شنبه 16 تیر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کسب 2 رتبه برتر در بخش‌های «سلامت اداری» و «اثربخشی فرایند‌های بازرسی» خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ تولیدکنندگان موتور محرکه هر اقتصادی محسوب می‌شوند و تسهیل شرایط برای فعالیت آن‌ها جزو اولین وظایف دولت‌ها به حساب می‌آید. تأکیدات مقام معظم رهبری نیز در همین راستاست. مجلس نیز مصوباتی در خصوص حمایت از تولیدکنندگان داشته است. اما به نظر می‌رسد، هنوز در عمل شرکت‌ها و تولیدکنندگان با مشکلات جدی‌ای در خصوص بیمه و مالیات روبرو هستند که دست و پای آن‌ها را بسته...

خبرگزاری دانا

قاسم عسکری گفت: در سال جاری بیش از 30 درصد عملیات تخلیه و بارگیری بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به دلیل ارتباط و همپوشانی بسیار عمیق میان موضوع ارزیابی عملکرد، رسیدگی به شکایات و بازرسی، طرحی جامع با زنجیره کاملی از این سه موضوع در چرخه‌ای رو به پیشرفت تعریف و طرح «زیست بوم فساد ستیزی» تدوین شد.

خبرگزاری مهر

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت رفاه، از کسب 2 رتبه برتر در بخش‌های «سلامت اداری» و «اثربخشی فرایندهای بازرسی» در بین دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد.

خبرگزاری دانا

معاونت روابط کار وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی «دستورالعمل سازش درون کارگاهی» را ابلاغ کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

در حالی که مدیریت مصرف برق در ایران در فصل گرم به رکورد تولید 2.7 میلیون تنی فولاد برای کشور ختم شد، اما بحران ناترازی گاز طبیعی در اروپا در یک ماه منجر به ضرر 1.7 میلیارد دلاری برای اروپایی ها شد.

وب‌گاه گسترش

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استان تهران از صادرکنندگان متقاضی شرکت در فرآیند انتخاب صادرکننده برگزیده استانی سال 1401 خواست که تا پایان روز چهارشنبه 11 آبان در سامانه e-tpo.ir ثبت نام الکترونیکی انجام دهند و در ادامه گفت که انتخاب متقاضیان در فهرست نهایی صادرکنندگان برگزیده در سال جاری مستلزم ایفای حداقل 60 درصد تعهدات ارزی مطابق با مصوبات کمیته اقدام ارزی است.

وب‌گاه گسترش

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش 25 درصد صادرات غیرنفتی در مهرماه نسبت به شهریورماه سال جاری خبر داد و اعلام کرد: حجم تجارت خارجی در هفت ماهه از 60 میلیارد دلار گذشت.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در آینده بسیار نزدیک مرکز داوری مالکیت معنوی با متولیان دانشگاهی را در سازمان راه‌اندازی خواهیم کرد.

خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح "تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی" در یک سال گذشته 123 محدوده شامل طلا، مس، نیکل، منیزیت، گوهرسنگ‌ها، سرب و روی در این استان شناسایی شده است.

خبرگزاری دانا

با مرور سرمقاله و یادداشت های روز روزنامه های کثیرالانتشار کشور، مطالبی از جمله فرصت از دست رفته ایران از مسابقات جام جهانی، پیروزی لبنان در میادین گازی در مقابل رژیم صهیونیستی، واقعیت سرمایه گذاری خارجی در نیم سال 1401 به چشم می خورد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مدیرعامل ایران خودرو خراسان با اعلام شکست رکورد تولید سال گذشته خودرو‌های شاسی بلند بیان کرد: به همت و تلاش تمامی کارکنان شرکت و همکاران زنجیره تامین در هفت ماه نخست امسال با تولید 8683 دستگاه خودروی سواری شاسی بلند از رکورد سال گذشته عبور کردیم. به گزارش روابط عمومی ایران خودرو خراسان، بیژن زاهدی‌فرد افزود: در سال جاری با توجه به برنامه‌ریزی‌های...