یک‌شنبه 10 تیر 1403

طرح کاهش «تعرفه برق مناطق گرمسیری» هرچه سریع‌تر برای سرخس محقق شود / تکمیل راه‌آهن سبزوار از اولویت‌های اصلی مردم منطقه است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
طرح کاهش «تعرفه برق مناطق گرمسیری» هرچه سریع‌تر برای سرخس محقق شود / تکمیل راه‌آهن سبزوار از اولویت‌های اصلی مردم منطقه است

امامان جمعه شهرستانهای خراسان رضوی در خطبه های نماز جمعه امروز خود به تبیین ویژگیهای مسوولان مردمی، درخواست تکمیل طرح راه آهن سبزوار و صرفه جویی در مصرف برق پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش صبح توس؛ امامان جمعه شهرستانهای خراسان رضوی در خطبه های نماز جمعه امروز خود به تبیین ویژگیهای مسوولان مردمی، درخواست تکمیل طرح راه آهن سبزوار و صرفه جویی در مصرف برق پرداختند.

امام جمعه سرخس:

مردم در بحث مدیریت مصرف برق و آب همکاری لازم را داشته باشند

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تقدیر از آستان قدس رضوی، منطقه ویژه اقتصادی و همه کسانی که در دهه کرامت برنامه‌هایی جذاب در جهت توسعه فرهنگ رضوی در شهرستان سرخس داشتند، اظهار کرد: مردم ما باید طعم خدمت رضوی را در شهر امام رضا علیه‌السلام و قدمگاه امام رضا علیه‌السلام ببینند و معارف رضوی را دریافت کنند.

امام جمعه سرخس در ادامه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در سالگرد رحلت امام راحل بیان کرد: نباید بگذاریم عده‌ای از انقلاب هویت‌زدایی کنند؛ انقلاب ما انقلابی اسلامی است و نباید اجازه بدهیم هم جمهوریت و هم اسلامیت آن خدشه‌دار شود.

وی با بیان اینکه عده‌ای به دنبال این هستند که اندیشه و سلوک مدیریتی امام راحل را تحریف کنند، افزود: مرتجعان، سبک و زندگی غربی را در کشور ترویج می‌کنند؛ عده‌ای که دینشان ضعیف شده، حجاب اسلامی را که از اصول مسلم انقلاب اسلامی است را خدشه‌دار می‌کنند و به‌دنبال این هستند تا اسلامیت را از انقلاب اسلامی بگیرند؛ عده‌ای پول می‌گیرند تا کشف حجاب کنند.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: نهادهای امنیتی با کسانی که به دنبال کشف حجاب هستند و می‌خواهند اسلامیت را از انقلاب اسلامی بگیرند، برخورد کنند؛ قطعا رافت جمهوری اسلامی در کنار قاطعیت آن است.

خطیب نماز جمعه سرخس با تاکید بر اینکه در اسلام و انقلاب اسلامی بن‌بستی نداریم، گفت: عده‌ای که در خردکن فضای مجازی خرد شدند، امروز به بن‌بست رسیدند و گمان می‌کنند که انقلاب اسلامی هم به بن‌بست رسیده است؛ اسلام بن‌بست ندارد و اگر اقتدار و عظمت و پیشرفت نداشتیم، این همه دشمن نداشتیم.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه مسائل اقتصادی با مشارکت مردم در حال ساماندهی است، افزود: دولتمردان در وضع قوانین عجله نکنند و مردم را همراه کنند؛ مردم و طبقات ضعیف نباید فراموش شوند و مفسدان اقتصادی از بدنه دولت حذف و نظارت‌ها افزایش پیدا کنند.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه با اشاره به عذرخواهی مدیران راه‌آهن از مردم سرخس برای لغو و یا وقفه در حرکت قطار مسافری این شهرستان در روزهای اخیر گفت: به خاطر گرمای شدید در شهرستان سرخس در روزهای اخیر، خط ریلی سرخس با مشکلاتی مواجه شده و به خاطر جان مسافران قطار مسافربری با وقفه یا لغو مواجه شد، فقط و فقط برای اینکه اتفاقی برای مردم نیفتد؛ همجنین تیمی از مشهد آمده تا خط هرچه سریع‌تر فعال شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه 80 درصد ترانزیت کشور از خط ریلی سرخس انجام می‌شود، از وزارتخانه مربوطه می‌خواهیم همان‌طور که این خط ریلی ارزآوری خوبی برای کشور دارد، به همان میزان برای محافظت از خط ریلی بودجه بگذارند تا مردم ما دچار مشکل نشوند.

