سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان گفت: در حال حاضر اختیار دست ماست و باید مقابل استقلال امتیاز بگیریم.

امروز یکشنبه 8 خرداد ماه 1401 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش 19.374 واحدی به یک میلیون و 534 هزار واحد رسید.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، فوتی‌های روزانه کرونا در کشور به دو نفر رسید؛ به این ترتیب در شبانه روز گذشته در همه استان‌ها به جز تهران و گیلان، مرگ و میر صفر گزارش شده است.

حجت‌الاسلام محمد قاسمی گفت: مادر و پدر شاد، تفریحات سالم و جذاب را جایگزین استفاده بی‌رویه از فضای مجازی و تلویزیون می‌کنند و در این خانه، مهارت گفت‌وگو به صورت صحیح اجرا می‌شود.

عشایر قره داغ در منطقه ارسباران کوچ خود را از قشلاق به ییلاق در ابتدای فصل بهار هر سال آغاز می کنند و در شهریور به پایان می‌رسانند، ولی امسال به علت تغییر وضع آب و هوا، گرم شدن بیش از حد هوا و کاهش بارش‌ها، کوچ عشایر از اواسط ماه سوم بهار آغاز شده است. روستاییان و عشایر کشور، حدود سی درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و نقش پررنگی در تولید و توسعه اقتصادی کشور دارند.

زهرا توزنده جانی گفت: بسیاری از مردم بر این باورند که استعمال قلیان خطر کمتری نسبت به سیگار دارد، در حالی که قلیان نه تنها به اندازه سیگار اعتیادآور است، بلکه به دلیل شیوع استفاده از آن بسیار مضرتر از سیگار است.

سید حامد حسینی گفت: "سلام فرمانده" نشان داد برای کار فرهنگی بزرگ، قرارگاه، ستاد و بودجه های آنچنانی نیاز نیست و همین که نیت الهی باشد خدا خودش به آن نظر می‌اندازد.

مدیرکل حسابرسی سازمان مالیاتی گفت: در صورتی که فعالیت انتخاب شده در ثبت نام مودیان با فعالیت اقتصادی واقعی وی مطابقت نداشته باشد، از منظر سازمان، وی اظهارنامه نداده و مشمول جریمه می‌شود.

سید ضیا هاشمی تهیه کننده سینما در خصوص حواشی پیش آمده در جشنواره کن گفت: این رفتارهای نامعقول در حافظه مردم باقی می‌ماند؛ مردمی که هنرمندشان را صدای رسای خود می‌دانند و توقع دارند تا صدای مطالبات آن‌ها در جوامع بین‌المللی باشند.

از حاکمیت رابطه رانت و رشوه در احزاب مطبوع اصلاح طلب ها که در این دولت ها با استفاده از روابط ویژه مفاسدی همچون برادر حسن روحانی و برادر اسحاق جهانگیری را به رقم زدند و حادثه مترو پل نشان داد این روابط در سطح بسیار پایین تری در شهرهای کشور میدان مین گذاری شده ای مانند متروپل را رقم زده است.

صادق خلیلیان با اشاره به ادامه عملیات آواربرداری در محل ساختمان 11 طبقه متروپل گفت: تاکنون پیکرهای 29 نفر از زیر آوار متروپل خارج شده که هویت سه جسد شناسایی نشده است.

این روزها موسم گل و بلبل و عطر بهشتی گل‌های محمدی مزارع نظرآباد را معطر کرده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و مشاور وزیر کشور وارد آبادان شدند و از محل حادثه متروپل بازدید کردند.

ایوب کرد گفت: از 22 فروردین ماه سالجاری کامیون داران ایرانی که تاریخ ویزای آن ها به اتمام رسیده بود و دولت پاکستان هم به دلیل نبود هولگرام ویزا برای آنان صادر نمی کرد، برای ورود به خاک پاکستان سردرگمی بودند.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران از برگزاری نهمین اردوی آماده‌سازی این تیم در استان گلستان خبر داد و گفت: در این اردو 10 دیدار تدارکاتی پیش‌بینی کرده‌ایم تا بازیکنان برای بازی در مسابقات واقعی آماده شوند.

علیرضا خزائلی گفت: از تعطیلی قلعه الموت و موزه‌های تحت پوشش این اداره‌کل در روز چهاردهم خرداد مصادف با سالروز رحلت امام خمینی (ره) خبر داد.