شنبه 16 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

در اجلاس امروز تجاری ایران و نیجریه 9 سند همکاری بین دو کشور در حوزه‌های مختلف فرهنگی گردشگری نفت کشاورزی ورزشی و تجاری امضا شد.

کاظم نظری گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت ویژه از جشنواره ملی تئاتر مرصاد حمایت خواهد کرد.

اجتماع عظیم سلام فرمانده با حضور دهه نودی ها در اردبیل برگزار شد.

به گفته روزبه حبیبیان سومین جشنواره و نمایشگاه منطقه ای هنرهای مفهومی کرمانشاه با حضور هنرمندانی از استان‌های غربی کشور به زودی در کرمانشاه برگزار می شود.

رهبر جنبش انصارالله یمن ضمن تأکید بر مبارزه با متجاوزان، اعلام کرد که یمن موشک‌هایی در اختیار دارد که فناوری‌های آمریکا در تقابل با آن ناموفق عمل کرده‌اند.

وزیر خارجه هند از گفت‌وگو با همتای ایرانی خود در باره برجام، اوضاع در افغانستان و اوکراین خبر داد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از اقدام نماینده آلمان در معرفی قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتقاد کرد.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: در سرقت اطلاعات از دوربین های شهری صحت ندارد و تمام دوربین ها به صورت زنده معابر، خیابان ها و بزرگراه ها را به صورت کامل نشان می دهد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اظهار نظر در خصوص مقصران حادثه قطار مسافر بری مشهد - یزد موکول به نتیجه کمیسیون حوادث و نظر دستگاه قضائی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به آخرین وضعیت راننده بیل مکانیکی، اظهار کرد: راننده نیز در پی خروج قطار از ریل، دچار سانحه شده و در حال حاضر تحت درمان بوده و مورد بستری قرار گرفته است.

نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شده هدف این کشور و سه کشور اروپایی از معرفی قطعنامه در شورای حکام دامن زدن به تنش‌ها با ایران نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تسلیت به بازماندگان قربانیان حادثه قطار مشهد یزد تصریح کرد: از مسئولان می‌خواهیم که با بررسی جدی این موضوع، ریشه‌یابی علل حادثه و تعقیب قضایی مقصران احتمالی، جلوی تکرار این قبیل حوادث را بگیرند.

رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: اعتقاد داریم اقدامات کشورهای غربی، کمکی به حل و فصل مسائل ایران و آژانس نخواهد کرد و موضع روسیه مخالفت با این‌گونه اقدامات است.

صنایع دستی در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال نقش مهمی داشته و در کهگیلویه و بویراحمداین هنر نیازمند برند سازی و نگاه ملی مسئولان در توسعه اقتصادی و اشتغال است.

همزمان با دهه کرامت، مردم دهدشت امروز از کاروان خدام آستان قدس رضوی با عنوان "زیرسایه خورشید" استقبال کردند.

عباس شیبک قهرمان ووشوی ایران و رییس هیت ووشوی سیستان و بلوچستان برای مربیگری تیم ملی ووشوی کشور سری لانکا انتخاب شد.