دلار عبور کرد.

در ابتدای بهمن‌ماه با کاهش یکباره سهمیه بنزین آزاد از 150 لیتر به 100 لیتر در هر کارت سوخت، دوباره تعداد کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌ها افزایش یافت، به‌طوری که در این روزها، شاهد بازگشت کارت‌های سوخت نخی در کنار نازل‌های پمپ بنزین‌ها هستیم.

در پی تصمیم اخذ شده مبنی بر ایجاد امکان ویرایش ثبت‌نام‌های قبلی جانبازان و همچنین ثبت‌نام متقاضیان جدید خودروهای وارداتی، متقاضیان از امروز (سه‌شنبه 22 اسفند ماه)، طی سه روز (به تفکیک درصد جانبازی مشمولان) فرصت دارند تا ثبت‌نام / ویرایش خود را انجام دهند.

رزمایش طرح ترافیکی نوروز 1403 با حضور سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور و دستگاه‌های خدمات رسان در دانشگاه علوم انتظامی برگزار شد و گروه بهمن به عنوان تنها شرکت خودروساز بخش خصوصی در این مانور حضور یافت.

همزمان با ریزش قیمت طلا در بازار جهانی، قیمت طلا و سکه در بازار تهران نزولی شد.

شرکت بهمن دیزل توانست بر مبنای گزارش ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد جایگاه نخست را در حوزه خدمات فروش خودروهای تجاری کسب کند. همچنین این شرکت بر اساس شاخص وضعیت نمایندگی‌ها با نمره 78 بالاترین رتبه در مقایسه با رقبا را به خود اختصاص داد.

با نگاهی به حوزه‌ی لندتک و زیرشاخه‌هایش متوجه می‌شویم که به هیچ وجه نمی‌توان تاثیرات مهم اسنپ‌پی را در توسعه و فراگیری لندتک در ایران نادیده گرفت.

درباره وضعیت بازار ارز در هفته‌های آینده نگاه‌های متفاوتی وجود دارد. برخی کارشناسان عنوان می‌کنند با توجه به تورم بالای 40 درصد، افزایش قیمت دلار حتمی است، اما برخی نیز از نزول قیمت‌ها صحبت می‌کنند.

انتشار تصاویری از صف‌های طولانی مردم برای خرید گوشت قرمز خارجی با تعرفه دولتی در آستانه آغاز ماه رمضان، اگرچه زیبنده کشور نیست، اما نشان‌دهنده واقعیت تلخی است که از ماه‌ها پیش شاهد آن هستیم و با استناد به شاخص‌های اقتصادی و آمارهای ارائه‌شده از سوی مرکز آمار، ادامه‌دار خواهد بود.