امام جمعه سرخس در پایان با بیان اینکه تعرفه برق مناطق گرمسیری هرچه سریع‌تر باید برای شهرستان سرخس محقق و تعرفه برق شامل تخفیف شود، تصریح کرد: مردم شهرستان سرخس به خاطر گرمای شدید مصرف برقشان بالاست و هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شوند که از فرماندار و نماینده مردم سرخس در مجلس می‌خواهیم پیگیر تحقق کاهش برق مناطق گرمسیری برای مردم شهرستان سرخس باشند.

امام‌جمعه قوچان مطرح کرد:

ضرورت پاسخگویی به مطالبات مقام معظم رهبری توسط فعالان انقلابی

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق امام‌جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه در مصلای قبای قوچان با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امروز برخی به دنبال هویت زدایی از انقلاب اسلامی هستند یعنی انقلاب منهای روحانیت، انقلاب منهای امام (ره) و انقلاب منهای ولایت‌فقیه که باید بسیار مراقب بود.

وی ادامه داد: برخی افراد بیان می‌کنند که شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی متعلق به اولیا انقلاب بوده و امروز دنیا پیشرفت کرده است و باید دنبال شعارهای دیگر برویم و این افراد هم دنبال هویت زدایی از انقلاب اسلامی هستند.

امام‌جمعه قوچان تأکید کرد: نباید تحت تأثیر القائات شیطانی و شبکه‌های معاند قرار بگیریم که این انقلاب از اهدافش دور شده است بلکه این انقلاب تازه گام اول را برداشته و گام دوم آن نیز توسط رهبر انقلاب اسلامی تشریح شده است.

هراتی مطلق با یادآوری این موضوع که نباید اجازه داده شود افراد مرتجع در ادارات، مجلس شورای اسلامی و نهادهای انقلاب معادلات را برهم زده و ورود پیدا کنند، گفت: سند 2030 نمونه‌ای از ورود افراد مرتجع است که در آموزش‌وپرورش می‌خواستند سبک غربی را وارد محیط‌های آموزشی کرده و برای دانش آموزان به اجرا در آوردند اما رهبر معظم انقلاب به فریاد رسیدند.

وی بابیان اینکه نباید بگذاریم این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد زیرا در غیر این صورت به سمت وادادگی خواهیم رفت، افزود: بنگاه‌های شایعه‌پراکنی و دروغ‌پردازی هرروز نکته‌ای درست می‌کنند و می‌خواهند مردم را نسبت به این انقلاب دلسرد نمایند اما باید مواظب این حیله‌ها و توطئه‌ها بود.

امام‌جمعه قوچان بیان کرد: امروز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که ملعبه رژیم صهیونیستی قرارگرفته بر اساس گزارش این رژیم اشغالگر قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران صادر می‌کند اما اگر مردم درصحنه بوده و شایعه‌ها و دروغ‌های بنگاه‌های شایعه‌پراکن را افشا کنند آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه فعالان انقلابی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بوده که پاسخگوی مطالبات مقام معظم رهبری باشند و نسبت به جنگ‌های روانی دشمن بی‌تفاوت عمل نکنند.

امام جمعه رشتخوار:

افزایش قیمت رهن و اجاره خانه در رشتخوار غیر منصفانه است / مردم در بحث مدیریت مصرف برق و آب همکاری لازم را داشته باشند

حجت الاسلام حسن جهانشیری امام جمعه رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی طالب ع رشتخوار با تبریک هفته محیط زیست و تبریک پیشاپیش ولادت امام رضا (ع) با چند توصیه در موضوع مشکلات فرهنگی به مسئولان. گفت: مسئولان نسبت به امورات فرهنگی ورود جدی داشته باشند، ما امروز مشکلات زیادی در سطح شهرستان داریم. که می طلبد تمام ادارات و مسیولان به صحنه بیایند و در حوزه رفع مشکلات فرهنگی در کنار مردم همکاری لازم را داشته باشند.

وی در تکمیل مطلب، افزود: امروز باید در حوزه موضوعات مختلف از جمله ازدواج، مراسم ترحیم و.. طوری باید برنامه ریزی شود، که این موضوعات با سبک اسلامی در سطح شهرستان و منطقه برگزار و دنبال شود.

امام جمعه رشتخوار در ادامه به موضوع حضور روحانیت در روستاها و مناطق مختلف شهرستان نیز اشاره کرد و یاداور شد: در بحث نماز جماعت و جمعه امروز شرایطی داریم که به برکت بنیاد علوی از وجود با برکت علما به حد مطلوب در سطح شهرستان بهره مند هستیم، باید از ظرفیت علمای عزیز بهره کافی و لازم ببریم.

وی در ادامه با انتقاد از افزایش کرایه خانه و افزایش رهن و اجاره در رشتخوار گفت: یکی از نکاتی که ما از خدا و اخرت غافل می شویم، بحث اجاره خانه ها افزایش قیمت اجاره خانه و رهن ها، نباید این اتفاق بیفتد، کاری که دولت قبل کرد، فقیرها را فقیر تر کرد ما امروز باید به یکدیگر رحم کنیم، رحم کنیم که خداوند به ما رحم کند.

