دوشنبه 16 مهر 1403

دارایی و ثروت

دارایی و ثروت

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان اینکه فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های ایران آغاز شد، گفت: تضمین لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود را دریافت کرده ایم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

محدث معاون دیوان عدالت اداری با حضور در استودیو خبر 21 از شبکه یک سیما و شبکه خبر درباره حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر انفصال از خدمت رییس سازمان سنجش گفت: شاکی پرونده رییس سازمان سنجش، تا نیمه سال 1402 در حال تحصیل بوده است و وی در سال 1400 در آزمون پذیرفته شده است و در رشته انتخابی شروع به تحصیل کرده‌بود و سه ترم متوالی پاس کرده است و در حال حاضر به عنوان شبهه در آزمون معلق شده است...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

به دلیل گرانی قیمت گوشت قرمز مردم کم‌کم گوشت مرغ را جایگزین این پروتئین کردند به گونه‌ای که سرانه مصرف مرغ در کشور از 24 کیلوگرم در سال 1390 به 32 کیلوگرم در سال 1401 رسید البته قیمت گوشت مرغ هم در این سال‌ها با رشد زیادی همراه شد به گونه‌ای که قیمت هر کیلوگرم مرغ از 25 هزار تومان سال 1390 به 60 هزار تومان در خرداد ماه 1401 رسید و پس از یک سال با دو برابر افزایش قیمت به 120 هزار تومان...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بانک مرکزی اعلام کرد: مجموع ارز عرضه شده به صورت حواله طی روز چهارشنبه 18 مردادماه 1402 به معادل 260 میلیون دلار رسید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سرانه مصرف گوشت قرمز در ایران به پایین‌ترین حد خود طی چند سال گذشته رسیده است، براساس آمارها در سال 1390 سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور 13 کیلوگرم بود که به مرور و با افزایش قیمت گوشت قرمز سرانه مصرف گوشت قرمز هم هر سال یک کیلوگرم کاهش یافت به گونه‌ای که سرانه مصرف گوشت قرمز در سال 1391 به 12 کیلوگرم، در سال 1392 به 11 کیلوگرم رسید.

وب‌گاه عصر ایران

قیمت تمام شده متانول ایران در مقایسه با نرخ خوراک سایر کشورهای منطقه چون عمان، بسیار بالا است. ولی بیش از 90 درصد متانول صادراتی ایران به دلیل تحریم ها، به بنادر چین محدود شده است و طبیعی است درآمد کمتری نسبت به اروپا و سایر مقاصد، نصیب متانول سازها می شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: در قالب برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شده به دهک‌های اول تا سوم زمین رایگان واگذار شود و 20 درصد تسهیلات بخش بانکی به بخش مسکن اختصاص پیدا کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طبیعت یک بازار ضعیف و شکننده این است که پس از گرانی شدیدی که اتفاق می‌افتد، به خصوص بازار کشورمان که به شدت متاثر از نرخ ارز است، خودروها به شکل بی‌منطقی و با فاصله‌ای زیاد از قیمت جهانی، ارزش پیدا می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

کیش - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ضرورت حذف واسطه‌ها از صنعت گردشگری این جزیره گفت: با تحقق این مهم، تور اپراتورها و چارتر کنندگانی که حلقه اصلی صنعت گردشگری هستند به تعادل خواهند رسید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در کشورمان، نگاهی که به مازراتی و مرسدس‌بنز وجود دارد، با نگاهی که در خارج از کشور به بوگاتی و فراری می‌شود یکسان است و این موضوع، به دلیل همین گرانی‌های بی‌سابقه و همچنین کشیدن دیوار دور بازار خودرو و عدم واردات است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

ازدهی طلا دست‌دوم در یک سال گذشته از دلار و یورو بیشتر بوده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مجری صداوسیما خطاب به مسئولین گفت: احیانا تصمیم ندارید روی موضوع افزایش قیمت بلیت‌های سفر به کربلا نظارت داشته باشید؟

وب‌گاه خبر آنلاین

تجارت‌نیوز نوشت: قیمت دلار امروز 19 مرداد ماه در نیمه کانال 49 هزار تومان ماند و به تناسب آن قیمت طلا و سکه هم تغییر آنچنانی نداشت. قیمت طلا تا پایان تابستان چه می‌شود؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت امشب در نشستی با شماری از فعالان اقتصادی حوزه تولید خودرو در شهرک صنعتی سمنان اظهار کرد: امروز در حوزه خودرو در رنسانس و دوره خاصی قرار داریم و اگر شرایط را درک کنیم، اتفاقات خاصی در این حوزه می‌افتد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

کریستین امانپور مجری مشهور شبکه سی ان ان آمریکا به نقل از جرد گنسر، مشاور حقوقی سیامک نمازی گفت: «انتقال گروگان‌های آمریکایی از زندان اوین توسط ایران به حبس خانگی تحول مهمی است. اگرچه من امیدوارم که این اولین قدم برای آزادی نهایی آنها باشد، این در بهترین حالت آغاز پایان است و نه بیشتر.»

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سازمان سنجش در اطلاعیه ای بیان کرد: با مستندات ارائه شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور، شکایات متعدد داوطلبان شبهه‌دار در شعب مختلف بدوی و تجدید نظر دیوان عدالت اداری همواره رد شده است ولیکن به ناگهان در تاریخ سوم خرداد سال جاری در مورد یکی از داوطلبان شبهه‌دار که در هیئت‌های بدوی و تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری رأی قطعی مردود علمی دریافت کرده است.