پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری دانا

اجتماعی خبرگزاری دانا

به نظر می رسد دولت در حالی که از انجام وعده خود کمی عقب است اما دو کار خیلی بزرگ در این زمینه انجام داده است؛ در ابتدا متقاضیان واجد الشرایط را مشخص کرده است که طبق نظر کارشناسان این مرحله دارای سختی ها و البته با توجه به اشتباهات و تصحیح درخواست ها زمان بر خواهد بود که البته همین گونه نیز بود و بعد از رفت و برگشت ها دولت توانست تعداد و کم و کیف متقاضیان را بشناسد.

رئیس جمهور گفت: خدمتگزاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانش و دانایی را به توانایی ضمیمه کردند. ضمیمه کردن دانایی و توانایی به معنای انجام کار علم پایه و دانش بنیان است و همان چیزی است که در این مدت در قرارگاه خاتم الانبیا شاهد آن بوده‌ایم.

ناهید کلانتری گفت: بعد از صدور جواز تاسیس، مهمترین چالش سرمایه‌گذاران واگذاری زمین، زیرساخت‌ها و بروکراسی‌های اداری است، دستگاه‌های نظارتی شهرهای دیگر در برخورد با سرمایه‌گذاری انعطاف پذیرتر برخورد می کنند که در استان کرمان اندکی در این مسیر ضعیف عمل شده است.

ایرج اله‌دادی گفت: ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات کشور است تا بتوان با استفاده از تجربه و دانش روز، محصولات باکیفیت و انبوه تولید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اقدامات انجام شده در حوزه واحدهای لبنی پس از سفر رئیس جمهور به استان در سال گذشته را تشریح کرد که بیشتر این اقدامات مربوط به قبل از سفر رئیس جمهور است و به گفته فعالان حوزه لبنی استان بعد از این سفر اول اقدام مفید و موثری انجام نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کشورهای غربی، نباید در امور حقوق بشر و داخلی کشور ما دخالت کنند. مداخله کشورهای زیاده‌خواه، مستبد و متجاوز اروپایی در امور داخلی کشورمان را محکوم می‌کنیم.

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ایران در نظم نوین جهانی جایگاه ویژه ای دارد گفت: ایران امروز عضو شانگهای است که دارای دو حق وتو در سازمان های بین المللی است و این خود عامل بازدارنده است.

قناعت گفت: رئیس جمهور از روز پنجشنبه به مدت 2 روز به خراسان جنوبی سفر می‌کند.

روابط عمومی قوه قضائیه در خصوص شرایط جرم محاربه، بیانیه حقوقی صادر کرد.

عباس‌زاده گفت: تاکنون 30 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز زیرساختی دستگاه های اجرایی استان برآورد شده است که در دور دوم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی در اختیار اعضای هیات دولت قرار خواهد گرفت.

حیدری، معاون غذا و دارو استان یزد گفت: شربت های آنتی بیوتیک هندی که دارای مشکل در بسته بندی و پَچ بودند جمع آوری شده و از داروخانه های سطح استان خارج شدند و داروهای موجود در بازار مورد تایید هستند.

دهقان معاون توسعه ورزش بانوان استان یزد گفت: در سال جاری 45 بانوی ورزشکار یزد به تیم‌های مختلف ملی دعوت شدند و 19 تیم از بانوان استان نیز در لیگ‌های کشوری حضور دارند.

بهمن امیری مقدم گفت: خانواده هایی که دارای 4 فرزند هستند بایستی مسکن رایگان به آنها تعلق گیرد که این یک نوع سیاست تشویقی است‌.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان، گفت: حلقه اول زنجیره اغتشاشات اخیر ایجاد دو قطبی‌های مختلف در سطح کشور بوده است و این دو قطبی‌ها در بستر هماوردی رخ داد که خواص بی‌بصیرت و برخی مذهبی‌های زاویه‌دار در آن نقش داشتند.

تیم بسکتبال منحل شده لیگ برتر دست دو بانوان زنجان دوباره بدون هیچ اسپانسری فعالیت خود را دوباره آغاز کرد.

معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه تا به امروز 12 هزار تن به راهدارخانه‌ها حمل و دپو شده است، گفت: راهدارخانه‌های زنجان برای ارائه خدمات زمستانی به مردم در آمادگی کاملی قرار دارند.