جمعه 10 فروردین 1403

خدمت به مردم و انقلابیگری از جمله ویژگی‌های مرحوم یزدی بود

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
خدمت به مردم و انقلابیگری از جمله ویژگی‌های مرحوم یزدی بود

علی دارابی در یادداشتی که به مناسبت درگذشت مرحوم یزدی نگاشت، آورده است: شجاعت، صداقت، صراحت، ثابت قدم در باورها، خدمت به مردم و محرومان و انقلابی گری ازجمله ویژگی های آن مرحوم بود.

علی دارابی در یادداشتی که به مناسبت درگذشت مرحوم یزدی نگاشت، آورده است: شجاعت، صداقت، صراحت، ثابت قدم در باورها، خدمت به مردم و محرومان و انقلابی گری ازجمله ویژگی های آن مرحوم بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دارابی، عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما و معاون امور استان های رسانه ملی در نوشتاری به مناسبت درگذشت آیت الله محمد یزدی، به ویژگی های اخلاقی، شخصیتی، سیاسی و مبارزاتی این مجاهد نستوه پرداخت.

وی در این نوشتار به سابقه مبارزاتی مرحوم آیت الله محمد یزدی اشاره و خاطرنشان کرد: او از مبارزان ثابت قدم و پیشگام در نهضت امام خمینی (ره) بود. زندان و تبعیدهایی را در دوران رژیم ستم شاهی برجان خرید اما دست از آرمان های اسلامی خود بر نداشت، بعد از انقلاب اسلامی در صف مقدم خدمت به انقلاب بود: امام جمعه موقت تهران، نمایندگی مجلس، ریاست قوه قضائیه، عضو مجلس خبرگان رهبری، عضو فقهای شورای نگهبان، ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از دیگر مسئولیت های او بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما ادامه داد: در دوران ریاست جمهوری ابوالحسن بنی صدر که اختلافات زیادی با رهبران انقلاب داشت از طرف شهیدان آیت الله بهشتی (رئیس قوه قضائیه)، شهید محمد علی رجایی (نخست وزیر) و آیت الله هاشمی رفسنجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی) به عنوان حکم و نماینده این عزیزان در هیأت حل اختلاف با بنی صدر بود. این امر گویای وجاهت، منزلت و نفوذ آیت الله یزدی بود. (این هیأت به ابتکار امام خمینی تشکیل شده بود).

دارابی در ادامه به سابقه آشنایی خود با مرحوم آیت الله یزدی پرداخته و نوشته: من توفیق این را داشتم که شامگاه سه شنبه ها سالیانی در منزل سازمانی ایشان (خیابان پاستور تهران) در سالهای نخست انقلاب (63-59) به اتفاق جمعی از دوستان از جمله مهندس حسین محمدی، دکتر عبدالحسین روح الامینی، محسن آژینی، بیژن مقدم و دکتر حمید کاتوزیان در کلاس های درس اخلاق و شرح مبانی دینی و حقوقی قانون اساسی جمهوری اسلامی شرکت می کردیم که کتاب «شرح و تفسیر قانون اساسی» آیت الله یزدی محصول دست نوشته ها و یادداشت های من و جمعی از دوستان در آن سالها است.

معاون امور استان های رسانه ملی شجاعت، صداقت، صراحت، ثابت قدم در باورها، خدمت به مردم و محرومان، انقلابی گری و وفادار عمیق به انقلاب، نظام، ولایت و رهبری را از جمله خصوصیات مرحوم آیت الله یزدی برشمرد و تصریح کرد: در طول این سالها در هر فرصتی که فراهم می شد تجدید دیدار با ایشان را از دست نمی دادم. آخرین ملاقات من در سال 1395 در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود که درباره «حفظ ارزشها و هویت انقلابی - اسلامی و برنامه های صدا و سیما» تأکید داشت. خدایش بیامرزد.