پنج‌شنبه 19 مهر 1403

خرید بلیط هواپیما از کدام ایرلاین های خارجی ممکن است؟

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
خرید بلیط هواپیما از کدام ایرلاین های خارجی ممکن است؟

پروازهایی که به خارج از کشور انجام می‌شوند، توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی انجام می‌شوند. قیمتبلیط شرکت‌های هواپیمایی خارجی در مقایسه با انواع داخلی آن بیشتر است. علت این موضوع را می‌توان به دلایلی نظیر کیفیت و خدمات بهتر، وجود کلاس پروازی فِرست در هواپیماهای خارجی و مهم‌تر از همه تفاوت قیمت ارز ربط داد.

اگر می‌خواهید برای سفر خارجی خود از ایرلاین‌های خارجی استفاده کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا اطلاعات بیشتری درباره ایرلاین‌های خارجی فعال در کشور ایران به دست آورید و خرید آگاهانه‌تری داشته باشید.

 شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز

شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز (Airways Qatar) یک شرکت دولتی است که به بیش از 150 مقصد مختلف پرواز انجام می‌دهد. دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی در شهر دوحه و فرودگاه بین‌المللی حمد قرار گرفته است. قطر ایر ویز بیش از 200 هواپیما و 43 هزار کارمند دارد. پروازهای این شرکت هواپیمایی از فرودگاه امام خمینی تهران، فرودگاه اصفهان، فرودگاه شیراز و فرودگاه مشهد انجام می‌شود. تنها پرواز مستقیم این ایرلاین از فرودگاه‌هایی که نام بردیم به سمت شهر دوحه انجام می‌شود.

 شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین (Airline Turkish) اولین شرکت هواپیمایی تأسیس شده در کشور ترکیه است. این ایرلاین از نظر بزرگی ناوگان هوایی، دومین ایرلاین در جهان شناخته می‌شود. همچنین از لحاظ تعداد جابجایی مسافر، ترکیش ایرلاین اولین ایرلاین جهان به حساب می‌آید.

این شرکت هواپیمایی از فرودگاه امام خمینی تهران به 3 شهر استانبول، آنکارا و ازمیر پرواز مستقیم انجام می‌دهد. همچنین از فرودگاه تبریز، شیراز و اصفهان نیز به سمت شهر استانبول پرواز مستقیم دارد. خرید بلیط هواپیما از این ایرلاین یکی از گزینه های مناسب برای سفر به ترکیه است.

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا

یکی از خطوط هواپیمایی کشور آلمان که در ایران نیز فعال است، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا (Lufthansa Airline) نام دارد. این شرکت بزرگ‌ترین ایرلاین آلمان و همچنین بزرگ‌ترین ایرلاین اروپا به حساب می‌آید. از زیرمجموعه‌های این شرکت بزرگ می‌توان به اسامی زیر اشاره کرد:

  • شرکت هواپیمایی بین‌المللی سوییس (airline international swiss)
  • شرکت هواپیمایی اتریش (airline austrian)
  • شرکت هواپیمایی یورو وینگز (eurowing)
  • شرکت باربری لوفت هانزا (lufthansa cargo)

ایرلاین لوفت هانزا بیش از 700 فروند هواپیما دارد.

پروازهای این شرکت هواپیمایی تنها در فرودگاه امام خمینی انجام می‌شود. پرواز مستقیم هواپیماهای این شرکت از تهران به سمت فرانکفورت انجام می‌شود.

 شرکت هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات (Airline Emirates) که صاحب آن امیرنشین دبی است، زیرمجموعه‌ای از گروه امارات (Group Emirates) به شمار می‌رود. پروازهای این شرکت هواپیمایی به مرکزیت فرودگاه بین‌المللی دبی انجام می‌شود. این ایرلاین در طول هفته بیشتر از 3600 پرواز را به 80 کشور دنیا انجام می‌دهد و به‌همین دلیل تبدیل به بزرگ‌ترین ایرلاین خاورمیانه شده‌است.