خطیب نماز جمعه رشتخوار در ادامه در رابطه با بحث صرفجویی در مصرف اب و برق بیان داشت: با توجه به خشکسالی ها اخیر باید در موضوع کمبود اب و برق همه ادارات، همه مسئولان و هم مردم همه موضوع صرفه جویی را رعایت کنند.

حجت الاسلام جهانشیری در رابطه با دشمنی‌های ادامه دار آمریکا نسبت به ملت و مردم ایران نیز، تصریح کرد: امریکای جنایتکار از سال 97 با اعمال فشار حداکثری به ایران به دنبال مجبور کردن ایران برای دست کشیدن از خواسته های خودش است، اما امروز با بصیرت که در مردم ما به وجود امده و رهبری با درایت رهبر معظم انقلاب ما توانستیم جایگاه ایران اسلامی را با ارتباط خوبی که با شرق داشتیم حفظ و شکست دشمن را رقم بزنیم، انها همواره هر نقشه و برنامه ریزی که داشته باشند این ما هستیم که با همبستگی و تلاش جهادی و بصیرت اجازه نخواهیم داد که به اهداف خود برسند.

وی در ادامه همین مطلب افزود: حرکت جدید که آمریکا و اعیادی انها علیه ایران با تقسیم کار کردن متاسفانه انجام دادند، مصوبه ای است که علیه ایران تصویب کردند، و بهانه انها این است که ایران همکاری و شفاف ساری نمی کند، امریکا و عیادی انها اثبات کردند که این ها به بر جام تنها اکتفا نمی کنند، اگر این ها بتواند و در چشم خود ببیند یک دقیقه حمله نظامی به ایران را عقب نخواهند انداخت، اما امروز به برکت رشادت های سردار سلیمانی و سربازان نظام و انقلاب ایران تبدیل شده به ابر قدرت و انها جرات جسارت کردن را ندارند.

حجت الاسلام جهانشیری در ادامه با تاکید بر اینکه دشمن به محض براورده شدن یک خواسته، درخواست های دیگرخود را برای محدود کردن ایران در برنامه خواهد داشت، یاداور شد: امریکایی ها و اعیادی انها بعد از برجام هسته ای به دنبال برجام موشکی هستند، انها به دنبال این هستند که برجام موشکی را مطرح می کند و ایران و اثر گذاری ایران را محدود کند، قطعا ما تسلیم نخواهیم شد و با رهبری های با درایت رهبری و بصیرت مردم اجازه نخواهیم داد، تا به اهداف خود برسند.

امام جمعه خلیل آباد:

مشارکت مردم می تواند در خاموشی کمتر چاه موتورهای کشاورزی موثر باشد

حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان که در محل مصلی مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به مصرف برق در کشور اظهار داشت: با توجه به نابرابری تولید و مصرف برق، صنعت برق تلاش کرده تا محدودیت های کمتری را نسبت به سال های گذشته داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیشتر مصرف کنندگان برق آگاهی لازم در خصوص تولید برق و هزینه های آن ندارند و برخی تصور می کنند که قیمت اصلی برق همین مبلغی است که در قبوض برق می آید، خاطرنشان کرد: مصرف کنندگان خانگی باید از این نعمت الهی درست مصرف کنند تا با صرفه جویی به کشاورزان کمک کنیم تا برق قسمت کشاورزی کمتر قطع شود.

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه ادارات موظف هستند که مصرف برق خود را تا 30 درصد کاهش دهند و همچنین به خاطر صرف جویی در مصرف برق، ادارات نیم ساعت زودتر تعطیل می شوند، تصریح کرد: اگر همه با شرکت برق همکاری کنند مطمئناً با کمترین خاموشی از تابستان عبور خواهیم کرد.

وی همچنین در ادامه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی، اذعان کرد: جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد در سال 1400 عملکرد خوبی داشت که جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه تربت‌جام:

امروزه نیز استکبارستیزی سبب اقتدار ما شده است

حجت‌الاسلام میرزا محمد معتمدی فر با دعوت خود و نمازگزاران این هفته نمازعبادی و سیاسی نماز جمعه به رعایت تقوای الهی با بیان اینکه امروزه نیز استکبارستیزی سبب اقتدار ما شده است اظهار داشت: استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان هستند عقلانیت، دین‌مداری و باور امام و رهبری بر اصل استکبار ستیزی با مستکبران جهان سبب اقتدار امروز کشور است و نتیجه آن این شده است که دشمن در مقابل جمهوری اسلامی حرفی برای گفتن نداشته باشد.

