دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا طرح سه بخشی جدیدی برای مقابله با تورم بالا که در 40 سال گذشته در این کشور بی سابقه بوده است، معرفی و این موضوع را "اولویت اصلی اقتصادی خود" بیان کرد.

منابع خبری از نشت مواد شیمیایی بر اثر بمباران یک کارخانه مواد شیمیایی در شهر سیویرودونتسک منطقه لوهانسک توسط روسیه خبر دادند.

یک ژنرال بازنشسته ارتش آلمان گفت که موضوع سیطره روسیه بر دونباس مسئله چند روز و هفته است و نیروهای اوکراینی شانسی برای موفقیت در برابر ارتش روسیه ندارند.

منابع یمنی گزارش دادند که ائتلاف سعودی و مزدورانش طی 24 ساعت گذشته صد و یازده مرتبه آتش بس انسانی - نظامی را در استان های مختلف یمن نقض کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا وعده داد که دولت جو بایدن به بازگشایی کنسولگری آمریکا در بیت المقدس متعهد بوده و در حال گفتگوی بیشتر در مورد این موضوع با اسرائیلی ها و فلسطینی ها است.

خبرگزاری رسمی عربستان از دیدار و رایزنی سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با فیصل بن فرحان همتای سعودی خود در ریاض خبر داد.

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که اتحادیه اروپا و انگلیس در مورد ممنوعیت بیمه محموله های حامل نفت روسیه به توافق رسیده اند.

همزمان با شب میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) پرچم گنبد حرم مطهر بانوی کرامت تعویض شد.

آتش سوزی گسترده‌ای در یک کارخانه مواد شیمیایی در ایالت نبراسکای آمریکا روی داده است.

درگیری روز سه شنبه میان ارتش رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی موجب زخمی شدن چهار تن از نیروهای رژیم صهیونیستی و سه فلسطینی شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه از تلاش های آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره مسائل پادمانی در خصوص ایران حمایت می کنیم، با تکرار ادعاها درباره مذاکرات وین، باز هم توپ را به زمین ایران انداخت و مدعی شد به تلاش‌ها برای بازگشت متقابل به پایبندی به برجام ادامه می‌دهیم.

نماینده سابق دولت آمریکا در امور ایران با انتقاد از رویکرد دولت باراک اوباما در قبال کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت که برجام مرده است و بایدن باید مرگ آن را در نشستی در عربستان اعلام کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در اوج کرونا و درگیری با دلتا، واکسن چندانی در اختیار نداشتیم و منتظر تأمین واکسن از مسیر کوواکس بودیم، در صورتی که نه منابع مالی خودمان و نه واکسن را به ما ندادند.

منابع خبری از استعفا و کناره گیری دسته جمعی شمار زیادی از کارکنان آفریقایی تبار کاخ سفید خبر دادند.

فدراسیون فوتبال ایران حمایت قاطع خود از سرمربی تیم ملی فوتبال را اعلام کرده و بر ضرورت توجه به نظم و انضباط در اردوی تیم ملی تاکید می کند.

جلال عزیزی گفت: استان کرمانشاه در سال گذشته از نظر توسعه ورزش همگانی مقام اول را در سطح کشور کسب کرد.