پروازهای این شرکت هواپیمایی از فرودگاه امام خمینی تهران انجام می‌شود. پرواز مستقیم هواپیماهای این شرکت به مقصد دبی انجام می‌شود.

شرکت هواپیمایی فلای دبی

یکی دیگر از ایرلاین‌های دولتی کشور امارات که ایران فعال در است، شرکت هواپیمایی فلای دبی (Fly dubai) نام دارد. دفتر این شرکت هواپیمایی در فرودگاه بین‌المللی دبی قرار دارد. این شرکت با هدف ارائه پروازهای ارزان‌قیمت از سال 2008 شروع به فعالیت کرده است و به 95 مقصد مختلف پرواز انجام می‌دهد. پروازهای مستقیم این شرکت هواپیمایی از فرودگاه مشهد، شیراز و اصفهان به سمت دبی انجام می‌شود.

شرکت هواپیمایی سوئیس ایر

شرکت هواپیمایی سوئیس ایر (Swissair Airlines) در سال 1931 آغاز به کار کرده است. این شرکت هواپیمایی دارای 76 فروند هواپیمای مسافربری و باری است. هواپیماهای این ایرلاین به مرکزیت فرودگاه بین‌المللی زوریخ به بیش از 157 مقصد در قاره‌های آسیا، اروپا، آمریکا و آفریقا پرواز می‌کنند.

شرکت هواپیمایی عمان

یکی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی که در ایران فعالیت دارد، عمان ایر (Oman Air) است. این شرکت جز خطوط هوایی عمان است. این شرکت هواپیمایی از سال 1993 شروع به کارکرده است. وعده‌های غذایی که در طول پرواز ایرلاین عمان داده می‌شود، مطابق با قوانین اسلامی و به‌صورت حلال تهیه شده است.

پروازهای این شرکت هواپیمایی از فرودگاه امام خمینی، فرودگاه مشهد و فرودگاه شیراز انجام می‌شود. این شرکت هواپیمایی از ایران به‌طور مستقیم به سمت مسقط (پایتخت عمان) پرواز انجام می‌دهد.

 شرکت هواپیمایی اتریش

در فرودگاه‌های کشور ایران هواپیماهای اتریشی را نیز می‌توانید مشاهده کنید. یکی از این شرکت‌های هواپیمایی، ایرلاین اتریش (Austrian Airlines) نام دارد. زیرمجموعه‌ای از گروه لوفت هانزا است و مرکز آن در فرودگاه بین‌المللی وین قرار دارد. این شرکت هواپیمایی از سال 1957 شروع به کار کرده است و به 120 مقصد مختلف در سرتاسر جهان پرواز انجام می‌دهد.

هواپیماهای این ایرلاین از فرودگاه امام خمینی به‌طور مستقیم به وین پرواز انجام می‌دهند.

 شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال

یکی از شرکت‌های هواپیمایی اوکراینی که در ایران فعال است، ایرلاین اوکراین اینترنشنال (Ukraine International Airlines) نام دارد. این شرکت هواپیمایی از سال 1992 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت به بیش از 80 مقصد مختلف در سرتاسر دنیا پرواز انجام می‌دهد.

پروازهای مستقیم این شرکت هواپیمایی از فرودگاه امام خمینی تهران به سمت کیف انجام می‌شود.

 شرکت هواپیمایی جنوبی چین

یکی از شرکت‌های هواپیمایی چینی فعال در ایران شرکت هواپیمایی جنوبی چین (China Southern Airlines) است. این شرکت بیش از 700 فروند هواپیما در اختیار دارد و به بیش از 200 مقصد در 40 کشور دنیا پرواز انجام می‌دهد. ایرلاین جنوبی چین یکی از بزرگ‌ترین ناوگان‌ها را در آسیا دارد.

