یک‌شنبه 15 مهر 1403

دارایی و ثروت

دارایی و ثروت

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اقتصاد ایران در سال‌های اخیر، روز‌های پرفراز و نشیبی را تجربه کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اعتماد در گزارشی با عنوان «انقلابیون منبری واعظان انقلابی» به قلم سیما پروانه‌گوهر درباره دو برادر واعظ خانواده پناهیان، احمد و علیرضا که خط مقدم برجام‌ستیزی بودند و این روزها هدایت تجمع‌ها علیه «بی‌حجابی» را بر عهده دارند، گزارشی تهیه کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در روزهای گذشته، اخباری در رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر آغاز تشریفات قانونی به‌منظور اخذ مجوز از مجلس شورای اسلامی برای ارجاع اختلاف حقوقی بانک مرکزی علیه برخی بانک‌های کره جنوبی به داوری بین المللی برای استرداد وجوهی که چندین سال است از تأدیه آن خودداری می‌کنند).

وب‌گاه گسترش

بررسی روند معاملات در رینگ داخلی بورس‌کالا حاکی از تداوم رونق فروش شمش فولاد در این بستر معاملاتی است

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رییس‌جمهور و دولت سیزدهم هم در لایحه بودجه 1402 و هم در لایحه بودجه 1401 دورنمای رشد اقتصادی 8درصدی را مد نظر قرار داده بودند. اما هیچ کدام از این اعداد و ارقام وعده داده شده، محقق نشدند. ضمن اینکه رشد اقتصادی اندک محقق شده هم برآمده از تولید کالا و خدمات یا افزایش تولید بنگاه‌های اقتصادی در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات نبوده بلکه بخش مهمی از این رشد اقتصادی هم ناشی از فروش...

وب‌گاه الف

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از خاک جمهوری اسلامی ایران به عنوان امن‌ترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین مسیر ترانزیتی منطقه یاد کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: از آنجایی که حزب کمونیست چین بیش از همه بر روی بخش دولتی متمرکز شده و به واسطه نظارت هایش، اعتماد ملی را تا حدودی از دست داده، گروهی از ناظران بر این باورند که «شی» با تداوم این سیاست به حیات سیاسی اش با دستان خودش پایان خواهد داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بسیاری از حمایت‌های اجتماعی که در چند نسل قبل در دموکراسی‌های لیبرال ایجاد شده بود، از بین رفتند. این باعث شد که بسیاری از مردم بسیار کاملاً ثروتمند شوند. اما همچنین منجر به افزایش مداوم نابرابری اقتصادی در کشورهای ثروتمند شد. و من فکر می‌کنم که اگر این پس‌زمینه نابرابری وجود نمی‌داشت، شما ابدا شاهد ظهور پوپولیسم‌های راست یا چپ در دهه دوم قرن بیستم نمی‌بودید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

«به پشتوانه عظیمِ اقتصادی‌ای که ما داریم؛ نفت، وضع مالی شما از تمام دنیا به جز چند کشور، محکم‌تر است.» این بخشی از نطق مرحوم هاشمی رفسنجانی در تابستان1358 بود و در ادامه آن گفت: «10میلیارد دلار ذخیره ارزی داریم. اصلا ترس از کمبود نداشته باشید.»

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«به پشتوانه عظیمِ اقتصادی‌ای که ما داریم؛ نفت، وضع مالی شما از تمام دنیا به جز چند کشور، محکم‌تر است.» این بخشی از نطق مرحوم هاشمی رفسنجانی در تابستان1358 بود و در ادامه آن گفت: «10میلیارد دلار ذخیره ارزی داریم. اصلا ترس از کمبود نداشته باشید.» همان‌گونه که کاملا مشخص است هدف اصلی این نوع سخنان و تاکیدهای مکرر که ما نفت داریم، انتقال این پیام به جامعه بود که ما ثروتمندیم و آسوده‌خاطر...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سه سال پیش و زمانی که قرنطینه گسترده شهرها، مصرف‌کنندگان را روانه بازارهای آنلاین کرده بود، افزایش فروش وب‌سایت‌های فروشگاهی نویدبخش آغاز عصری طلایی برای صنعت تجارت الکترونیک بود. در آن زمان، سرمایه‌گذاران خوش‌بین متقاعد شده بودند که مشتریان به خرید اینترنتی وفادار خواهند ماند و پیش‌بینی می‌شد که این بازارها رشدی حدود 40 درصدی را تجربه کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه میزبان کنفرانس «ایران و بریکس: چشم‌اندازها برای شراکت و همکاری» بود. این کنفرانس به‌دنبال اعلام حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نشست وزرای خارجه دوستان بریکس در کیپ تاون آفریقای جنوبی برگزار شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

صنعت حمل و نقل ریلی از شاخص های عمده توسعه یافتگی کشورها محسوب می‌شود و میزان خطوط موجود نسبت به جمعیت کشور از عواملی است که در طبقه بندی کشورها مورد توجه قرار می‌گیرد.