شنبه 14 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر طبق آخرین آمارها بیش از 420 هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان ثبت نام کردند، که تا کنون افزون بر 142 هزار نفر دارای شرایط اولیه بوده اند و بالغ بر 29 هزار نفر نیز تایید نهایی شدند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اصفهان سالانه 2 هزار مگاوات کمبود برق دارد اما امیدوار هستیم با تدابیر صورت گرفته هیچ گونه محدویت و قطعی برق خانگی نداشته باشیم.

در شرایطی که تیم‌های لیگ برتری برای حضور قدرتمند در بیست و دوم دوره لیگ برتر به دنبال جذب بازیکن هستند به دلیل حواشی که عده‌ای برای مدیریت باشگاه ایجاد کردند نه‌تنها بازیکنی جذب تیم نشده است بلکه "محمود قائد رحمتی" با انتشار پیامی، جدایی خود را از تیم به‌صورت رسمی اعلام کرد.

سرمربی تیم کشتی آزاد با بیان اینکه فدراسیون در رده نونهالان از ما انتظار مدال ندارد، گفت: هدفمان پشتوانه‌سازی و ساختن یک نسل کشتی گیر خوب برای آینده است.

بنابر گزارش‌های رسمی تاکنون بیش از 1000 مورد ابتلا به آبله میمونی در 29 کشور شناسایی شده است.

سیاهکل شهرستانی بسیار خوش آب و هوا در استان گیلان است. سیاهکل 18.176 نفر جمعیت دارد، محلی های این شهرستان به آن سی کل می گویند که سی به معنای صخره ی بزرگ و کوه با شیب تند و کل به معنای آبادی است پس طبق این، سیاهکل به معنای آبادی کنار کوه با شیب تند است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در هشتمین کمیسیون مشترک ایران و قطر حوزه ورزش و جوانان یکی از محورهای اصلی بود.

سرمربی تیم کشتی فرنگی نونهالان گفت: اعزام 10 نفر برتر مسابقات قهرمان کشوری به مسابقات آسیایی بحرین اعزام می شوند.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در روز 14 خرداد گفت: عملیاتی شدن توصیه‌های مهم ایشان به سرعت حرکت انقلاب در مسیر پیشرفت ایران اسلامی خواهد افزود.

آیین تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده دوازدهمین دوره جشنواره جابربن‌حیان و فرصت‌های متنوع یادگیری با حضور مسئولان استانی در قزوین برگزار شد.

حاجی بابایی گفت: در حال حاضر حدود 300 هزار معلم کمبود داریم، در دوران تصدی من در وزارت آموزش و پرورش حدود 16 هزار معلم ورزش، 10 هزار مشاور آموزشی و 20 هزار مستخدم در مدارس استخدام شد که اگر اینها را استخدام نکرده بودیم امروز یک معلم ورزش در کشور وجود نداشت.

رئیس جمهور در تماس تلفنی با استانداران خراسان جنوبی و یزد و فرماندار طبس پیگیر آخرین وضعیت مصدومان و بازماندگان حادثه ریلی طبس شد و دستوراتی برای بررسی علل حادثه صادر کرد.

دهراب‌پور گفت: بیمه سلامت 90 درصد از هزینه درمان زوج‌های نابارور تحت پوشش خود را پرداخت می‌کند و حدود 70 درصد از جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: طبق قانون راهبردی لغو تحریم‌های مجلس تصمیم گرفتیم تمام دوربین‌های فراپادمانی که در سایت‌های هسته‌ای درحال ثبت و ضبط بودند خاموش بشود و از الان هیچ اطلاعاتی ثبت و ضبط نشود.

محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از دیده شدن پلنگی دیگر در محدوده دو آب تنگ مهریان شهرستان بویراحمد توسط مردم خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان گچساران از دستگیری یک نفرسارق لوله‌های باغات در این شهرستان خبر داد.