پنج‌شنبه 19 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

خبرگزاری دانا

طی چند دهه اخیر که کشور درگیر آلودگی هوا شده، متاسفانه شاهد راه حل‌هایی مقطعی و کوتاه مدت برای برطرف کردن این معضلی بزرگ و جدی هستیم که با بی تدبیری و سوء مدیریت مسئولان سلامت همه افراد جامعه را تهدید می‌کند و عامل مرگ خاموش سالانه هزاران نفر است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شرکت ملی نفت ایران از این پس می‌تواند نسبت به فروش نفت خام به اشخاص معرفی‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی اقدام کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: برای ساخت ترمینال 100 هزار متر مربعی مهرآباد با ظرفیت 20 میلیون مسافر، یک ریال هم از دولت پول نمی خواهیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بر این اساس جزء یک بند ز تبصره 19 ماده واحده قانون بودجه سال 1401، شرکت ملی نفت ایران می‌تواند نسبت به فروش نفت خام به اشخاص معرفی‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی اقدام کند.

وب‌گاه الف

تولید در حوزه نفت و گاز با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و با تصمیم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به دو برابر افزایش می‌یابد.

وب‌گاه گسترش

اواخر دولت دوازدهم مجلس قانونی تصویب کرد که در آن دولت موظف می‌شد سالانه یک میلیون واحد مسکونی تولید کند. فعالان بخش‌خصوصی بر این باورند رقمی که در سال گذشته و در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم اعلام شد برای این بود که هنوز شرایط ساخت مشخص نبود اما در ماه پایانی سال گذشته این رقم به پنج میلیون تومان و اکنون به حداقل 6.5میلیون تومان رسیده است.

وب‌گاه فرارو

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران به طرح برخی پرسش‌ها از متولیان مدیریت آلودگی هوا پرداخت و گفت: تا کی باید خون دل این دو خودروساز داخلی را بخوریم؟ تا کی باید خودروی ضعیف به مردم تحویل دهیم؟ چرا نمی‌توانیم از خودرو‌های با کیفیت بالاتر استفاده کنیم؟ چرا نباید خودرو‌های هیبریدی و برقی تولید کنیم و سرعت تولید آن پایین است؟ تا کی باید به خودروسازان و سازندگان...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بر اساس آیین نامه اجرایی تصویب نامه هیات وزیران، شرکت ملی نفت ایران می تواند نسبت به فروش نفت خام به اشخاص معرفی شده توسط دستگاه‌های اجرایی اقدام کند.

وب‌گاه عصر ایران

گروه صنایع غذایی لبنی و بستنی میهن در سال 1354 توسط ایوب پایداری تاسیس شد. این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده بستنی و لبنیات در ایران محسوب می‌شود که برای 25هزار نفر اشتغالزایی کرده است. مجموعه میهن 10هزار و 344 میلیارد و 796 میلیون تومان تسهیلات از بانک‌های مختلف دریافت کرده است.

خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با انتقاد از عدم تامین گازوئیل برای بهسازی باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد، گفت: به دلیل مشکلات فرعی بهره‌برداری از این پروژه به تاخیر خورد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، فرهاد دانشجو، در نشست اخیر شورای دانشگاه، بر اهمیت نقش دانشگاه‌ها در تبیین مسائل و مشکلات روز کشور و ارائه راه حل مناسب برای آن‌ها تأکید کرد. وی آرامش حاکم شده در فضای دانشگاه را نتیجه عمکرد مثبت و خوب آنان طی حدود 50 روز گذشته دانست و تاکید کرد: همه اعضای هیات علمی و دانشگاهیان در جهت برگزاری جلسات آزاد اندیشی و...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید شرکت های بورسی که شرکت های بزرگ بوده و بیش از 50 درصد تولید کشور را برعهده دارند، در مهرماه امسال در همسنجی با سال گذشته 7.7 درصد رسید.

خبرگزاری مهر

مهدی طغیانی گفت: نمی‌توان در قانون ستون فقرات مانند سامانه املاک و اسکان را نادیده گرفت، متاسفانه هنوز سامانه املاک و اسکان اجرایی نشده است.