سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

حسین پایین محلی با انتقاد از اظهارات سینماگران ایرانی در پی حواشی جشنواره کن گفت: در این جشنواره‌ها به شخصیت‌های ایرانی که بر علیه ایران صحبت کنند، جایزه داده می‌شود، هنرمندان نمک نشناس باید پاسخگوی رفتارشان باشند.

این جماعت، اهل هنر، تعهد، تدین و انسانیت نیستند که بشود از آن‌ها توقع داشت که صدای ملت باشند، آن‌ها مانند اربابان زر و زور و تزویر صرفاً در پی سود و شهرت و ثروت و خودارضایی‌اند. از همین رو، از آنها و جشنواره‌های سیاسی و هنری سینمایی، نباید انتظار خیر داشت!

سردار احمد طاهری با اشاره به اجرای پرقدرت طرح مقابله با قاچاق ارزاق عمومی در سطح استان از توقیف 20 تن رب گوجه فرنگی، قبل از خروج غیر قانونی از کشور، در"میل نادر " شهرستان "نیمروز" خبر داد.

وزیر صمت گفت: در شرایط فعلی تصمیمی برای افزایش قیمت خودروها و گران شدن آنها نداریم.

عشرت کردستانی گفت: برخی از سلبریتی ها از وضعیت جمهوری اسلامی ایران سیاه نمایی و با این اقدام فضای فرهنگی کشور را ملتهب می کنند؛ این در حالی است که از امکانات کشور استفاده و علیه کشورمان صحبت می کنند.

نیک نظر گفت: اهمال کاری مسئول جایگاه سوخت رسانی در تسویه حساب 300 میلیونی خود به شرکت فرآروده های نفتی عامل تعطیلی این جایگاه است.

قریشی گفت: امروز انقلاب اسلامی هیمنه نظام استکبار را در هم شکسته است به طوری که امروزه دانشمندان و متفکران به عنوان صاحب نظران خود ایده آفرین هستند و به عنوان یکی از قدرت های علمی دنیا شناخته می شوند.

کریمی گفت: برخورد با متخلفان در حوزه ساختمان سازی جزء اولویت ها باشد و اکنون نقشه ای برای ساخت ساختمان تهیه و به شهرداری فرستاده می شود و در کنار آن نقشه دیگر تهیه و ساختمان بر اساس این نقشه ساخته می شود که نیاز است برخورد با این تخلفات در دستور کار قرار گیرد.

پیکر شهید "اسماعیل عرب زوزنی" یکی از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس عصر شنبه با حضور مردم انقلابی و همیشه در صحنه شیعه و سنی خواف تشییع شد.

بازیگر پیشکسوت کشورمان گفت: هنرمندان در «جشنواره کن» آزادی عمل ندارند و وقت جایزه گرفتن و صحبت کردن متن و نوشته ای دست آنها می دهند که از روی آن نوشته باید حرف ها را حفظ کنند و در آن قالب صحبت کنند؛ چرا که نه تنها جشنواره «کن»، بلکه جشنواره «اسکار» هم سیاسی است و در این بین از پوشش هنر استفاده می کنند.

سخنگوی دولت با انتقاد از امحای جوجه‌های یک روزه، از خرید مرغ مازاد تولیدی توسط دولت خبر داد.

وزیر کشور تاکید کرد: استانداران با ظرفیت‌های قانونی، بهره‌برداری از ساختمان‌های ناایمن را متوقف کنند.

ترانه علیدوستی که سابقه اظهار نظر درباره مسائل مختلف سیاسی اجتماعی را دارد، در پاسخ به سوالی درخصوص فساد مالی محمد امامی گفت: من در این سریال فقط پولم را گرفتم و فساد امامی به من ربطی ندارد.

طبق بخشنامه ابلاغی بانک‌ها به شعب، تمدید خودکار تاریخ انقضای کارت‌های بانکی از تیرماه 1401 لغو می شود و مشتریان باید برای تمدید انقضای کارت خود، به صورت حضوری به شعبه مراجعه کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان اصفهان گفت: حدود 90 درصد افراد مبتلا به سرطان ریه در کشور و حدود 70 الی 75 درصد از افرادی که مشکلات قلبی دارند جراحی میکنند و بستری می‌شوند مصرف‌کننده دخانیات هستند. همچنین حدود 35 درصد افراد مبتلا به سرطان پروستات که بیشتر در آقایان شایع است مبتلا به دخانیات هستند. و در همه بیماری ها حدود نیمی از آنها مصرف کنندگان دخانیات خواهند بود و این در...

هنرها و صنایع دستی نمادی از تاریخ و هویت هر قوم و منطقه است که ماندگاری آنها به دو اصلِ وجود هنرمندان و سپس تقاضا و مصرف از سوی مردم وابسته است؛ اما امروزه بسیاری از دست‌سازه‌های عشایری در سایه لوکس پسندی و زندگی صنعتی جایگاه خود را از دست داده است.