یک‌شنبه 22 مهر 1403

روز قدس مظهر اراده ملت‌های مسلمان برای مقابله با رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روز قدس مظهر اراده ملت‌های مسلمان برای مقابله با رژیم صهیونیستی است

چابهار - ایرنا - معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: روز جهانی قدس مظهر اراده عمومی ملت‌های مسلمان برای مقابله با آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی است.

رحمدل بامری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز قدس امسال، صحنه مصاف دیگری با اشغالگران است هر چند تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا، با تجمع مردمی همراه نیست، اما دردل های مردم انقلابی ایران اسلامی و همه امت اسلامی به آرمان فلسطین پیوند خورده است.

وی افزود: امروز بدون شک می‌توان گفت مساله اول جهان اسلام موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف است، موضوع مهمی که از شروع انقلاب اسلامی و با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تبدیل به نمایش وحدت عظیم و یکپارچه جهان اسلام شده است.

فرماندار چابهار گفت: بی تردید، توجه به مساله فلسطین به عنوان مساله اول جهان اسلام در هر شرایطی در جلب مشارکت جهانیان ظلم ستیز برای دفاع از مظلومان فلسطینی تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به بیانات حکیمانه و راهگشای مقام عظمای ولایت درخصوص قدس خاطرنشان کرد: این سخنان به عنوان یک اصل فراموش نشدنی در حمایت از ملت مظلوم وآزاده فلسطین و مظلومان و آزادگان جهان مد نظر قرار خواهند گرفت.

نماینده منتخب مردم حوزه انتخابیه چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند دشتیاری در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امسال در شرایطی روز قدس را گرامی می داریم که شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، با توطئه سردمداران آمریکایی و صهیونیستی طرح ننگین معامله قرن را رقم زدند.

معین الدین یوسفی ادامه داد: آنان آمال وآرزوهای خود مبنی برهویت زدایی سرزمین های اشغالی را به گورخواهند برد و با ریختن خون سردار شهید سلیمانی رزمندگان اسلام، مصمم تر از قبل برای آزادی قدس شریف، مبارزه خواهند کرد.

شهردار چابهار نیز اظهار داشت: مسأله فلسطین تاریخی خونین و استعمارزده، بر بستری از غصب، دهه‌ها جنگ، کودک‌کشی، شهادت پاک‌ترین انسان‌های آن سرزمین و سیاست‌ورزی مزورانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی با پشتوانه دولت‌های غربی و ایادی منطقه‌ای آنهاست.

محمد یونس حقانی افزود: امام راحل با نامگذاری روز جهانی قدس و به امانت گذاشتن آن در جامعه اسلامی نشان داد که روز جهانی قدس پیوست سیاسی عبادت بوده و به بیان دیگر تکمیل عبادت با مشارکت در سیاست صحیح اسلامی است.

وی ادامه داد: برای تحقق این آرمان مقدس شهروندان همیشه در صحنه چابهار در آخرین جمعه ماه رمضان امسال بار دیگر با آرمان‌های امام و شهدای گرانقدر انقلاب بیعت کرده و با مدنظر قرار دادن رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام داشتند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار نیز با اشاره به اینکه روز قدس روز اسلام است، افزود: هرچند راهپیمایی روز قدس امسال برگزار نمی شود اما حمایت از فلسطین ادامه دارد.

حمیدرضا شایان گفت: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) باعث شد آرمان فلسطین که با خیانت های سران سرسپرده برخی کشور های اسلامی رو به فراموشی می‌رفت به عنوان اولویت اول جهان اسلام زنده بماند.

عضو شورای اسلامی شهر نگور دشیتاری نیز تصریح کرد: ظلم و ستم بر علیه مظلومان هیچگاه پایدار نخواهد ماند و این رژیم صهیونیستی رفتنی است.

عبدالاحد جهانگیری افزود: روز قدس روزی است که تمام مردم دنیا به ویژه مسلمانان با وضعیت پیش آمده و عدم حضورفیزیکی از طریق رسانه های که در دست دارند با وحدت و اتحاد کامل علیه استکبار جهانی آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت بی دریغ خود را از تمام مستضعفان جهان بویژه مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌کنند.

معاون سیاسی اجتماعی معاونت استاندار وفرمانداری ویژه شهرستان چابهار نیز اظهار داشت: روز جهانی قدس، نماد حق طلبی و آزادی خواهی و ظلم ستیزی با مستکبران جهان بویژه رژیم غاصب صهیونیستی است که توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذاری شد.

کورش محمدی افزود: با فرمان تاریخی بنیانگذار فقید نظام جمهوری اسلامی، ملت ایران و مسلمانان سراسر جهان، هر سال در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان، ماندگارترین روز، حمایت از آرمان مردم فلسطین را با تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری، در مقابل آئینه دیدگان جهانیان به رخ کشیده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار نیز تصریح کرد: روز قدس نمادی علیه استکبار و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و در مقابل آن حمایت مردم بزرگ ایران اسلامی از ملت رنج کشیده فلسطین است.

مهدی میرادی ادامه داد: شیوع بیماری کرونا در کشور اگرچه محدودیت هایی را برای برپایی این روز بزرگ به همراه داشت اما مشت های گره کرده ملت ایران با قدرت و وحدتی بی مثال همچنان به سوی جنایات کاران است.

سرپرست فرمانداری شهرستان دشتیاری نیز اظهار داشت: روز قدس، روزی مقدسی در تاریخ مبارزات بحق ملت بزرگ ایران و عدالتخواهان جهان است، روز قدس یادگار حضرت امام خمینی (ره) در جمع روزه داران ماه مبارک رمضان است.

جمشید سارانی تصریح کرد: روز قدس روزی است که جهان اسلام و انسان‌های آزادی‌خواه و مستضعف بر علیه استکبار جهانی و اشغالگران قدس شریف قیام می‌کنند و در صفی واحد برای تحقق وعده الهی، همانند سیلی خروشان به حرکت در می‌آیند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان چابهار نیز گفت: روز قدس، روز اسلام و روز حکومت اسلامی است و ما همه باید این روز را گرامی بداریم.

عبدالواحد سروری نیا افزود: امام راحل با نامگذاری روز جهانی قدس پرچم مبارزه دائمی با استکبار و نظام سلطه را بر افراشت.

وی تصریح کرد: تمامی کسبه، اصناف و بازاریان شهرستان‌های چابهار ودشتیاری سخنان رهبر معظم انقلاب را گوش دادند و به آنان عمل خواهند کرد.

دبیر شورای راهبردی گام دوم انقلاب شهرستان چابهار نیز گفت: روز قدس، روز برآمدن امواج خروشان ملت‌های آگاه و غیور علیه ظلم و ستم و روز بیداری مسلمانان و اتحاد آن‌ها در مقابل دشمنان و مستکبرین عالم است.

حجت الاسلام جوادی ادامه داد: نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس نخستین قبله مسلمانان ازآن‌جهت حائز اهمیت است که نور امید در دل مستضعفان جهان روشن کرد و به فرصتی همیشگی برای توجه به سرنوشت فلسطین عزیز مبدل شد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان چابهار نیز اظهار داشت: امام راحل، نور امید را به دل مظلومان فلسطینی تاباند و میلیون ها انسان آواره و مبارز را برای مقابله عملی با توطئه های رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جهانخوار مصمم تر و استوارتر کرد.

محمد امین محمدی افزود: امسال با توجه به بیماری کرونا و ممنوع بودن تجمعات اگر چه روز قدس به صورت فیزیکی برگزار نمی شود اما حمایت از مظلومان جهان بویژه مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم کودک کش اسرائیل در صورت های دیگر ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا فضای مجازی فرصت مغتنمی است که با استفاده از این ظرفیت جهت پاسداشت جهانی روز قدس و دفاع از قدس شریف قبله اول مسلمین اقداماتی صورت گیرد. و باید فریاد مظلومیت قدس شریف به گوش جهانیان رسانده شود.

*س_برچسب‌ها_س*