پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: سرمربی فصل آینده هم گل محمدی است و قرارداد او تمدید می شود.

مدیرعامل باشگاه تراکتور گفت: کجای دنیا دیدید که بازیکن سنگ به طرف هوادار پرت کند؟ وی عامل اصلی این اتفاقات بود.

مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: مشکل تیم ملی ما در ارتباط با بازیکنان داخلی بوده و مربوط به لژیونرها نیست.

محمدرضا حسنی سعدی گفت: سپهبد شهید صیاد شیرازی عنوان کرده بود که با بررسی هایی که ما انجام داده بودیم، دشمن برای شش ماه مهمات، جیره جنگی و مواد غذایی ذخیره داشت؛ اما به لطف خدا، خرمشهر آزاد شد و نیروهای خدایی همچون صیاد شیرازی، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ناصر فولادی و دیگر شهدای گرانقدر این عملیات خرمشهر را آزاد کردند.

سفر دبیرکل OCA به ایران به‌علت گردوخاک در کویت لغو شد.

وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که مسکو پیشنهادات غرب را برای برقراری مجدد روابط و تعیین اینکه آیا اساسا اینچنین روابط برای کشورش کارآمد خواهد بود یا نه بررسی خواهد کرد، اما بر توسعه روابط با چین تمرکز خواهد داشت.

مقامات جدید منطقه خرسون اوکراین که توسط مسکو فتح شده روز دوشنبه روبل، واحد پول روسیه را به موازات گریونای اوکراین به ارز رسمی تبدیل کردند.

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت‌: با متخلفان ساختمان متروپل آبادان بر خورد قاطع می شود و این افراد تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا می‌گوید بیش از 60 مورد ابتلا به ویروس آبله میمون را در 9 کشور اروپایی ثبت کرده است.

زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین دوشنبه شب گفت که جنگ شمشیر قدس (سیف القدس) که 11 روز به طول انجامید، چشم انداز و ذهنیت فلسطینی‌ها را برای یک پیروزی واقعی و جدی اما به صورت تدریجی تغییر داده است.

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد دولت جو بایدن در حال مذاکره برای بهره برداری از ذخایر گازوئیل فدرال برای مقابله با کمبود انرژی در این کشور است.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله دوشنبه شب در واکنش به نقض حریم هوایی این کشور توسط ائتلاف سعودی و موضع منفعلانه سازمان ملل متحد گفت: اگر پهپادهای یمنی در حریم هوایی کشورهای ائتلاف متجاوز به پرواز در می‌آمدند، سازمان ملل بلافاصله موضع گیری می‌کرد.

حمله عناصر باقی مانده گروهک تروریستی داعش که بامداد سه‌شنبه صورت گرفت، یک کشته و 5 زخمی برجای گذاشت.

کرملین خبر داد، زرادخانه اتمی روسیه بزودی دارای 50 موشک جدید خواهد بود و پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو" این موشک ها را "شیطان -2" نامیده و آن را نوعی تهید هسته ای احتمالی علیه غرب می داند.

سفر رئیسی به عمان، اولین سفر رئیس جمهور ایران به این کشور در دوره سلطان جدید عمان و پنجمین سفر خارجی رئیسی در 9 ماه فعالیت دولت سیزدهم است.

وزیر نیرو گفت: پاداش‌های صرفهجویی برق از اول خردادماه در سیستم دیسپاچینگ لحاظ شده و اعمال می شود و مشترکان می‌توانند به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف 500 تومان پاداش بگیرد.