وی با اشاره به توقیف نفتکش یونانی و به هلاکت رسیدن افسر جوخه ترور موساد در اربیل عراق اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی باید بدانند و با گوشت و استخوان خود لمس کنند دوران بزن و در رو تمام شده است و اگر یکی بزنند ده تا خواهند خورد؛ چنانکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن، رئیس جمهوری آمریکا را لایق مذاکره ندانستد و این عزتمندی نتیجه پیروی از سیره امام حسین (ع) است که فرمود: «شگفتا! زنازاده فرزند زنازاده مرا بین یکی از دو چیز مجبور کرده است، بین مرگ و ذلت (تسلیم) و هیهات که ما خواری را بپذیریم».

امام جمعه تربت‌جام اظهار داشت: حفظ عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در گرو افزایش توان نظامی است؛ زیرا قدرت نظامی، عامل مهم بازدارنده از تجاوز دشمن است. فلسفه فراخوانی قرآن به قدرت نظامی نیز همین است: «وَأَعِدُوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَه وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبُونَ بِهِ عَدُوَ اللَهِ وَ عَدُوَکُم: هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها دشمنان آماده سازید و همچنین اسب‌های ورزیده برای میدان نبرد، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید».

معتمدی فر در پایان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با پیروی از سیره پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین سلام الله علیها دارای عزت به مفهوم مانع از مغلوب شدن ظلم و ستم ناپذیری او در برابر مستکبران است.

امام جمعه سبزوار:

تکمیل راه‌آهن از اولویت های اصلی مردم منطقه است

حجت الاسلام غلامرضامقیسه امام جمعه سبزوار با اشاره به نیمه تمام ماندن پروژه راه‌آهن برای چندین سال اظهار داشت: تکمیل طرح راه آهن یکی از مطالبات جدی مردم این شهرستان است که انتظار می رود دولت به آن توجه ویژه داشته باشد.

مقیسه در ادامه با بیان اینکه از جمله طرح هایی که می تواند باعث توسعه شهرستان شود راه آهن است افزود: پس از آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن سبزوار بارقه امید در مردم ایجاد شد اما این طرح اکنون به کندی پیش می رود که باید با اختصاص ردیف بودجه تکمیل این طرح زودتر اجرایی شود.

امام جمعه سبزواربا اشاره به اینکه چندین شرکت های مهم که محصولات در سطح ملی وبین المللی تولید میکنند در منطقه فعالیت میکنند ادامه داد: برخی از این شرکت نیاز صنعت کشور را مرتفع میکنند که باید از آنها حمایت ویژه بشود.

امام جمعه سبزوار با اشاره به نشست های هم اندیشی با مسئولان شهرستان در راستای رفع مشکلات اظهار داشت: مشکلات حوزه شهری و ساخت وساز یکی از مطالبات مردمی بوده که مورد توجه قرار گرفته است.

امام جمعه کاشمر:

اعتراض و انتقاد قانونی و منطقی حق مردم است / تمام امکانات و خدمات باید به نفع مردم باشد

حجت الاسلام والمسلمین طاهری، امام جمعه کاشمر ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان کاشمر که در محل سالن اجتماعات امامزاده سید حمزه (ع) برگزار شد، اظهار داشت: یک مسئول باید بداند که به مردم خدمت کند آن هم مردمی که در دل مشکلات استقامت کرده اند.

وی با بیان اینکه اگر مسئولی نمی خواهد خدمت کند به دنبال کار دیگری غیر از مسئولیت باشد، خاطرنشان کرد: اولین شاخص مومن بودن این است که کار مردم را بر کار خود برتری بدهد و شاخص دوم یک انسان مومن باید این باشد که از خدمت به مردم لذت می برند.

امام جمعه کاشمر با تاکید بر اینکه کسانی که پای نظام ایستاده اند، مردم عادی هستند و باید همت و تلاش ما هم برای خدمت به همین مردم باشد، تصریح کرد: تمام امکانات و خدمات باید به نفع مردم باشد، نیاز مردم و نظر مردم باید دیده و لحاظ شود.

وی با بیان اینکه برخی فکر می کنند با اشتغال و آباد شدن دنیا، آرامش بدست می آید، خیر این طور نیست، این همان اول دعوا برای دنیا است، در نتیجه باید به فکر خدمت به دیگران باشیم. و دلبسته به دنیا نباشیم، اذعان کرد: اروپا الان سرمایه اجتماعی خود را در دنیا از دست داده و کشورهای اروپایی منشأ اکثر جنگهای دنیا هستند.

حجت الاسلام طاهری همچنین عنوان کرد: اعتراض ها و انتقاد های قانونی و منطقی حق مردم است، مسئولین هم باید پاسخگو باشد و روش منطقی این است که چند نفر ابتدا مطالبه خود را از فرمانداری داشته باشند.

انتهای پیام /