یک‌شنبه 17 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

تیم والیبال نوجوانان دختر ایران در دومین دیدار مرحله گروهی خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا به‌رغم شایستگی مقابل میزبان مسابقات شکست خورد .

مدیر اجرایی استانه امامزاده موسی مبرقع (ع) با اشاره به آیین غبارروبی حرم امامزاده موسی مبرقع (ع) گفت: آیین غبارروبی چهارمین حرم اهل بیت (ع) در ایام دهه کرامت برگزار شد.

آیین غبارروبی حرم امامزاده موسی مبرقع (ع) برگزار شد.

وزیر کشور واستانداریزد به دنبال وقوع حادثه قطار مشهد یزد شخصا در محل حادثه حاضر و به صورت میدانی بر وضعیت امدادرسانی نظارت کردند.

رستمی گفت: علت اصلی حادثه در دست بررسی است اما آنچه که به طور کلی موجب این حادثه شده است خطای انسانی است که بیشتر از ناحیه راننده بیل مکانیکی بوده است و اینکه چرا و چگونه و به چه علت باید بررسی دقیقی صورت بگیرد.

وحیدی گفت: بعد از بررسی‌های دقیق‌تر مقصران یا متخلفان احتمالی حادثه خروج قطار مسافری مشهد - یزد از ریل در شهرستان طبس توسط مسئولان وزارت راه و شهرسازی معرفی خواهند شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکنون 150 شهید در راه نگهداری از این امانت بزرگ به ملت ایران تقدیم کرده است.

سفیر ایران در آتن از کشتی توقیف شده حامل نفت ایران در ساحل بندر کاریستوس بازدید و با کاپیتان این کشتی دیدار کرد.

بازیکن جدید تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اکثر تیم‌های ایران من را می خواستند اما خواسته خودم بود که به پرسپولیس بیایم.

دادیار شعبه سوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران از 45 ماه حبس برای مادر بابک خرمدین خبر داد.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سفره‌های زیرزمینی کشور در 50 سال گذشته 25 متر پایین رفته است، گفت: طبق استانداردهای جهانی اگر کشوری حداکثر 40 درصد از منابع آب تجدید شونده خود را مصرف کند دچار تنش آبی خواهد شد در حالی که ایران 90 درصد این منابع را مصرف می‌کند و چند کشور معدود در دنیا مثل ایران هستند.

استاندار زنجان با بیان اینکه حجم زیادی از کارها در حوزه آگاهی‌دهی باید از دوران ابتدایی آغاز شود، گفت: این نکته مهم از بچگی باید آموزش داده شود که منافع اجتماعی، مقدم بر منافع فردی است.

قاسمی وزیر راه وشهرسازی گفت: علت خطای انسانی که بیشترین آن از سمت راننده بیل مکانیکی بوده دلیل اصلی حادثه بوده اما برای جزئیات دقیق تر باید منتظر گزارش کارشناسان ماند.

به دنبال بروز اختلال در سامانه‌های "من‌کارت" شهرداری مشهد در بسیاری از خطوط اتوبوسرانی مشهد، رانندگان اتوبوس بجای دریافت 1000تومان وجه نقدی از مردم تا 2000تومان دریافت می‌کنند که این امر موجب نارضایتی و گله‌مندی شهروندان شده است.

دره خزینه که در اثر فرسایش و طی سالیان دراز به شکل شگفت انگیز کنونی در آمده است، در میانه جاده پلدختر به سمت اندیمشک قرار گرفته است. این دره در نزدیکی روستایی به نام پلدختر واقع شده است و رودخانه سیمره از وسط آن عبور می کند که زیبایی دره را دو چندان کرده است.

احمدی از ابتلای واکسیناتور دامپزشکی این شهرستان به بیماری مشترک بین انسان و حیوان خبر داد و گفت: همکار واکسیناتور شبکه دامپزشکی شهرستان خلیل آباد، حین انجام ایمن‌سازی دام ها در روستای دهنو با اصابت سرنگ آغشته به واکسن دچار تب مالت شد.