چهارشنبه 4 مهر 1403

روانشناسی

روانشناسی

وب‌گاه 55 آنلاین

تاریخ جوامع بشری پر است از رسم‌ها و رفتار‌های غیر عقلانی‌ای که امروز باورمان نمی‌شود روزگاری رایج و عادی بوده‌اند. از برده‌داری بگیرید، تا زن‌ستیزی، نژادپرستی، نسل‌کشی یا انواع قساوت‌های دیگر. اما چه می‌شود که ناگهان رفتاری ناپسند که نادرستی آن برای همه روشن بوده است، فراگیر می‌شود؟ چطور انسان‌ها راضی می‌شوند به چنین کار‌هایی دست بزنند؟ روان‌کاو سرشناسی به نام رابرت لیفتون، نظریه‌ای...

وب‌گاه خبر آنلاین

کانال آهستان نوشت: کاش آقای میرسلیم که همه مشکلات جسمی و روحی پسرش را برای توجیه جرم و اتهامش ردیف می‌کند، همین دل‌رحمی و ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی را برای فرزندان مردم هم می‌داشت و علل عصبانیت و خشونت آنها را هم درک می‌کرد. کاش زندگی همین جوانانی را که به اتهام قتل منتظر اعدامند، بررسی می‌کرد و دلایل و ریشه‌های اعتراض آنها را هم می‌فهمید

وب‌گاه عرشه آنلاین

دلایل مختلفی می تواند بر لذت بردن زنان در رابطه جنسی تاثیر بگذارد؛ آن را افزایش دهد، کاهش دهد یا باعث شود به آن حس انزجار پیدا کنند.

وب‌گاه فرارو

متخصصان علوم پزشکی در اغلب کشور‌های جهان بر این مهم تأکید دارند که بلوغ زودرس در دختران می‌تواند بر سلامت روان آنان تأثیر منفی داشته باشد. دخترانی که پیش از موعد و در حدود سن هفت سالگی با پدیده بلوغ زودرس مواجه می‌شوند، بیشتر احتمال دارد دچار افسردگی و رفتار‌های غیراجتماعی شوند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سن بلوغ در ایران بین یک تا سه سال کاهش یافته است که عمده‌ترین دلیل این مسئله در ایران، دسترسی آسان و بی قیدوشرط کودکان به اینترنت و فضای مجازی و کاستی و غفلت والدین در امر نظارت بر فرزندان است.

وب‌گاه خبر آنلاین

رسالت نوشت: از بازی‌های رایانه‌ای و تغییرات سبک زندگی، تا کسب اطلاعات اجتماعی می تواند به بلوغ زودرس منجر شود و آسیب‌شناسان و جامعه شناسان بر این باورند که سن بلوغ بین یک تا سه سال کاهش یافته و عمده ترین دلیل این مسئله در ایران، دسترسی آسان و بی قید و شرط کودکان به اینترنت و فضای مجازی و کاستی و غفلت والدین در امر نظارت بر فرزندان است.

وب‌گاه مشرق نیوز

برای عبور کامل از این مرحله سخت - که شکر خدا با همراهی اکثریت مردم از آن عبور کرده‌ایم - محاکمه قمه‌کش‌ها و جنایتکاران را باید با قدرت ادامه داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایلنا نوشت: رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه استادان باید دانشجویان و شرایط اجتماعی و خانوادگی آنها را درک کنند، گفت: ما باید سخت‌گیری‌های بی‌مورد و غیرضروری را از زندگی دانشگاهی دانشجویان کنار بگذاریم و یا مشکلات کوچکی که ممکن است با صحبت کردن و تعامل دوستانه قابل حل باشد را مدیریت کنیم.

وب‌گاه عصر ایران

محمد مقیمی: بخشی از مشکلات روحی و روانی دانشجویان ممکن است مربوط به جوی باشد که بعضی افراد ایجاد کرده‌اند؛ روند اعتراضات را به سمت تنش برده‌اند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سید «محمد مقیمی» رئیس دانشگاه تهران گفت: یکی از موضوعاتی که به آن توجه ویژه داریم، بحث‌های مرتبط با فشار‌های روانی است که به هر حال بخشی از این فشار‌ها ویژگی‌های زندگی مدرن و امروزی است که کم و بیش گریبانگیر بشریت در تمام کشور‌های دنیا است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه استادان باید دانشجویان و شرایط اجتماعی و خانوادگی آنها را درک کنند، گفت: ما باید سخت‌گیری‌های بی‌مورد و غیرضروری را از زندگی دانشگاهی دانشجویان کنار بگذاریم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس دانشگاه تهران گفت: ما باید سخت‌گیری‌های بی‌مورد و غیرضروری را از زندگی دانشگاهی دانشجویان کنار بگذاریم و یا مشکلات کوچکی که ممکن است با صحبت کردن و تعامل دوستانه قابل حل باشد را مدیریت کنیم.

وب‌گاه فرارو

بعد از اقدام به خودکشی یکی از دانشجویان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در تاریخ 12 آذر ماه سال جاری که منجر به فوت این دانشجو شد، به فاصله کوتاهی در 19 آذر ماه خبر دیگری از اقدام به خودکشی دانشجوی دیگری از دانشکده متالوژی این دانشگاه به گوش رسید که خوشبختانه اقدام به موقع مدیریت دانشگاه از مرگ این دانشجو جلوگیری کرد.