شنبه 16 تیر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

خبرگزاری دانا

امروزه، اینترنت بستری را برای فعالیت‌هایی بوجود آورده که تمام ابعاد زندگی انسان‌هار ا تحت تاثیر خود قرار داده است که علی‌رغم همه فواید آن، آشوب اخیر نشان از مضرات آن را در رهاشدگی این بستر به نمایش گذارد که با توجه به الویت امنیت در کشور، باید بسترهای امن را در اینترنتسازمانهدی و حمایت کرد تا هزینه این فعالیت‌ها به حداقل ممکن کاهش یابند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی سیستمی با نام «هوشمند دستیار امداد» (سهداد) شد که با استفاده از آن محل حادثه روی نقشه به صورت دقیق تعیین و سریعا به گروه‌های امداد اطلاع رسانی می‌شود.

خبرگزاری دانا

ملک گفت: 16هزار نفر در گلستان متقاضی مسکن ملی بودند که سه هزار نفر از این تعداد وجه اولیه را تاکنون واریز کردند.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی وزارت صمت جزئیاتی از آخرین مراحل واردات خودرو را اعلام و گفت: شرکتها در حال بارگزاری مدارک روی سامانه هستند و پس از آن مرحله تامین اعتبار و قیمت گذاری در بورس کالا را خواهیم داشت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران گفت: دغدغه‌های «سید رضا فاطمی امین» وزیر وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی منجر به پدیدآمدن روزنه امید شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: درشرایطی که حدود 7000 هکتار زمین مازاد در اختیار دستگاه‌ها و ادارات دولتی شناسایی شده و می‌بایست تا مهرماه سال گذشته به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص می‌یافت، تا کنون حدود 3000 هکتار از این اراضی تخصیص یافته است.

خبرگزاری مهر

تصویبنامه اصلاح مصوبه قبلی هیات وزیران با موضوع ضوابط واردات خودرو ابلاغ شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

شاخص کل بورس با رشد 15 هزار و 368 واحدی در تراز یک میلیون و 269 هزار و 833 واحدی ایستاد.

خبرگزاری دانا

هادی کاهانی مقدم گفت: در خراسان شمالی، تا به حال حاضر در حدود 500 نفر، کارآفرین تاثیر گذار شناسایی شده که در بانک اطلاعاتی کارآفرینان استان ثبت شده اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی با همکاری بنیاد مسکن درخصوص اصلاح مصوبه وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی به تایید هیات وزیران رسید و قرار شد 200 هزار فقره تسهیلات در سال 1401 پرداخت شود؛ این در حالی است که از زمان تصویب این مصوبه در 25 آبان 1400 تا کنون موانعی در مسیر پرداخت این وام ایجاد شده است.

خبرگزاری تسنیم

یک عضو جامعه تورگردانان ایران با اشاره به اینکه گردشگری صنعتی آسیب‌پذیر و شکننده است، گفت: اغتشاشات اخیر موجب لغو بسیاری از تورهای خارجی شده است؛ همین امر نیز در عدم جذب تماشاگران جام‌جهانی مزید بر علت شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی از امضای تفاهمنامه با قزاقستان برای افزایش حجم بار ترانزیتی دو کشور از یک میلیون تن به چهار میلیون تن در سال خبر داد و گفت: کشور قزاقستان در مسیر تردد قطارهای چین به سمت ایران قرار دارد و توافق‌هایی برای تسهیل تردد در این مسیر با وزیر تجارت قزاقستان انجام شده است.

خبرگزاری مهر

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: نظارت دقیق در منع عرضه محصولات دخانی در فضای مجازی ابلاغ شده است؛ همچنین تولیدکنندگان، واردکنندگان و توزیع کنندگان باید دخانیات را به طور شناسه دار عرضه کنند.

خبرگزاری مهر

رئیس موسسه تحقیقات وزارت نیرو گفت: راه اندازی دو آزمایشگاه مهم و کاربردی بخش آب کشور در این موسسه افق‌های تازه‌ای در زمینه تحقیقات و آزمایش های منابع آبی باز می کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

هیئت وزیران پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در خصوص اصلاح مصوبه مربوط به پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال 1401 را تصویب کرد.