پروازهای مستقیم این ایرلاین از فرودگاه امام خمینی شهر تهران به سمت شهر پکن و اورومچی انجام می‌شود.

 شرکت هواپیمایی نوردویند

یکی از شرکت‌های هواپیمایی کشور روسیه که در ایران فعالیت دارد، ایرلاین نوردویند (NordWind Airlines) نام دارد. دفتر مرکزی این ایرلاین در شهر مسکو قرار گرفته است. این شرکت هواپیمایی به‌طور معمول به سواحل دریای مدیترانه و اقیانوس هند پرواز انجام می‌دهد. علاوه بر این، به بیش از 90 شهر در 26 کشور در آفریقا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه نیز پرواز انجام می‌دهد.

شرکت هواپیمایی نور دویند از فرودگاه امام خمینی تهران پروازهای مستقیمی به سمت شهر مسکو و سنت پترزبورگ انجام می‌دهد.

 شرکت هواپیمایی العراقیه

کشور عراق نیز دارای شرکت هواپیمایی فعال در ایران است که با نام ایرلاین العراقی (Iraqi Airways) شناخته می‌شود. این شرکت هواپیمایی دومین ایرلاین قدیمی در خاورمیانه است. مرکز این شرکت در فرودگاه بین‌المللی بغداد قرار گرفته است.

پروازهای این شرکت هواپیمایی از فرودگاه امام خمینی تهران، فرودگاه بندرعباس، فرودگاه کیش، فرودگاه مشهد و فرودگاه اصفهان انجام می‌شود. پروازهای مستقیم این ایرلاین از شهرهای ایران به سمت شهرهای نجف، بغداد، بصره و نصیریه انجام می‌دهد.

 شرکت هواپیمایی گرجستان

شرکت هواپیمایی گرجستان (Georgian Airways) که یک شرکت هواپیمایی خصوصی است. پرچم‌دار ایرلاین کشور گرجستان در ایران است. این شرکت هواپیمایی دارای 9 فروند هواپیما است. از ویژگی‌های جالب‌توجه این شرکت هواپیمایی رتبه ایمنی بالای آن در پروازهایش هست. رتبه این شرکت به 7.7 می‌رسد. این شرکت هواپیمایی از فرودگاه‌های امام خمینی، تبریز و مشهد به سمت شهرهای تفلیس و باتومی پرواز مستقیم انجام می‌دهد.

از دیگر شرکت‌های هواپیمایی خارجی فعال در ایران می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

  • شرکت هواپیمایی سوریه (Syrian Air)
  • شرکت هواپیمایی تیلویند (Tailwind Airlines)
  • شرکت هواپیمایی ارمنستان (Armenia Airways)
  • شرکت هواپیمایی سلام ایر (Salam Air)
  • شرکت هواپیمایی فری برد (Freebird Airline)
  • شرکت هواپیمایی کویت (Kuwait Airways)

اگر قصد خرید بلیط هواپیما خارجی با این شرکت های هواپیمایی یا هر ایرلاین خارجی دیگر را دارید می‌توانید بدون نیاز به صرف وقت زیاد برای پیدا کردن بهترین قیمت، به اپلیکیشن و یا سایت سفرمارکت مراجعه کنید و قیمت همه تامین‌کنندگان و آژانس‌های معتبر فروش بلیط هواپیما را در یکجا با هم مقایسه کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

ببینید | لحظه سرقت 5 خودرو در انگلیس / قیمت خودروها بیش از 700 هزار پوند است

فیلم های دیگر کانال عصر ایران در تلگرام
خرید بلیط هواپیما از کدام ایرلاین های خارجی ممکن است؟ 2
خرید بلیط هواپیما از کدام ایرلاین های خارجی ممکن است؟ 3
خرید بلیط هواپیما از کدام ایرلاین های خارجی ممکن است؟ 4
خرید بلیط هواپیما از کدام ایرلاین های خارجی ممکن است؟ 5