چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

مراسم وداع با پیکر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس در معراج الشهدای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرستان ساری با حضور مردم شهید پرور مازندران برگزار شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به پدیده گرد و غبار در استان هرمزگان و شهر بندرعباس اظهار کرد: با توجه به هوای استان شهروندان به جز موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: در هر یک از عرصه‌های جهاد که اولویت و نیاز کشور باشد، مخاطب اول آن که باید با احساس مسئولیت وارد میدان شوند، طلاب و فضلای جوان هستند.

طی نشستی با حضور استاندار هرمزگان، مدیر کل شیلات هرمزگان، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی برق منطقه ای استان هرمزگان، مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان، و جمعی از مسئولان استانی تفاهم نامه احداث تاسیسات تامین و توزیع هفت هزار هکتار از اراضی پرورش میگومنعقد شد.

جعفر شهامت گفت: علت اصلی نشست جاده در محور خندقلو وجود نوع خاکی است که فقط مستعد کشاورزی است و برای عملیات راه‌سازی مناسب نیست.

مهدی تقوی رفسنجانی گفت: با آزادسازی خرمشهر درس بزرگ و فراموش‌نشدنی به همه دنیا و اربابان زر، زور و تزویر برای همیشه در تاریخ جهان اسلام داده شده است.

حجت‌الاسلام پورخاقان گفت: شهدا و رزمندگان مدافع حرم همه توطئه های منطقه ای دشمنان را خنثی نمودند و جلوی پیشروی گروه های تروریستی را گرفتند و لذا شهدای مدافع حرم ستون های محکم اقتدار و امنیت کشور در شرایط فعلی هستند که عزت و سربلندی ملت ایران و امت های مسلمان را رقم زدند.

آبله میمون یک بیماری ویروسی، ازجمله بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است، بیشترین شیوع این بیماری در کشورهای نزدیک خط استوا و کشورهای آفریقایی با آب و هوای گرم دیده شده است اما اخیرا بیماری آبله میمون در کشورهایی مثل آمریکا، کانادا و چند کشور اروپایی مثل اسپانیا و انگلیس نیز گزارش شده است.

شطرنجباز ایرانی در رقابتهای شطرنج مسترز شارجه به رده 90 جهان صعود کرد.

سردار غیاثی گفت: تا زمانی که فرماندهی جنگ در اختیار لیبرال‌ها بود حتی یک سنگر هم آزاد نشد و بعد از اینکه فرماندهی جنگ از دولت لیبرال آن زمان گرفته شد توانستیم اتفاقات بزرگ را در مدت کوتاهی رقم زده و 5 استان کشور را از وجود دشمن پاکسازی کنیم.

شاهوردی گفت: پرونده‌های ثبت جهانی کاروانسراهای سرایان و طبس و همچنین آسبادهای در شهرستان‌های درمیان و نهبندان در حال انجام است.

امیر دریادار شهرام ایرانی با بیان اینکه دشمن جرأت قدعلم کردن ندارد، گفت: دشمن روز به روز به نابودی نزدیک تر و ضعیف‌تر می‌شود.

صنایع تبدیلی یکی از مهمترین حلقه های گمشده بخش کشاورزی است و سالانه بخش اعظمی از دسترنج کشاورزان از بین می رود و یا گنجی در جیب دلالان می شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم از راه اندازی چهار دفتر تسهیلگری در مناطق کم برخوردار قم خبر داد.

بیژن محمدرضاپور، چهارم خرداد ماه سال 1327 در زوارم از توابع شهرستان شیروان به دنیا آمد و سال 47 استخدام ارتش می شود و از سال 60 در جبهه‌های جنگ حضور داشته است و از رزمندگان استان خراسان شمالی بود که در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر حضور داشت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از انتخاب اعضای هیئت رئیسه برای اجلاسیه سوم مجلس یازدهم به دیدار رهبر انقلاب رفتند.