پنج‌شنبه 19 مهر 1403

دارایی و ثروت

دارایی و ثروت

وب‌گاه خبر آنلاین

ایلنا نوشت: عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از رد پیشنهادات «افزایش سن بازنشستگی» و «تغییر میانگین حقوق به 5 سال» در کمیته نظام اداری تلفیق برنامه هفتم خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

شاخص قیمت تولید کننده در چین در ماه ژوئن برای نهمین ماه متوالی کاهش یافته و 5.4 درصد نسبت به سال گذشته پایین آمده است. این سریع‌ترین کاهش قیمت درب کارخانه محصولات از دسامبر 2015 است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

از نگاه فعالان بازار یکی از دلایل عقب نشینی سکه بازان به دلیل نوسانات کاهشی نرخ دلار بوده است.

وب‌گاه 55 آنلاین

بیست میلیون و سیصد و هفتاد یک هزار و یکصد و بیست و دو نفر. این، تعداد افرادی است که در سال‌های 1360 تا 1369 متولد شدند و جمعیت موسوم به «دهه شصتی‌ها» را تشکیل می‌دهند.

وب‌گاه گسترش

بر اساس نظرسنجی که چشم‌انداز تیره‌تر صنعت را ترسیم کرد، فعالیت‌های تولیدی منطقه یورو در ماه گذشته سریع‌تر از آنچه تصور می‌شد کاهش یافت زیرا سیاست‌های مستمر بانک مرکزی اروپا فشار مالی را تحت فشار قرار داد.

وب‌گاه گسترش

وزارت اقتصاد اعلام کرد: دولت سیزدهم در بازار بورس 16 اقدام عملی داشت که طی دو سال گذشته تلاش کرد تا رونق و اعتماد را به این بازار بازگرداند و بازگشت اعتماد به بورس همچنان در دستور کار این دولت قرار دارد.

خبرگزاری مهر

شاهرود - شاهوار از سرمایه های اجتماعی با ارزش کشور است، که لازم است در حفظ و حراست آن کوشا باشیم.

وب‌گاه 55 آنلاین

طلا یکی از دارایی‌هایی است که در مواقع بحران مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. این بحران‌ها می‌تواند اجتماعی، سیاسی، کشمکش منطقه‌ای و نظامی بین کشورها و... باشد. در واقع طلا به عنوان یک دارایی امن در مواقعی که وضعیت از حالت عادی خارج می‌شود، به مثابه یک پناهگاه امن برای سرمایه‌گذاران عمل می‌کند. در کشور ما نیز خرید طلا برای مقاصد مختلف مصرفی و سرمایه‌گذاری از گذشته مرسوم بوده است....

وب‌گاه گسترش

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: سازمان امور مالیاتی باید با گذار از نظام مالیاتی ممیزمحور و تکیه بر تکمیل سامانه‌های اطلاعاتی خود، به سمت اخذ مالیات هوشمند و جلوگیری از فرارهای مالیاتی به خصوص فرار مالیاتی دانه درشت‌ها و مشاغل خاص با درآمد کلان برود و در این زمینه نیز سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی به همراه ساماندهی دستگاه‌های پوز، داده‌های لازم برای اخذ مالیات هوشمند...

وب‌گاه عصر ایران

دولت در ماده 29 لایحه برنامه هفتم توسعه، سن بازنشستگی برای زنان را 53 سال و برای مردان 56 سال تعیین کرده بود که در کمیسیون تلفیق با این موضوع مخالفت شد.

خبرگزاری تسنیم

در حالی مخالفان واردات خودروهای کارکرده اجرای این طرح را عامل افزایش تقاضای ارز و قیمت آن می‌دانند که موافقان معتقدند دولت باید سازوکاری ایجاد کند تا مردم با ارز‌های خانگی خود، بتوانند واردات خودرو‌های کارکرده را انجام دهند.

وب‌گاه گسترش

آمارهای گمرک گرچه نشان از کاهش صادرات ایران به الجزایر در سال گذشته نسبت به سال 1400 دارد اما با توجه به انجام این سفر به نظر می‌رسد پتانسیل زیادی برای تجارت بین دو کشور وجود دارد.

خبرگزاری تسنیم

برخی از بانک‌های مرکزی و صندوق‌های ثروت ملی در دنیا اعلام کرده‌اند در گذشته ذخایر طلای خود را در لندن نگه می‌داشتند اما حالا ترجیح می‌دهند آن را به خانه بازگردانند تا پشتوانه‌ای ایمن برایشان باشد.

خبرگزاری مهر

سرمایه‌گذاری بر خلاف آنچه که اکثریت افراد فکر می‌کنند، اصول زیادی ندارد. شاید اگر اصول بنیادین این حرفه را یادداشت کنیم، حداکثر در یک برگه پشت و رو فضا اشغال کند.

خبرگزاری مهر

مهدوی ابهری گفت: توسعه زنجیره، ام تی و ام تی پی به سرمایه گذاری های کلان و لایسنس نیاز دارد و دولت باید بستر های لازم را برای این موضوع فراهم کند.

وب‌گاه گسترش

رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که 10 درصد از زباله تولید شده در شهر تهران کیسه های پلاستیکی است و لازم است سایر دستگاه های فرهنگی هم برای کمک به کاهش مصرف پلاستیک و نایلون وارد میدان شوند.